Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niskie obroty n15


jacku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna mam almere 96r. 1.6 16V NX 99 tyś przebieg, sprowadzony z Włoch. Ostatni przegląd i wymiana świec i oleju we Włoszech w styczniu br- tak bynajmniej ma naklejone na słupku drzwi). benzyna i problem z obrotami podczas jazdy miejskiej.

Jadąc w mieście hamulec, gaz, hamule, gaz ... prze wysprzęgleniu obroty spadają do 5 tyś ( nie zawsze) a raz spadły do 4 tyś i zgasł silnik. Zapalił bez problemu. W trasie wszystko jest w porządku obroty ok 7-8 tyś nie ma tego problemu. Nieczęsto przy ruszaniu, ale też tak ma "skacze" mi auto, po wciśnięciu sprzęgła i ponownym puszczeniu jest ok. Czytałem o srodkach do czyszczenia przepustnic na tym forum, ale to półśrodki z tego co też tutaj czytałem. Co może być tego przyczyną?

 

pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek. Pewnie się pomyliłeś i obroty spadają do 400 - 500 a nie 4-5 tys ? Jeżdząc na 7-8 tys to długo nie pożyje. Ale to tylko żart. Poczytaj przez wyszukiwarkę o czyszczeniu przepustnicy a nuż pomoże.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy to bardzo prosta sprawa, niekoniecznie musisz jechac z tym do fachowca. Jezeli jacku, bedziesz chcial ja wyczyscic a nie bedziesz czegos wiedzial to wal na PW wszystko Ci wytlumacze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy to bardzo prosta sprawa, niekoniecznie musisz jechac z tym do fachowca. Jezeli jacku, bedziesz chcial ja wyczyscic a nie bedziesz czegos wiedzial to wal na PW wszystko Ci wytlumacze. Pozdrawiam

 

Jezeli nie masz nic przeciwko, to ja napisze do Ciebie na PW na temat przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :) podjadę do mechanika i zobacze jak to robi :) Co ile tysięcy robi się takie czyszczenie i czy to jest tak normalne zjawisko eksploatacyjne jak np. wymiana świec czy oleju. Skąd to się bierze. Swoją drogą fajnie by było gdyby ktoś w np FaQ-u opisał krok po kroku jak to zrobić, ze zdjęciami ( objawy, przyczyny, co ile tyś km robić itd) bo faktycznie temat dość częsty na forum. To tylko sugestia taka ... yyyy jak pisze pod moim nickiem jestem tu nowy i proszę nie bić :) za tę propozycję.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly problem jest taki, ze napsiakac sprayu do czyszczenia przepustnicy w sitko za filtrem powietrza, to nie problem. Problemem bedzie jak obroty po takim pseudo czyszczeniu zaczna szalec... o tym napisalem na PW. Moze otrzymam jakas pomoc? :D Chociaz pewnie bede musial ustawic obroty od nowa na komputerze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly problem jest taki, ze napsiakac sprayu do czyszczenia przepustnicy w sitko za filtrem powietrza, to nie problem. Problemem bedzie jak obroty po takim pseudo czyszczeniu zaczna szalec... o tym napisalem na PW. Moze otrzymam jakas pomoc? :D Chociaz pewnie bede musial ustawic obroty od nowa na komputerze :/

 

poprostu odpal silnik i niech sobie popyrkocze az do momentu wlaczenia wiatraka.

komp sam sie zaadaptuje, jesli po czyszczeniu przepustnicy nadal ci obroty szaleja to sproboj na pracujacym silniku odlaczyc wtyczke od przeplywki. jesli odlaczysz i nie bedzie zadnej roznicy to znaczy ze masz walnieta przeplywke i musisz wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem bylo ok, to mozliwe, zebym uszkodzil przeplywke? Mozesz napisac gdzie jest jest ta wtyczka?

 

jesli ja czyms skrobales, dotykales to calkiem mozliwe ze uszkodziles... wtyczka jest z boku przepustnicy, dokladnie nie pamietam koloru ale znajdziesz, wiecej wtyczek tam nie ma:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kłopoty z oborotami spdajacymi pojawaiły sie przu ok 100 tys. po czyszczeniu było ok, ale trzeba je powtarzac co 2-3 miesiace (rocznie robie ok 10tys). Zapewne kiedys juz spray nie wystarczy, ale narazie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem bylo ok, to mozliwe, zebym uszkodzil przeplywke? Mozesz napisac gdzie jest jest ta wtyczka?

 

jesli ja czyms skrobales, dotykales to calkiem mozliwe ze uszkodziles... wtyczka jest z boku przepustnicy, dokladnie nie pamietam koloru ale znajdziesz, wiecej wtyczek tam nie ma:)

 

Tylko pryskalem znad sitka. Chyba jednak nic nie zepsulem. Jutro pojde odlaczyc wtyczke.

