jacku Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Witam. Od niedawna mam almere 96r. 1.6 16V NX 99 tyś przebieg, sprowadzony z Włoch. Ostatni przegląd i wymiana świec i oleju we Włoszech w styczniu br- tak bynajmniej ma naklejone na słupku drzwi). benzyna i problem z obrotami podczas jazdy miejskiej. Jadąc w mieście hamulec, gaz, hamule, gaz ... prze wysprzęgleniu obroty spadają do 5 tyś ( nie zawsze) a raz spadły do 4 tyś i zgasł silnik. Zapalił bez problemu. W trasie wszystko jest w porządku obroty ok 7-8 tyś nie ma tego problemu. Nieczęsto przy ruszaniu, ale też tak ma "skacze" mi auto, po wciśnięciu sprzęgła i ponownym puszczeniu jest ok. Czytałem o srodkach do czyszczenia przepustnic na tym forum, ale to półśrodki z tego co też tutaj czytałem. Co może być tego przyczyną? pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Marek. Pewnie się pomyliłeś i obroty spadają do 400 - 500 a nie 4-5 tys ? Jeżdząc na 7-8 tys to długo nie pożyje. Ale to tylko żart. Poczytaj przez wyszukiwarkę o czyszczeniu przepustnicy a nuż pomoże. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Tak oczywiście pomyliłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Ja ostatnio czyscilem przepustnice i niskie obroty zwiekszyly mi sie do 1600 na minute, a bylo 1000. Lepiej wiec pojdz do fachowca, bo samemu, nie majac pojecia mozna tylko zepsuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Czyszczenie przepustnicy to bardzo prosta sprawa, niekoniecznie musisz jechac z tym do fachowca. Jezeli jacku, bedziesz chcial ja wyczyscic a nie bedziesz czegos wiedzial to wal na PW wszystko Ci wytlumacze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Czyszczenie przepustnicy to bardzo prosta sprawa, niekoniecznie musisz jechac z tym do fachowca. Jezeli jacku, bedziesz chcial ja wyczyscic a nie bedziesz czegos wiedzial to wal na PW wszystko Ci wytlumacze. Pozdrawiam Jezeli nie masz nic przeciwko, to ja napisze do Ciebie na PW na temat przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Panowie nie na PW tylko tutaj wytłumaczcie, w końcu po to jest forum :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Dziękuje podjadę do mechanika i zobacze jak to robi Co ile tysięcy robi się takie czyszczenie i czy to jest tak normalne zjawisko eksploatacyjne jak np. wymiana świec czy oleju. Skąd to się bierze. Swoją drogą fajnie by było gdyby ktoś w np FaQ-u opisał krok po kroku jak to zrobić, ze zdjęciami ( objawy, przyczyny, co ile tyś km robić itd) bo faktycznie temat dość częsty na forum. To tylko sugestia taka ... yyyy jak pisze pod moim nickiem jestem tu nowy i proszę nie bić za tę propozycję. Pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Caly problem jest taki, ze napsiakac sprayu do czyszczenia przepustnicy w sitko za filtrem powietrza, to nie problem. Problemem bedzie jak obroty po takim pseudo czyszczeniu zaczna szalec... o tym napisalem na PW. Moze otrzymam jakas pomoc? Chociaz pewnie bede musial ustawic obroty od nowa na komputerze :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Caly problem jest taki, ze napsiakac sprayu do czyszczenia przepustnicy w sitko za filtrem powietrza, to nie problem. Problemem bedzie jak obroty po takim pseudo czyszczeniu zaczna szalec... o tym napisalem na PW. Moze otrzymam jakas pomoc? Chociaz pewnie bede musial ustawic obroty od nowa na komputerze :/ poprostu odpal silnik i niech sobie popyrkocze az do momentu wlaczenia wiatraka. komp sam sie zaadaptuje, jesli po czyszczeniu przepustnicy nadal ci obroty szaleja to sproboj na pracujacym silniku odlaczyc wtyczke od przeplywki. jesli odlaczysz i nie bedzie zadnej roznicy to znaczy ze masz walnieta przeplywke i musisz wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Przed czyszczeniem bylo ok, to mozliwe, zebym uszkodzil przeplywke? Mozesz napisac gdzie jest jest ta wtyczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Przed czyszczeniem bylo ok, to mozliwe, zebym uszkodzil przeplywke? Mozesz napisac gdzie jest jest ta wtyczka? jesli ja czyms skrobales, dotykales to calkiem mozliwe ze uszkodziles... wtyczka jest z boku przepustnicy, dokladnie nie pamietam koloru ale znajdziesz, wiecej wtyczek tam nie ma:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 U mnie kłopoty z oborotami spdajacymi pojawaiły sie przu ok 100 tys. po czyszczeniu było ok, ale trzeba je powtarzac co 2-3 miesiace (rocznie robie ok 10tys). Zapewne kiedys juz spray nie wystarczy, ale narazie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Przed czyszczeniem bylo ok, to mozliwe, zebym uszkodzil przeplywke? Mozesz napisac gdzie jest jest ta wtyczka? jesli ja czyms skrobales, dotykales to calkiem mozliwe ze uszkodziles... wtyczka jest z boku przepustnicy, dokladnie nie pamietam koloru ale znajdziesz, wiecej wtyczek tam nie ma:) Tylko pryskalem znad sitka. Chyba jednak nic nie zepsulem. Jutro pojde odlaczyc wtyczke. [ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 11:50 ] INC, swietna rada. Udalo sie, wielkie dzieki [ Dodano: Czw 3 Maj ] Udalo sie, ale nie na dlugo. Slinik wystygl i znowu to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kizak-k2 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Ja dolewam do paliwa taki specyfik o nazwie SUPER WTRYSK uwierzcie