niezawodnyjapon Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Witam. Czy ktoś jeszcze, oprócz mnie ma wrażenie, że po włączeniu klimy, auto zaczynać się "mulić". Ja rozumiem że klima obciąża silnik itd itp ale tu, chyba bierze z 20 KM. :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Ja nie czuję różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Ja też nie czuję różnicy oprócz dość wyraźnego chwilowego odczucia z chwilą jej załączania, ale żeby od razu ze 20 KM ? - może 0,5 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 U mnie można poznac wtedy jak ruszam z miejsca i sprężarka jest włączona, to wtedy trzeba troszeczke więcej gazu wcisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 U mnie natomiast na włączonej klimie autko od 2200 rpm dostaje wyraźnego kopa tak, że ładnie wciska w fotel. Dokładnie czuć moment włączającej się turbiny i ciągnie równo do 3500 rpm. Spalanie wzrasta na klimie od 0,5 do 1 litra ale wiąże się to nie tylko ze zwiększoną dawką paliwa, ale również z tym że mam wówczas cięższą nogę, gdyż przyjemne jest to wciskanie w fotel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Ja mam tak samo jak jurgenik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 U mnie natomiast na włączonej klimie autko od 2200 rpm dostaje wyraźnego kopa tak, że ładnie wciska w fotel. Ja mam tak samo jak jurgenik. Kurde.... może macie cooler -y zamiast klimy. Ja też tak chcę :kosci: :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezawodnyjapon Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Kurde.... może macie cooler -y zamiast klimy. Ja też tak chcę... Na to wygląda. To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to. :one: Klima obciąża każdy silnik, ale w tym to dosyć mocno czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 niezawodnyjapon napisał: To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to. Napraw kolego przepływomierz to zobaczysz, że ten silnik nie jest taki tragiczny. Naucz się też gazem odpowiednio operować a nie od razu w podłogę. To specyficzny motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezawodnyjapon Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Przepływomierz mam nowy. Zadnej różnicy. Gdybym dusił gaz w podłogę to dawno by się ta maszyna rozleciała. Ten motor to stara konstrukcja i ma za dużo udziwnień a za mało zmian w konstrukcji. Rozwiercić i dołożyć turbo to trochę za mało. Do jazdy się przywyczaiłem dlatego temat jest inny. Auto ma duży plus, oprócz wtrysku i sterowania silnikiem jest proste jak drut. Chociaż to zostało po Japońcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Odczucia co do jazdy tym TD są u każdego indywidualne - miałem okazję do tej pory jeździć oprócz swojego jeszcze dwiema primerami TD (obie z 1998 moja z 1999). Nie odczułem żadnych znaczących różnic co do dynamiki silnika. Pokusiłem się kiedyś o start do 100 (przed i po wymianie przepływomierza). Przed - 23 s. do 100 km/h Po - 15 s. do 100 km/h To było w styczniu - opony zimowe pogoda wiadomo jaka . Wczoraj z włączoną klimą (około godziny 22.00) 16 s. do 100 km/h Warunki pogodowe podobne, odcinek testowy ten sam, mierzone po 2 razy w obie strony, wartości uśrednione do pełnej sekundy z pomiarów stoper nakręcany wskazówkowy Made in USSR :one: Więc u mnie klima nie ma żadnego wpływu na dynamikę - tylko trochę zmarzłem Tego posta miałem jeszcze wczoraj napisać.... :030: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 15 s. do 100 km/h U mnie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 niezawodnyjapon napisał:To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to. Napraw kolego przepływomierz to zobaczysz, że ten silnik nie jest taki tragiczny. Naucz się też gazem odpowiednio operować a nie od razu w podłogę. To specyficzny motor. Polecam to samo co jurgenik wymiana przepływki sprawi że jazda tym samochodem będzie przyjemna. A włączenie klimy musi zabrać troche mocy (ten silnik ma tylko 90km). Ja jeździłem z uszkodzonym przepływomierzem z 2 lata, aż w pewnym momencie spostrzegłem że prędkość max mojego samochodu to 130km/h (osiągane z wielkim trudem), wtedy zdecydowałem się na wymiane (koszt chyba 270zł) i autko znowu jeździ jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Włączenie klimy napewno zabiera trochę mocy, ale zmienia się charakterystyka pracy silnika. Te silniki jeżdżą prawie jak benzyna. Nie są takie mułowate przy niskich obrotach jak inne diesle bez sterowania elektronicznego. Mają gaz czuły jak panienka przez co moment włączenia turbiny nie jest tak mocno akcentowany. egn napisał: U mnie można poznac wtedy jak ruszam z miejsca i sprężarka jest włączona, to wtedy trzeba troszeczke więcej gazu wcisnąć. No właśnie. Włączenie klimy powoduje lekkie zmulenie w dolnym zakresie kiedy sprężarka ładuje bardzo słabo, dlatego potem subiektywne odczucie powoduje wrażenie wyrywania auta do przodu od momentu włączenia turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 ....hmmmmm tak na marginesie, Krzyśku Polecam to samo co jurgenik wymiana przepływki sprawi że jazda tym samochodem będzie przyjemna. Przepływomierz mam nowy. Zadnej różnicy. niezawodnyjapon spróbuj jeszcze z tym odłączeniem akumulatora na "24h" a później programowanie - niby po uruchomieniu 15 minut na wolnych obrotach - do pełnego rozgrzania Ja po wymianie przepływki tak zrobiłem, zostawiłem na noc z odłączonym akumulatorem, czy miało to wpływ ? Nie wiem, bo nie wyjeżdżałem bezpośrednio po wymianie. Gdzieś jeszcze tu wyczytałem o 50 -ciu uruchomieniach - chyba Coobcio coś tak pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezawodnyjapon Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Przyspieszenie 0-100km 16-17s. bez klimy. Nie chce przeciążać silnika bo nie o to tu chodzi. Rozłączać akumulator na tyle godzin to ryzykowna sprawa bo znając elektronikę a szczególnie immobilisery to mogą wyjść z tego jaja. Ale dzięki za radę. Żeby ciągnąć to auto do 3000rpm to trzeba mieć chyba wadę słuchu bo wyje jak że radia nie słychać. Moje zdanie dalej takie samo, klima w tym aucie jest za bardzo odczuwalna. Szkoda, że Nissan nie poszedł w ślady VW i nie stworzył dobrego silnika diesla w szerokiej gamie (1,9 8v i 2,5) a zapchał dziurę na rynku tak tylko żeby mieć diesla w primerze i to jeszcze nie we wszystkich krajach (Ktoś zna tego powody?). 110, 115 KM byłoby idealne. 90 Km na trasie się zbiera ale do jazdy i wyprzedania mułów w mieście i to z klimą to trochę za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 16 - 17 s. bez przeciążania do 100 to w porządku, gorzej by to wyglądało gdyby było powyżej 20 s. 115 KM da się zrobić po chip-tuningu bez problemu ale chyba trza by było do tego intercooler dołączyć http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm [ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 08:43 ] no i kosztuje chore pieniądze jak dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.