Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Almera 1.4 99r] Nowy na forum wita!


Gość Smigiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem prawie posiadaczem Almery 1.4 99r (3 drzwi, zielony metalik). A prawie dlatego, że odbieram dopiero w 28 kwietnia. Autko po niewielkiej stłuczce (maska, błotnik, szyba - rowerzysta). Ogólnie utrzymane jest super i ma przebieg około 80 kkm (myślę, że oryginalny, bo sprzedawcą jest firma, a ja widziałem autko jeszcze przed przyjazdem (podany był przebieg na stronach, oraz po przyjeździe i wszystko się zgadzało, zresztą szef firmy to dobry znajomy). Co do tematu:

1. Co sprawdzić, wymienić, przeczyścić itp. po odebraniu ?? (myślałem o filtrach, oleju i sprawdzeniu hamulców). Coś jeszcze dodacie ??

2. Klima niby działa, ale czy warto skoczyć chociażby na kontrolę szczelności itp. ??

3. Pytanko o zagazowanie, czy się opłaca ?? (ale nie czy sie opłaca finansowo, bo to napewno - czy opłaca się pod względem zysków/strat, czy więcej zyskam niż stracę ??) Pytanie dla posiadaczy gazów w Almerach ...

 

Pozdro 4@ll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec:

 

1. Witam Cie na forum i proponuje uzycie wyszukiwarki albowiem pytania tego typu pojawiaja sie bardzo czesto na forum.

2. Odnosnie zagazowania takze jest osobny dzial, w ktorym znajdziesz bardzo duzo porad, opinii oraz pomocnych sugestii

3. Zajrzyj takze do http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1060 tam sie witamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych samochodach sie nic nie sypie jezlei stan jest taki jak mowisz to zrób zwyklą obsługę płyny i filtry i jezdzij

a jezlei chodzi gaz dzielnie znoszą hitlerka te samohcody pozdr o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak po poczytaniu na forum zapytam ...

Czy olej Platinum 10w40 podejdzie do Almerki ? Czy ktoś może miał już doczynienia z tym olejem i ma jakieś konkluzje ?? Widzę że większość poleca Valvoline a nie poleca Mobila ...

Sam już nie wiem. Valvoline drogie a Platinum tanie ...

Co wybrać ???????

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę takim autkiem od nieco ponad miesiąca i z uwag ogólnych to tak:

1) Jeśli sprzedaje firma to raczej nie bardzo widzi mi się przebieg 80tkm:/ Ja mam ten sam rocznik i 171tkm, które widnieje na liczniku wydaje mi się bardziej prawdopodobne. I nie sugeruj sie stanem wnętrza bo u mnie jakby zdjeli połowę przebiegu to byłoby i tak nie do poznania...jeśli już to popatrz jak wytarta jest kierownica.

2) Co do sprawdzenia przed zakupem - sprawdź jak jest z rdzą -> sczzególnie popatrz na klapę bagażnika, ranty tylknych blotników i progi - tu szczególna uwaga -> przyjrzyj się dokładnie czy po otworzeniu drzwi przednich nie widać rdzy na samym początku progu - łączenie między progiem a stelarzem karoserii...UWAGA może byc prawie niewidoczne- dopiero purchlące się!, sprawdź tylną wycieraczkę czy działa, centrala jak ma, szyby elektryczne (szczególnie jeśli nie były montowane fabrycznie tylko przez dilera -poznasz po tym, że przełączniki nie są na drzwiach tylko na tunelu środkowym- na drzwiach są zaślepki po korbkach). Sprawdź czy plai się kontrolka airbagu - bo jak nie to albo nie ma poduchy albo (co często się zdarza) poprostu rozłączył się przewód od kontrolki. W skrzynce sprawdź jak wchodzą biegi - 5 i R. Rozpędź trochę samochód do 3-4 biegu i zrób szybką redukcję na 2. Jak bieg zamiast wejść normalnie po prostu "wpadnie" albo chrupnie to 80 tysięcy możesz między bajki włożyć. I to akurat odnosi sie nie tylko do Almery, ale do większości samochodów.