daje rade obroty są żędu 800i ani wyżej ani niżej. do tych 800 schodzi umiarkowanie, przed zastosowaniem sp ecyfiku nie było mniej jak 1000/1100. Wiec sądzę pomogło . Cena tego gdzieś ok.12 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie. Pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie. Pozdrawiam Marek Mozna wiedziec ile mechanik wzial za czyszczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 czyszczenie przepustnicy banalna sprawa odkrecić 2 srubki na ampul szmatka troszki benzyny i polerujesz sobie [ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 21:17 ] pomyłka 4 srubki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Z wymianą filtrów klimatyzacji i odgrzybianiem zapłaciłem 120 zł. Nie pytałem ile kosztowało czyszczenie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Ok, dzieki. Moze skusze sie na czyszczenie u mechanika, bo sam tego nie zrobie, mimo, ze to podobno latwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Witam. Odebrałem auto od mechanika. Wyczyścił przepustnicę ( była brudna - 99 tyś. km przebieg ), w tej chwili na zimnym silniku ma ok 1100 - 1200, na gorącym silniku obroty bez obciążenia elektryką są w granicach 700, po właczeniu świateł i klimatyzacji obroty wchodzą na ok 800. Zaznaczył jednak, że nie ma pojęcia na ile to czyszczenie będzie skuteczne i po ilu km trzeba będzie to powtórzyć. W ogromnej części to zależy od paliwa. Dodał, że w niemieckich autach robi to zazwyczaj co 20 tysięcy km. No cóż, pożyjemy zobaczymy tj ... pojeździmy zobaczymy:) Dziękuję za sugestie i pomoc w temacie. Pozdrawiam Marek majac porownanie z vw powiem ci ze w almerze rzadziej... vw strasznie lubi syfic olejem przepustnice :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Bez obrazy, ale co wy macie z tym czyszczeniem przepustnicy??????????????????????? Dosłownie naj.... . Ja też miałem problem z tym tzn. na światłach w włączonym wentylatorem i rozgrzanym silniku obroty spadały mi do 400-500 obr. Ale po to jakiś mikroprocesorek z Nissana wymyślił regulacje biegu jałowego. Nie wiem dlaczego tego nie robicie tylko sikacie jakimiś pierdołami i potem mnóstwo pytań czy jest zepsuty przepływomierz. Po pierwsze nie piszcie głupot, że kolega ma wyciągnąć wtyczkę z przepływki to ma walniętą bo to największa bzdura jaką słyszałem. Metodą prób o błędów to można piec placek. Jak jest walnięty przepływomierz to najczęstszą przyczyną jest, że robi się mułowate. ale nic to nie ma do biegu jałowego. Więc zaraz będzie pytanie jak to zrobić. Są dwie zasady. Pierwsza jakie jest ustawienie przepustnicy na zimny i na ciepłym silniku. Jak spojrzycie pod filtr powietrza z prawej strony (stojąc przed samochodem) to zobaczycie, że na przepustnicy są dwie kreski, które muszą się pokryć z znakiem (nacięciem) na obudowie przepustnicy. Musicie spojrzeć na ustawienie na zimnym silniku i ciepłym. NA zimnym górnym znak powinien się pokrywać, a na ciepłym dolnym znak ze znakiem na obudowie. Jeżeli tam jest wszystko ok to należy przeprowadzić regulacje. Do regulacji potrzeba nie najdłuższego płaskiego śrubokręta. Podstawą regulacji jest gorący silnik i wszystko sprawne tzn. czyste filtry sprawny układ zapłonowy, i brak luzu na przepustnicy itd. Rozgrzany silnik wyłączamy. Odłączamy wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Zapalamy silnik. Przygazować 2-3 razy 2000-3500 obr. silnik pozostawić na biegu jałowym. W miejscu po stronie odłączenia potencjometra przepustnicy i koło przepływomierza powietrza znajduje się śruba regulacyjna. Kręcimy śrubą w celu regulacji (zwiększenia lub zmieniejszenia) obrotów silnika. Jeżeli zakończyliśmy już regulację należy wyłączyć silnik i po upływie 10sekund podłączyć z powrotem kostkę od potencjometra przepustnicy. Obroty powinny być w normie. Jeżeli ktoś tego nie potrafi to koszt w warsztacie nie powinien być większy niż 20 PLN. U mnie bynajmniej nie przekracza. Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 KOLEGA ZETEK ma w 100% racje bardzo dobrze to opisał i nic wiecej nie mozna dodac do tego nawet w instrukcji tak pisze pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 No dobrze ( będę drążył dalej ) jednak fakt jest taki, że po wyczyszczeniu przepustnicy obroty się normują choć nie w 100 - u procentach :/ . W czasie jazdy miałem dwa przypadki, że obroty jednak spadły do 500 przy wysprzęgleniu, jak nacisnąłem gaz i puściłem wróciły do normy ( to w przypadku gdy wcześniej obroty były między 3500 a 4000 ) Przy jeździe do 3500 przy wysprzęgleniu jest narazie ok, choć wskazówka obrotościomierza spadając z 3500 jakby zawieszała się na 1000 na chwilkę, a dopiero później opadała na ok 800 - 900 przy światłach i klimatyzacji. Przy spokojnej jeździe obroty na jałowym biegu bez świateł lub na postoju są ok 700. Maże ten typ tak ma Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Koniec koncow oddalem samochod do elektromechanika i ustawil mi obroty na 800 na minute, wiec super. Wzial za to 100 zl :/ (2 godziny robocze - chcialbym tyle zarabiac po studiach) Ale cos ze sterowaniem wolnych obrotow mu nie pasowalo, wiec zawor przypustnicy bedzie chyba do wymiany. No nic, na razie obroty sa w porzadku, zobacze co bedzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.