Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zaczęła brać olej


Gość Sawyer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie moja p11 2,0 zaczęła brać olej. Przebieg ok 15000 jest obecnie zalana syntetykiem castrol 5w 40. Po przejechaniu 7tkm poziom na bagnecie dochodzi do dolnego "załamania" (wiecie o co chodzi).

 

Mam pytanie co waszym zdaniem powinienem zalać teraz (pół synt. czy minerał), czy silnik kwalifikuje się do remontu????

 

 

Samochód nie ma instalacji gazowej.

 

 

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Przebieg ok 15000

 

Chyba za mało zer widzę.

 

A jak silnik pracuje to kopci? Czy przy odpalaniu z wydechu wydobywa się chmurka niebieskiego dymu?

 

Wjedź na kanał i szukaj wycieków zewnętrznych, czyli np. z filtra oleju (może być źle dokręcony), czujnika ciśnienia oleju, rozszczelnienia miski olejowej, jakiejś uszczelki etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie moja p11 2,0 zaczęła brać olej.

 

To już było.

Większość SRów w P11 bierze olej - pierścienie olejowe. Poza tym z silnikiem się nic nie dzieje, nawet kompresja będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

Propunuje jeżdzić na oleju 10W-40 Mobil 1, i tak jak napisał johny fellow sprawdzić czy nie dymi, nie ma wycieków itd:) jak auto było dbane nie powinno brac oleju, a ograniczać się do jedyne 0,3 na 10 000 - 15 000 tys. km. maxymalnie do 0,5 literka przy cięzkiej nodze:)

 

Ps. Castrola oszukują w Polsce, mieszają itp. był o tym raport.

 

Zalej Motula 10W-40 , tylko ta cena :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propunuje jeżdzić na oleju 10W-40 Mobil 1,

 

Koncern Exxona oleju "Mobil 1" o klasyfikacji lepkościowej 10W-40 w Polsce nie oferuje w sprzedaży. Z tą klasyfikacją tj. 10W-40 jest oferowany półsyntetyk "Mobil Super S 10W-40", który nie cieszy się specjalnym uznaniem wśród tutejszych forumowiczów. Wystarczy użyć funkcji szukaj, a znajdzie się wiele wypowiedzi na temat tego oleju np. tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=28634

lub tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=28039

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
nie chodzi mi o to żebyście teraz wymyślali skąd wycieka

 

A na 100% nie wycieka? Bo jak gdzieś cieknie to lepiej uszczelnić silnik niż stosować półśrodek i zmieniać olej.

 

Jak nie cieknie na zewnątrz to zrób jak pisze lukas200sx

Zalej Motula 10W-40 , tylko ta cena

 

Cena wcale nie jest taka wysoka jak się wszystkim wydaje. 5l MOTUL'a Turbolight 4100 10W40 lub Synergie+ 6100 10W40 kosztuje 160zł. Możesz też wziąć MOTUL Turbolight 4100 15W50, który jest olejem półsyntetycznym dla silników biorących olej i kosztuje ok.130zł/5l.

Ja teraz jak będe zmieniał to kupię MOTUL'a 10W40 ale jeszcze nie wiem, którą serię wybiorę.

 

Koncern Exxona oleju "Mobil 1" o klasyfikacji lepkościowej 10W-40 w Polsce nie oferuje w sprzedaży. Z tą klasyfikacją tj. 10W-40 jest oferowany półsyntetyk "Mobil Super S 10W-40"

 

Nie sprzedaje bo nie ma czegoś takiego jak Mobli 1 10W40, wszyscy piszą tylko tak potocznie bo się przyjęło, że każdy Mobil ma jeszcze to 1 na końcu.

Mobli 1 to pełen syntetyk, półsyntetykiem jest Mobil Super S 10W40 a mineralne to Mobli Super M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejdź na Mobil 1 Rally Formula 5w50 ....... najlepszy olej w swojej klasie z duzym zapasem przewyższa konkurencje jesli chodzi o normy i z powodzeniem jest wykorzystywany w sporcie

 

każdy samochód bierze olej - nawet nowy .... może to i nie pierścienie ... mogą to być uszczelniacze na trzonkach zaworów...