 

[ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 11:50 ]

INC, swietna rada. Udalo sie, wielkie dzieki :D

 

[ Dodano: Czw 3 Maj ]

Udalo sie, ale nie na dlugo. Slinik wystygl i znowu to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dolewam do paliwa taki specyfik o nazwie SUPER WTRYSK uwierzcie daje rade obroty są żędu 800i ani wyżej ani niżej. do tych 800 schodzi umiarkowanie, przed zastosowaniem sp :) ecyfiku nie było mniej jak 1000/1100. Wiec sądzę pomogło . Cena tego gdzieś ok.12 zeta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie.

 

Pozdrawiam

 

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie.

 

Pozdrawiam

 

Marek

 

Mozna wiedziec ile mechanik wzial za czyszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie przepustnicy banalna sprawa odkrecić 2 srubki na ampul szmatka troszki benzyny i polerujesz sobie

 

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 21:17 ]

pomyłka 4 srubki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie.

 

Pozdrawiam

 

Marek

 

majac porownanie z vw powiem ci ze w almerze rzadziej... vw strasznie lubi syfic olejem przepustnice :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy, ale co wy macie z tym czyszczeniem przepustnicy??????????????????????? Dosłownie naj.... . Ja też miałem problem z tym tzn. na światłach w włączonym wentylatorem i rozgrzanym silniku obroty spadały mi do 400-500 obr. Ale po to jakiś mikroprocesorek z Nissana wymyślił regulacje biegu jałowego. Nie wiem dlaczego tego nie robicie tylko sikacie jakimiś pierdołami i potem mnóstwo pytań czy jest zepsuty przepływomierz. Po pierwsze nie piszcie głupot, że kolega ma wyciągnąć wtyczkę z przepływki to ma walniętą bo to największa bzdura jaką słyszałem. Metodą prób o błędów to można piec placek. Jak jest walnięty przepływomierz to najczęstszą przyczyną jest, że robi się mułowate. ale nic to nie ma do biegu jałowego. Więc zaraz będzie pytanie jak to zrobić. Są dwie zasady. Pierwsza jakie jest ustawienie przepustnicy na zimny i na ciepłym silniku. Jak spojrzycie pod filtr powietrza z prawej strony (stojąc przed samochodem) to zobaczycie, że na przepustnicy są dwie kreski, które muszą się pokryć z znakiem (nacięciem) na obudowie przepustnicy. Musicie spojrzeć na ustawienie na zimnym silniku i ciepłym. NA zimnym górnym znak powinien się pokrywać, a na ciepłym dolnym znak ze znakiem na obudowie. Jeżeli tam jest wszystko ok to należy przeprowadzić regulacje. Do regulacji potrzeba nie najdłuższego płaskiego śrubokręta. Podstawą regulacji jest gorący silnik i wszystko sprawne tzn. czyste filtry sprawny układ zapłonowy, i brak luzu na przepustnicy itd. Rozgrzany silnik wyłączamy. Odłączamy wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Zapalamy silnik. Przygazować 2-3 razy 2000-3500 obr. silnik pozostawić na biegu jałowym. W miejscu po stronie odłączenia potencjometra przepustnicy i koło przepływomierza powietrza znajduje się śruba regulacyjna. Kręcimy śrubą w celu regulacji (zwiększenia lub zmieniejszenia) obrotów silnika. Jeżeli zakończyliśmy już regulację należy wyłączyć silnik i po upływie 10sekund podłączyć z powrotem kostkę od potencjometra przepustnicy. Obroty powinny być w normie. Jeżeli ktoś tego nie potrafi to koszt w warsztacie nie powinien być większy niż 20 PLN. U mnie bynajmniej nie przekracza.

 

Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGA ZETEK ma w 100% racje bardzo dobrze to opisał i nic wiecej nie mozna dodac do tego

nawet w instrukcji tak pisze pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ( będę drążył dalej ) :) jednak fakt jest taki, że po wyczyszczeniu przepustnicy obroty się normują choć nie w 100 - u procentach :/ . W czasie jazdy miałem dwa przypadki, że obroty jednak spadły do 500 przy wysprzęgleniu, jak nacisnąłem gaz i puściłem wróciły do normy ( to w przypadku gdy wcześniej obroty były między 3500 a 4000 ) Przy jeździe do 3500 przy wysprzęgleniu jest narazie ok, choć wskazówka obrotościomierza spadając z 3500 jakby zawieszała się na 1000 na chwilkę, a dopiero później opadała na ok 800 - 900 przy światłach i klimatyzacji. Przy spokojnej jeździe obroty na jałowym biegu bez świateł lub na postoju są ok 700. Maże ten typ tak ma ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość patriot

Koniec koncow oddalem samochod do elektromechanika i ustawil mi obroty na 800 na minute, wiec super. Wzial za to 100 zl :/ (2 godziny robocze - chcialbym tyle zarabiac po studiach) Ale cos ze sterowaniem wolnych obrotow mu nie pasowalo, wiec zawor przypustnicy bedzie chyba do wymiany. No nic, na razie obroty sa w porzadku, zobacze co bedzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...