Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana simeringu wału


sedek

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że kapie mi olej pod samochodem. Jak trochę postoi robi sie mała plama. Nie jest to jeszcze groźne, ale podejrzewam ,że trzeba to wkrótce zrobić (może w ten długi weekend). Podejrzewam, że to puszcza uszczelniacz (simering ) wału korbowego. I stąd do was pytanie:

- na co zwracać uwagę przy wymianie

- jak do tego uszczelniacza się dostać (chodzi o demontaż poszczególnych części: półosiek , sprzęgła, koła zamachowego itp).

- czy w ogóle da radę samemu wymienić

 

Proszę o każdą nawet najdrobiejszą poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do koła zamoachowego to musisz miec dwunastke dwunastokątną , skrzynie jak wyjąc juz obisywalem w wątku o wymieanie skrzynie znajde link to podrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, znalazłem twój post.

A jeśli już skrzynia będzie na wierzchu, czy łatwo jest wtedy wymienić simering (oczywiście po spuszczeniu oleju z silnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjmiesz skrzynie to potem odkręcić trzeba koło zamachowe ( zdrowo zakręcone), stary zimer wydłubiesz śrubokrętem, oczyścić dokładnie i potem możesz wsadzić nowy ;) ( jeżeli dobrze pamiętam...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju nie musisz spuszczać :) miska ma wystarczającą pojemność i olej nie powinien lecieć no chyba że przechylisz silnik lub gdy oleju będzie ponad stan.

z simeringiem jest teoche kombinowania i ciężko go wyciągnąć ale powinieneś dać sobie rade :)

pamiętaj żeby nie wciskać nowego simeringu zbyt mocno, ma on być równo wciśnięty tak by nie było krawędzi między simeringiem a blokiem silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że to puszcza uszczelniacz (simering ) wału korbowego.

 

A może tylko leci z uszczelek gumowych miski? Jak puszcza tylna, to efekt będzie podobny do wycieku z tylnego uszczelniacza wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simmeringu wcale nie trzeba wydlubywac zadnym srubokretem ani pozniej sie pieprzyc z wciskaniem go... siemmering od strony skrzyni ma swoja wlasna obudowe ktora sie odkreca i ladnie wyjmuje... pozniej z niej ladnie sobie mozesz siemmering wyciagnac i wsadzic nowy... zajzyjcie do Service Manualu i zobaczycie o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...