 

jak autu dajesz w pizde to nie ma mocnego musi brać ... zależy też ile ci bierze, jak litr na 1000 km to juz jest zle - trzeba robić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprzedaje bo nie ma czegoś takiego jak Mobli 1 10W40, wszyscy piszą tylko tak potocznie bo się przyjęło, że każdy Mobil ma jeszcze to 1 na końcu.

 

Witaj i tu się mylisz. Jest olej taki olej, ma on pełne oznaczenie "Mobil 1 High Mileage 10W-40" i jest dostępny w USA. Dlatego napisałem, iż w Polsce koncern Exxona nie oferuje go do sprzedaży. A tutaj bliższe dane tego oleju :

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...age_10W-40.aspx

To tyle w kwestii wyjaśnienia.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

Tak, zmienić na półsyntetyk, to najlepszy kompromis. Lepkość oleju 10W-40 i zakres temperatuty jest idealny do naszego klimatu itd. Jezeli jeździłeś od nowści na syntetyku 5 W - 40 masz cieńszy film olejowy na sciankach cylindrów, na pewno zmiejsza to tarcie i polepsza rozruch i spalanie beznyny. ale czy pełny syntetyk jest zalecany do Twojej Primery?

 

Ale ja z doświadczenia wiem, że silniki wollnossące bezynowe jakie posiadasz nie potrzebują jakiegos super syntetyka. Olej nie musi byc super płynny, chyba że zaleca tatki producent - pełen syntetyk. Olej musi miec odpowiednią lepkość co do warunków w jakich pracuje - temperatura itd.

 

Jak auto było dane nie powinno brac oleju! Ja osobićie nie mam zastrzezen do Mobila 10W-40, trzyma mi długo barwę, silnik pracuje płynnie i cicho. Nawet przy wymianie 15 tys, kkm jest brązowy, a nie czarny jak smoła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Jest olej taki olej, ma on pełne oznaczenie "Mobil 1 High Mileage 10W-40" i jest dostępny w USA.

 

Możliwe, pisałem o Polskich warunkach, które bardzo się różnią od innych :P:)

 

Moja Micra też jeździ na Mobil SuperS 10W40 i nie nażekam ale do 100NX'a zaleję MOTUL'a bo lubię troszkę nim czasami poszaleć i chcę żeby silnik był porządnie smarowany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx
Propunuje jeżdzić na oleju 10W-40 Mobil 1' date='[/quote']

 

Koncern Exxona oleju "Mobil 1" o klasyfikacji lepkościowej 10W-40 w Polsce nie oferuje w sprzedaży. Z tą klasyfikacją tj. 10W-40 jest oferowany półsyntetyk "Mobil Super S 10W-40"' date=' który nie cieszy się specjalnym uznaniem wśród tutejszych forumowiczów.

 

Napisałem tą nazwę ogólnikowo,w Polsce jest sprzedwany pod nazwą Mobil Super S 10W-40 tak jak napisałeś.

 

Pozdroawaim :D

 

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2007 11:30 ]

Moja Micra też jeździ na Mobil SuperS 10W40 i nie nażekam ale do 100NX'a zaleję MOTUL'a bo lubię troszkę nim czasami poszaleć i chcę żeby silnik był porządnie smarowany :D

 

MOTUL - >> ja zalejesz sypnij opinie jak się na nim jeździ przy pełnym ogniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprzedaje bo nie ma czegoś takiego jak Mobli 1 10W40

 

To Waszmości stwierdzenie. Ja tylko wykazałem, że jednak jest tylko nie sprzedawany oficjalnie przez koncern Exxona w Polsce, ale na aukcjach np. Allegro może się trafić z prywatnego importu.

Możliwe, pisałem o Polskich warunkach, które bardzo się różnią od innych

Szerokość geograficzna Polski i części stanów USA z tego co mnie jest wiadomo jest taka sama, ale inni ludzie, inne auta, silniki itd.itd. To tak. :P:)

Moja Alma jeździ na przywożonym z Niemiec oleju Mobil1 5W-50 Rally Formula wyprodukowanym w rafinerii Gravenchon w Normandii, a silniczek, oleju nie bierze i pracuje jak przysłowiowy "szwajcarski zegarek" - dokładnie i cichutko. :D

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
MOTUL - >> ja zalejesz sypnij opinie jak się na nim jeździ przy pełnym ogniu

 

U Nas jeździ już na nim Pablo's i Wojtasnissan i nie nażekają.

