Krzysiek Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Ktoś się pytał o oleje Shella więc odpowiadam do diesla i do benzyniaka leje Shella od kilku lat i nie widzę żadnych przeciwwskazań. Leje 10W40 do jednego i do drugiego. Takie są zalecenia producenta i ja się do nich stosuje, jak ktos chce na siłę ulepszać fabrykę to może próbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaligula Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 No i zakupilem olej Shell 10W40. Shella lalem do poprzedniego samochodu i nie narzekalem. Zobacze jak tu sie sprawdzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Zakładając najgorsze i najbardziej prawdopodobne - wymiana pierścieni - rozeznawałem telefoniicznie możliwości wykonania tej naprwy we Wrocku. Wiekszość tego nie robi a jedyny warsztat, który się zadeklarował, na ul. Nasypowej, oszacował to 2200 zł, w tym wymiana uszczelniaczy na zaworach i wymiana pierścieni tłoków. Zaproponowali najpierw pomierzenie ciśnienia bo nie wiadomo co jest przyczyną żarcia oleju. Gdyby się okazało, że trzeba robić jeszcze szlify to koszt wyniesie 5500 zł. Co wy o tym sądzicie? Jeśli miałbym zapłacić 5500 to lepiej kupić nowy silnik, natomiast 2200 - nie wiem czy to nie za dużo za taką naprawę. Może ktoś to robił, to niech napisze ile zapłacił, a jeśli z okolic Wrocka to i namiary by się przydały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur h Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Troche dużo za taką naprawe.Napewno wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych to sporo pracy ale nie za cene używanego silnika w dobrym stanie .Poszukaj gdzieś taniej bo chłopaki z Nasypowej są drodzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evelina Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 co do oleju i brania go przez silnik to ja w mojej sri jak kupiłam (130 tys.) zalany był mobil 1 5w50, auto pracowało cicho. Wymieniłam zaraz po zakupie na olej który ja cenię Valvoline max life 5w40i i nadal wszystko bez zmian. Zrobiłam 6 tys. olej ani drgnął. Założyłam gaz sekwencyjny BRC i po paru tysiącach zaczął brać olej. Dziś mam 153tys. przebiegu i od wymiany do wymiany 1l oleju jak nic dolewam. Przebiegi między wymianami to 15tys. dodam że tuż przed wymianą to olej jest przy minimum tak że na upartego można by policzyć 1,5l od wymiany do wymiany. Auto jak najbardziej w porządku pracuje, świece czyste. Ostatnio przy okazji naprawy tłumika dostrzegłam wyciek oleju, auto dość wilgotne od oleju pod spodem, mechanik stwierdził że to przy aparacie zapłonowym uszczelka do wymiany, ale dodał że tyle oleju przez ten wyciek to silnik nie gubi no i zaczął mędrkować na temat jaki to przebieg może być, licznik cofnięty itp. Nie zauważyłam żadnego dymu z rury i póki co nie zamierzam się tym przejmować, jestem pewna że to nie jest wina pierścieni czy uszczelniaczy, o wiele gorszej marki auta miałam i ze sporymi przebiegami i jak kopcił to kończyło się wymianą uszczelniaczy zaworów. Primery też muszą mieć jakiś słaby punkt, który trzeba znaleźć i wyeliminować nadmierne zużycie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Wczoraj wykręciłem świece i zaglądałem do cylindrów. W trzecim denko tłoka było zaolejone ale też świeca od tego cylindra była tragiczna, prawie bez szczeliny i zafajdna nagarem. Może nie było spalania w tym cylindrze i dlatego olej albo na odwrót - dostaje się dużo oleju, nie spala się cały i oblepia świecę. Może to być pozytyw w całej sprawie i jeśli się nie mylę, może to być np. z przyczyny uszkodzonej uszczelki pod głowicą a nie pierścieni. Oby tak było. [ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 21:30 ] Zwracam się do szanownych kolegów - kto zna budowę uszczelki pod głowicą i drogi przepływu oleju? Czy możliwe jest w przypadku uszkodzenia uszczelki przedostawanie się oleju do cylindra? Pojeździłem dzisiaj na wyczyszczonych i ustawionych świecach i w 3 cylindrze na denku tłoka olej, świeca też cała zaolejona. Sprawa już jasna - tylko czy to uszczelka, czy pierścienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzEzNiK Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 U mnie pobieranie oleju ustało na chwile, i znów wraca jak bumerang... niestety wszystkie wycieki zlikwidowałem i nadal jest to samo... Jeśli chodzi o mokre świece - wymiana uczelniaczy dekla zaworów włącznie z uszczelniającymi pierścieniami to nie wielki koszt ale pomaga... u mnie było pełno oleju ale przez świece nie przelewało... zacznij chyba od tego jeśli chodzi o świece. Jeśli chodzi o palenie oleju , ja jestem na etapie kupowania ceramizera... jak nie da rady to