Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N14 cd20 który czujnik włącza śmigło i gdzie on jest???


Gość d0.2 nassin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc czujnik ten znajduje sie na werzu powrotnym od chlodnicy, patrzac od gory na silnik po prawej stronie tuz nad skrzynia biegow

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje silnika bez EGR a ty chyba jak pamietam z EGR i moze dlatego ten czujnik jest gdzie indziej, ale po co japonce tak zrobili?? no nie wiem widocznie jakis cel w tym mieli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin
Czesc czujnik ten znajduje sie na werzu powrotnym od chlodnicy, patrzac od gory na silnik po prawej stronie tuz nad skrzynia biegow

 

pozdr.

 

dzięki! muszę coś sprawdzić bo nie włącza się śmigiełko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam silnik bez EGR i zawsze myślałem że ten czujnik to czujnik płynu chłodzącego (ale łba za to ukręcić nie dam) Czujnik od tego płynu u mnie jak stoisz z przodu samochodu jest nieco po lewej stronie w okolicach rozrządu-chyba nawet lekko nad oraz z prawej strony od rozrządu i całkowicie widoczny. Wpięty do niego jest jeden kabelek. Śmigło się włącza rzadko a jak się włączy to na krótko ok 15 sekund już nie pamiętam i nie słychać go od środka. Długo stałem z uruchomionym rozgrzanym silnikiem zanim zweryfikowałem że śmigło pracuje.

Wejdź na post http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29378 tam na pierwszej stronie znajdują się linki do zdjęć silnika wybierz CD20 bez EGR jak patrzysz na silnik to widzisz że nad nim idzie taki długi zakręcony kabel w kierunku niebieskiego filtru paliwa. Przy tym "zakręcie" kabla po lewej stronie poszukaj tego czujnika (tutaj nie widać go) ale od góry powinien być wpięty jeden kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość d0.2 nassin

Elraf, dziękuję za obszerne wskazówki co do czujnika. Wentylator jednak działa, ale WŁĄCZA SIĘ DOPIERO PO DOBRANIU ODPOWIEDNIEGO TERMOSTATU, więc wszyscy którzy mają jakieś dziwne sztuki założone, będą cierpieć na brak wentylatora. U mnie są generalnie 2 problemy, które mnie drażnią. 1. Za nisko stoi wskazówka temperatury i raczej nic na to nie poradzę bo termostat dobrałem idealnie tym razem. 2. Doszedłem, że to auto bardzo dużo pali na ssaniu na pierwszych kilometrach i też nic na to nie poradzę bo nie kumam systemu ssania w tym aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość d0.2 nassin
1. Za nisko stoi wskazówka temperatury i raczej nic na to nie poradzę bo termostat dobrałem idealnie tym razem

 

Bo Nissana trudno przegrzać i była o tyum mowa wielokrotnie

 

Bombel nie obraź się, lecz w moim przypadku - i w przypadku poprzedniego właściciela mojego auta - teza o przegrzewaniu jest kontrtezą do powyższej. Obaj robiliśmy uszczelki z powodu przegrzania...

 

[ Dodano: Wto 24 Lip, 2007 23:12 ]

2. Doszedłem, że to auto bardzo dużo pali na ssaniu na pierwszych kilometrach i też nic na to nie poradzę bo nie kumam systemu ssania w tym aucie...

 

A jak ma mało palić skoro podaje o wiele wieksza ilosc paliwa?? Poza tym pamietaj, że każdy nierozgrzany silnik pali nawet do 30 l / 100 km

 

Lokalny mocarz od diesli, do którego wożą auta z całego dolnośląskiego, zapytany przeze mnie "gdzie jest ssanie w tym nissanie" uśmiechnąl się i rzekł: "to auto nie ma ssania, proszę pana..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

A jednak :D

Ssania nie ma ale jest coś podobnego co w benzynie na wtrysku nazywa się wtryskiem rozruchowym, który zależnie od temp. silnika podaje dodatkową ilość palia (podlewa go) :D Muszę tylko rozkminić gdzie to jest i jak działa :D

A co do CD20 i przegrzania to muszę przyznać, że też słyszałem aby uważać na temp. silnika... szczególnie przy lejących wtryskach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość mikey_one

Chodzi Ci o termostat czy termowłącznik wentylatora??

 

Bo ten pierwszy z tego co pamiętam jest przy bloku silnika, od niego wychodzi górna rura do chłodnicy a termowłącznik wentylatora jest wkręcony w chłodnicę (tak gdzieś na 1/3 jej wysokości) z niego wychodzą dwa przewody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...