3) Jeśli samochód miał stłuczkę to sprawdź czy duzo szpachli nie ma... tak dla pewnoci - ja zmierzyłem gruboiść lakieru i miałem przynajmniej pewność, że sprzedawca mówi prawdę:)

4) Co do czynności po zakupie - ja wymieniłem olej i filtry, założyłem nowe osłony amorków i teraz muszę poprawić spryskiwacz, bo właśnie odmówił współpracy, ale w najgorszym razie jest to kwestia kupienia nowego za 35 zł. Więc uważam, że niecałe 400 zł na rozruch to nie dużo jak na gwarancję niezawodności - czyli japońskie autko. O rozrzą się nie martw bo łańcuch jak nie był szarpany to jakieś oznaki życia ( czyli hałas:P) może dawać nie wcześniej niz po 250-300 tysiącach. Ale na zimno nie zaszkodzi posłuchać czy coś nie dzwoni.

5) Co do gazu - ja nie lubie tego paliwa, nie robie takich przebiegów, żeby mi sie opłacała instralka, poza tym motorek 1.4 nie jest demonem szybkości i nie chciałem go dodatkowo osłabiać. Zresztą widząc po doświadzczeniach znajomych - gaz wcześniej czy później powoduje problemy.

 

Dobra sporo tego wysmarowałem, ale mam nadzieję, że jeszcze się przyda :) w sumie uważam, że dokonałem obrego wyboru choć poszukiwania wymagały czasu a sam samochód pewnych kompromisów. Ale przy używanych zawsze tak jest. Generalnie uwagi dotyczące oglądania są zbiorem opinii, które czerpałem z tego forum podczas poszukiwań, opini znajomego uzytkownika modelu i mechanika, który opiekował sie poprzednim i obecnie zajmuje się tym samochodem. Życzę udanej eksploatacji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście kolega wyczerpująco zrealizował temat :)

Z tym autkiem co mam zamiar zakupić nie jest tak źle. Wiem co było i jest przy nim robione, co malowane itp. Także nie muszę wierzyć na słowo sprzedawcom, którzy twierdzą, że autka były serwisowane (bo na allegro książka kosztuje 50-100 zł) i od pierwszego właściciela dziadka :) Stan techniczny jest ok, aż jestem zdziwiony ... Cena też OK. 1999 rok za 12 000 na gotowo z rejestracją to dobra cena.

Co do gazu to jednak się zastanawiam porządnie, bo dojeżdżam do pracy autem i rocznie robię ok 20 kkm. Jeżeli zakładam, że zamierzam ze 2-3 lata trzymać Almerę to nie mam wyjścia - gaz musi być. Nie jestem taki pesymistą, jeżeli chodzi o gaz. Wcześniej miałem Punto 1.1 z gazem i na gazie jeździłem ponad 50 kkm i nigdy nic się nie stało :) Robiłem tylko przeglądy tak jak trzeba i wszystko ...

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

witam!!

 

użytkowałem almerę 1.4 16 V i jest to bardzo wdzięczne autko i bezawaryjne. Przez 100 tys. km wymieniłem tylko sforznie wahaczy przednich. Reszta to co potrzeba olej, plyn hamulcowy, chlodniczy i klocki.

 

Uzytkownik prezes113 profesjonalnie wytłumaczył na co zwrócić uwagę.

 

Co do gazu - to odradzam instalacji II generaci mieszalnikowej, zawsze się cos będzie działo, głownie praca biegu jałowego. Jak już to dorzucić więcej grosza i założyć sekwencje w renowmowanym warsztacie cieszącym się dobra opinia.

Mi spalanie gazu miesciło się w normach: miasto 10l, trasa - 8, do 120 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż sobie na kanale czy nic nie cieknie od spodu. Jeżeli jest suchy to ok, a jeżeli troche będzie wilgotny gdzie-niegdzie to proponuje sprawdzic czujnik ciśnienia oleju który jak widze nie tylko w Almerach "puszcza olej" ale w Primerkach też. Idzie przeżyć

Obadaj szyby czy są z tej samej serii, przednia może być bardzo zjechana... takie szkło

Ja ze swojego 1,4 16V jestem naprawdę zadowolony - mam 11 s do setki ;) - mierzyłem stoperem. Pali 8 litrów na mieście a na trasie 6,5l.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...