zmiana silnika na używany wyremontowany w piwnicy. mechanik powiedział 2 tysie za remont bez szlifa, przy policzeniu kosztów w przypadku robienia silnika samemu wyszło ponad połowe taniej... przekładka w końcu czasu zajmuje ale nie jest niemożliwa... Sprawa do przemyślenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Ja już znalazłem warsztat. Mechanik za robotę bierze 1000 zł i robi wszystko -głowicę i pierścienie. Do tego dochodzi koszt części ok 500 zł. Zastanawiam się jeśliby w głowicy coś było poważniejszego czy nie kupić używanej. Mam pytanie czy głowica 2,0 od P11.144 z 2000 r. będzie pasowała do 2,0 P11 z 1998 r., ewentualnie od P10? Mam taką na oku z przebiegiem 30000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 powinna pasować, choć głowy nie dam. auto przeszło lifting a nie zmiany konstrukcyjne - choćby silnika. nawet części do 99 i po 99 są najczęściej takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitko Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Podjąłem dzisiaj próbę ratowania się przed kosztowną naprawą silnika. Na forum "elektroda" wyczytałem, że można zalać cylinder z zapieczonymi pierścieniami naftą, ok. 50-80 ml. Często pierścienie po dobie odpuszczają. Nalałem i czekam do jutra, kiedy to jestem umówiony w warsztacie na pomiar kompresji. Ciekawe czy to coś da? [ Dodano: Sro 16 Lip, 2008 21:14 ] Pomiary wyszły takie: 12,9 12,7 12,9 12,5 [bar]. W cylindrze 3-cim gdzie jest olej na tłoku i świecy wyszło 12,9 bara. Ogólnie chyba wyniki bardzo dobre. Jeden fachowiec stawia na pierścienie i upiera się robić cały silnik, drugi stawia na głowicę i jemu zostawiłem dzisiaj auto, z tym większym zaufaniem, że głowicę oprócz naprawy zawiezie za niewielkie pieniądze do specjalistycznego warsztatu na sprawdzenie np. pęknięcia, szczelności itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ostatnio zauważyłem, że u mnie też zaczął ginąć olej. Po dłuższych oględzinach dojrzałem,że dosyć mocno zabrudzone olejem jest miejsce gdzie pokrywa zaworów łączy się z głowicą. Z ciekawości wziąłem śrubowkręt i sprawdziłem śrubki. Okazało się, że te "przednie" były całkiem luźne. Czy te śruby muszą być wkręcone na "max" czy z odpowiednim wyczuciem. Kiedyś przypadkowo usłyszałem jaki mechanik mówił, że nie należy dokręcać na siłę bo można uszkodzić uszczelkę. Jak jest waszym zdaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 że nie należy dokręcać na siłę bo można uszkodzić uszczelkę. Można. I śrubkę, i gwint można urwać. Ale tak też jest źle: były całkiem luźne. I jest problem, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość verbea Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Trochę szybko zaczęła brać. Ale jeśłi ubywa to zalej 10w40 lotosa i powinno się poprawić. Nie kombinuj nic z remontami bo to niema sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam jestem nowym członkiem Forum . Mam taki problem a może bardziej obawy zakupiłem P11 z 98r 1,6 od razu po zakupie wymieniłem olej na półsyntetyka Mobil S 10-W40 - niewiedziałem jaki był wlewany wcześniej ponieważ auto było sprowadzone z Belgi przejechałem na tym oleju już 9600 km dzisiaj sprawdziłem stan był na dolnym przełamaniu bagnetu poniżej ...... sprawdzałem stan przy 7,500 nie brał ani troche. Dolałem profilaktycznie 500ml stan jest teraz na połowie , ile moge jeszcze przejechać na tej dolewce ? Jaki olej byście mi polecili ?? Dalej lać Mobila ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam jestem nowym członkiem Forum . Mam taki problem a może bardziej obawy zakupiłem P11 z 98r 1,6 od razu po zakupie wymieniłem olej na półsyntetyka Mobil S 10-W40 - niewiedziałem jaki był wlewany wcześniej ponieważ auto było sprowadzone z Belgi przejechałem na tym oleju już 9600 km dzisiaj sprawdziłem stan był na dolnym przełamaniu bagnetu poniżej ...... sprawdzałem stan przy 7,500 nie brał ani troche. Dolałem profilaktycznie 500ml stan jest teraz na połowie , ile moge jeszcze przejechać na tej dolewce ? Jaki olej byście mi polecili ?? Dalej lać Mobila ?? Pozdrawiam Przebieg to 164.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 EzE, Duzo zalezy od sposoby w jaki jezdzisz swoja primerka, jak bierze olej to nie dobrze, ja laje castrola 10w40 i wymieniam co 10tys razem z filtrem oczywiscie mi nie bierze nic oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Moja primerka ma nastukane 322 tys.km i jezdzi na Valvoline 10w40 Dura Blend.Czy to duzo jak dolewam miedzy wymianami t.j. co 8tys.km 1 litr oleju??Dodam ze oleju troche ubywa przez kapiacy simering miedzy skrzynia a silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.