Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2,0 td Jazda na klimie a moc silnika.


niezawodnyjapon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś jeszcze, oprócz mnie ma wrażenie, że po włączeniu klimy, auto zaczynać się "mulić". Ja rozumiem że klima obciąża silnik itd itp ale tu, chyba bierze z 20 KM. :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie czuję różnicy oprócz dość wyraźnego chwilowego odczucia z chwilą jej załączania, ale żeby od razu ze 20 KM ? - może 0,5 tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie można poznac wtedy jak ruszam z miejsca i sprężarka jest włączona, to wtedy trzeba troszeczke więcej gazu wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast na włączonej klimie autko od 2200 rpm dostaje wyraźnego kopa tak, że ładnie wciska w fotel. Dokładnie czuć moment włączającej się turbiny i ciągnie równo do 3500 rpm. Spalanie wzrasta na klimie od 0,5 do 1 litra ale wiąże się to nie tylko ze zwiększoną dawką paliwa, ale również z tym że mam wówczas cięższą nogę, gdyż przyjemne jest to wciskanie w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast na włączonej klimie autko od 2200 rpm dostaje wyraźnego kopa tak, że ładnie wciska w fotel.
Ja mam tak samo jak jurgenik.

 

Kurde.... może macie cooler -y zamiast klimy. Ja też tak chcę :kosci: :diabel: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde.... może macie cooler -y zamiast klimy. Ja też tak chcę...

 

Na to wygląda. To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to. :one:

Klima obciąża każdy silnik, ale w tym to dosyć mocno czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezawodnyjapon napisał:

To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to.

Napraw kolego przepływomierz to zobaczysz, że ten silnik nie jest taki tragiczny. Naucz się też gazem odpowiednio operować a nie od razu w podłogę. To specyficzny motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mam nowy. Zadnej różnicy. Gdybym dusił gaz w podłogę to dawno by się ta maszyna rozleciała. Ten motor to stara konstrukcja i ma za dużo udziwnień a za mało zmian w konstrukcji. Rozwiercić i dołożyć turbo to trochę za mało.

Do jazdy się przywyczaiłem dlatego temat jest inny. Auto ma duży plus, oprócz wtrysku i sterowania silnikiem jest proste jak drut. Chociaż to zostało po Japońcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczucia co do jazdy tym TD są u każdego indywidualne - miałem okazję do tej pory jeździć oprócz swojego jeszcze dwiema primerami TD (obie z 1998 moja z 1999). Nie odczułem żadnych znaczących różnic co do dynamiki silnika. Pokusiłem się kiedyś o start do 100 (przed i po wymianie przepływomierza).

 

Przed - 23 s. do 100 km/h

Po - 15 s. do 100 km/h

To było w styczniu - opony zimowe pogoda wiadomo jaka :P .

Wczoraj z włączoną klimą (około godziny 22.00) 16 s. do 100 km/h

 

Warunki pogodowe podobne, odcinek testowy ten sam, mierzone po 2 razy w obie strony, wartości uśrednione do pełnej sekundy z pomiarów stoper nakręcany wskazówkowy Made in USSR :one:

Więc u mnie klima nie ma żadnego wpływu na dynamikę - tylko trochę zmarzłem :D

 

Tego posta miałem jeszcze wczoraj napisać.... :030:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezawodnyjapon napisał:
To auto nie wciskałoby w fotel nawet jakby toczyło sie z Kasprowego. Moja mazda 1,6 '83 na gazie lepiej wciska niż to.

Napraw kolego przepływomierz to zobaczysz, że ten silnik nie jest taki tragiczny. Naucz się też gazem odpowiednio operować a nie od razu w podłogę. To specyficzny motor.

 

Polecam to samo co jurgenik wymiana przepływki sprawi że jazda tym samochodem będzie przyjemna. A włączenie klimy musi zabrać troche mocy (ten silnik ma tylko 90km). Ja jeździłem z uszkodzonym przepływomierzem z 2 lata, aż w pewnym momencie spostrzegłem że prędkość max mojego samochodu to 130km/h (osiągane z wielkim trudem), wtedy zdecydowałem się na wymiane (koszt chyba 270zł) i autko znowu jeździ jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączenie klimy napewno zabiera trochę mocy, ale zmienia się charakterystyka pracy silnika. Te silniki jeżdżą prawie jak benzyna. Nie są takie mułowate przy niskich obrotach jak inne diesle bez sterowania elektronicznego. Mają gaz czuły jak panienka przez co moment włączenia turbiny nie jest tak mocno akcentowany.

 

egn napisał:

U mnie można poznac wtedy jak ruszam z miejsca i sprężarka jest włączona, to wtedy trzeba troszeczke więcej gazu wcisnąć.

No właśnie. Włączenie klimy powoduje lekkie zmulenie w dolnym zakresie kiedy sprężarka ładuje bardzo słabo, dlatego potem subiektywne odczucie powoduje wrażenie wyrywania auta do przodu od momentu włączenia turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....hmmmmm tak na marginesie, Krzyśku

 

Polecam to samo co jurgenik wymiana przepływki sprawi że jazda tym samochodem będzie przyjemna.
Przepływomierz mam nowy. Zadnej różnicy.

 

niezawodnyjapon spróbuj jeszcze z tym odłączeniem akumulatora na "24h" a później programowanie - niby po uruchomieniu 15 minut na wolnych obrotach - do pełnego rozgrzania ;)

Ja po wymianie przepływki tak zrobiłem, zostawiłem na noc z odłączonym akumulatorem, czy miało to wpływ ? Nie wiem, bo nie wyjeżdżałem bezpośrednio po wymianie.

Gdzieś jeszcze tu wyczytałem o 50 -ciu uruchomieniach - chyba Coobcio coś tak pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie 0-100km 16-17s. bez klimy.

Nie chce przeciążać silnika bo nie o to tu chodzi.

Rozłączać akumulator na tyle godzin to ryzykowna sprawa bo znając elektronikę a szczególnie immobilisery to mogą wyjść z tego jaja. Ale dzięki za radę.

Żeby ciągnąć to auto do 3000rpm to trzeba mieć chyba wadę słuchu bo wyje jak że radia nie słychać.

Moje zdanie dalej takie samo, klima w tym aucie jest za bardzo odczuwalna. Szkoda, że Nissan nie poszedł w ślady VW i nie stworzył dobrego silnika diesla w szerokiej gamie (1,9 8v i 2,5) a zapchał dziurę na rynku tak tylko żeby mieć diesla w primerze i to jeszcze nie we wszystkich krajach (Ktoś zna tego powody?). 110, 115 KM byłoby idealne.

90 Km na trasie się zbiera ale do jazdy i wyprzedania mułów w mieście i to z klimą to trochę za mało. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 - 17 s. bez przeciążania ;) do 100 to w porządku, gorzej by to wyglądało gdyby było powyżej 20 s.

115 KM da się zrobić po chip-tuningu bez problemu ale chyba trza by było do tego intercooler dołączyć :(

http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm

 

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 08:43 ]

no i kosztuje chore pieniądze jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...