Łukasz, zgadamy się wieczorem na GG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wymiany przejechałem ok 7tyś km a ubyło ok 0,7l (przyjmując że podziałka bagnetu to 1L)

 

Chyba zaleję Motula, dzięki za pomoc

 

A zapomniałem dodać, czasem ostro daję w pizdę (zdarza się że do odcięcia), trochę streetkilluję, podobno wtedy olej każdy samochód bierze.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeździłem na Mobilu S 10W40, brał 1 litr na 1000 nie dymił (może minimalnie jak się mocno przygazuje, ale kolor raczej biały). Zmieniłem na Motula 4100 15W50, uszczelniłem silikonem pokrywę zaworową, te kółeczka na głowicy po stronie łańcucha, resztą wymazałem miskę olejową (miski nie odkręcałem). Teraz ubywa trochę wolniej, ale nadal jest to na poziomie nieakceptowalnym. Nie wykluczam, że trochę oleju mi skopci, ale bez przesady. Jakby kopcił tyle co mi ubywa, to dymiłby jak lokomotywa. Gdzie jeszcze w SR20 mogą być wycieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalam to kopci na niebiesko,nawet latem :(: Brak slow,normalnie brak slow.Drugi silnik i drugi szmelc.

Za to kopcenie przy odpalaniu odpowiedzialna jest słaba kondycja uszczelniaczy zaworów. Nocą olej spływa po trzonkach zaworów do cylindra i rano przy odpalaniu kopci dopuki się ten olej nie wypali. Gumki w tych uszczelniaczach z czasem tracą właściwości. Niestety. Ja też tak mam. Trochę to denerwujące. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek_83

Ile taka akcja wymiany uszczelniaczy moze kosztowac?Razem z czesciami?Z drugiej strony nie kompetentni fachowcy zniszczyli mi poprzedni silnik,wiec troche sie boje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze są dość tanie. Niestety trzeba głowice zdejmować. A to droga zabawa u mechanika. W którymś numerze GT widziałem że firmy tuningowe używają sprężarki z takim bajerem który zamiast świec wkręcają i dmuchają 10 bar. Dzięki temu zawory po zdjęciu kamieni nie wpadają do środka. Oszczędza się na uszczelce i na czasie (kasie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to kopcenie przy odpalaniu odpowiedzialna jest słaba kondycja uszczelniaczy zaworów. Nocą olej spływa po trzonkach zaworów do cylindra i rano przy odpalaniu kopci dopuki się ten olej nie wypali. Gumki w tych uszczelniaczach z czasem tracą właściwości. Niestety. Ja też tak mam. Trochę to denerwujące. Pozdrawiam.

 

Nie koniecznie. Moze kopcić również od ssania uszkodzonego. Silnik zalewany benzyną bedzie tez brał olej i kopcił na niebieski. Uszczelniacze wywalone łatwo sprawdzić, jedziesz puszczasz gas hamujesz silnikiem a potem ostro w gas, jak kopci to uszczelniacze do wymiany.

 

Co do spalania oleju to ubytek na poziomie 1l na 1000 km to jesli jezdzisz spokojnie to nie zauwazysz nawet ze dymi. Dymienie pojawi sie dopiero przy ostrzejszym deptaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie. Moze kopcić również od ssania uszkodzonego. Silnik zalewany benzyną bedzie tez brał olej i kopcił na niebieski. Uszczelniacze wywalone łatwo sprawdzić, jedziesz puszczasz gas hamujesz silnikiem a potem ostro w gas, jak kopci to uszczelniacze do wymiany.

Poważnie? Nie wiedziałem. No dobra ale jaki związek ma za bogata mieszanka z braniem oleju? Jak to się ma do siebie?? Bo ja ostatnio faktycznie jeździłem na zbyt bogatej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...