Gość d0.2 nassin Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 ...silnikowego jest o wiele za dużo! Tyle mi wlali przy wymianie ja to sprawdziłem nastepnego dnia i bagnet pokazał max na literce H, a to jest jakieś 5mm za wysoko. Więc uważajcie na to, 4.5L powinno być akurat i mówię to nie patrząc w papiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Może nie spuścili do końca starego i dlatego tak wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Jesli masz tak wysoki poziom oleju, to weź jakiś cieńki wężyk i poprzez otwór na bagnet kontrolny odessaj nadmiar. Ja to robiłęm w ten sposób, że wytwarzałem w wężyku podciśnienie (pompą "ustną") i czekałem chwilę aż wężyk się napełni, po czym zatykałem jego koniec (ten, który miałem w ustach), wyciągałem wężyk z otworu i wydmuchiwałem olej z wężyka. Brzmi to dziwnie wszystko, ale olej jest na tyle gęsty (przynajmniej zimny), że naprawdę nie jest takie proste go zassać w wężyk fi 6 mm. Trochę z tym zabawy. Ale po wszystkim od razu silnik zaczął żwawiej biegać. Dla ciekawych (niestety trochę tego dostało mi się do ust) - olej silnikowy smakuje jak parafina. Identyczny smak jakby żuć świeczkę (jak byłem dzieckiem robiłem takie eksperymenty z różnymi recepturami na własna gumę do żucia hehe). Pamietaj, że nadmiar oleju może rozszczelinić silnik (uszkodzić uszczelnienia) a w skrajnym wypadku podobno nawet spowodować uszkodzenia silnika, zwłaszcza w silnikach z turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 trzeba by najpierw to turbo miec a w tym silniku raczej malo prawdopodobne chyba nie byly takie wersje produkowane. Co do oleju ja wlalem 5 litro i wymienilem filtr i bylo posrodku wskaznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Co do Sunny, to oczywiście nie było wersji z silnikiem turbo, to była taka uwaga natury ogólnej. Natomiast w Primerach P11 były stosowane silniki CD20T, taki jak nasz, tylko, że z TURBO. Podsumowując: trzeba poświęcić trochę czasu na zmianę oleju i dobrze spuścic stary olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Jesli masz tak wysoki poziom oleju, to weź jakiś cieńki wężyk i poprzez otwór na bagnet kontrolny odessaj nadmiar. Ja to robiłęm w ten sposób, że wytwarzałem w wężyku podciśnienie (pompą "ustną") i czekałem chwilę aż wężyk się napełni, po czym zatykałem jego koniec (ten, który miałem w ustach), wyciągałem wężyk z otworu i wydmuchiwałem olej z wężyka. Brzmi to dziwnie wszystko, ale olej jest na tyle gęsty (przynajmniej zimny), że naprawdę nie jest takie proste go zassać w wężyk fi 6 mm. Trochę z tym zabawy. Ale po wszystkim od razu silnik zaczął żwawiej biegać. Dla ciekawych (niestety trochę tego dostało mi się do ust) - olej silnikowy smakuje jak parafina. Identyczny smak jakby żuć świeczkę (jak byłem dzieckiem robiłem takie eksperymenty z różnymi recepturami na własna gumę do żucia hehe). Pamietaj, że nadmiar oleju może rozszczelinić silnik (uszkodzić uszczelnienia) a w skrajnym wypadku podobno nawet spowodować uszkodzenia silnika, zwłaszcza w silnikach z turbo. CZY NIE PROSCIEJ ODKRĘCIĆ KOREK DO SPUSZCZANIA OLEJU I UPUŚCIĆ GO TROCHE.NIEŻLE SIE UZIAŁEM CZYTAJĄC TEN POST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Panowie, jeden z Was pisze powyżej o ściąganiu oleju wężykiem, drugi natomiast o wlaniu 5l i stanie oleju pośrodku. Mam dwie uwagi do tych wypowiedzi. Olej ściągałem strzykawką 20ml i wężykiem i bardzo ciężko to szło - należy na parę sekund zapalić silnik i pójdzie gładko. Druga uwaga jest taka, że na KOMPLETNIE pusty silnik wlano 5l oliwy i to przykryło literkę H, która jest 3mm nad końcem pola testu bagnetu. Ktoś pisze, że 5l u niego = połowa pola. Zatem wniosek jest prosty rafineria nie dolała litra do tej bańki lub pomylono etykiety 4L z 5L... :-) pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Pewnie, że prościej odkręcić korek spustowy ale musisz mieć do tego kanał. A jak musisz to zrobić na parkingu przed blokiem, to pole manewru znacznie się zmniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Nie mam kanału a olej sam zmieniam.Wchodze pod samochód , odkręcam korek i po sprawie. A .... zapomniałem dodać, że waże 125 kg i jakoś sobie radzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 ja mam cięte sprężyny z przodu to nie wejdę ale moge użyć psa... no worries Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 ja mam cięte sprężyny z przodu to nie wejdę ale moge użyć psa... no worries A od czego istnieje lewarek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Hehe, jak sobie pies poradzi to czemu nie :mrgreen: , no z rym lewarkiem to żeby komuś nie przyszlo do glowy bo na przechylonym aucie nie spuści do końca oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 No to ok, panowie. Nie jest problemem wymiana płynów w aucie, tylko ich ilość. Dlatego pilnujcie tych spraw bo po co potem płacić za niepotrzebny serwis... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Właśnie wymieniłem olej.Weszło mi 5,2l i na bagnecie mam 3/4 pola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 No to ja juz tego nie kapuje, bo u mnie po zalaniu 5,2 litra (czyli tyle ile wg instrukcji byc powinno) przekroczyło H. Zaczyna mi się zdawac, że chyba jeżdzę na mieszance oleju starego z nowym :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Bardzo możliwe, jeden mechanik jak mi kiedyś zmieniał olej to wlał 5l(dałem mu 6 i jeden litr został nie odkręcony) i po powrocie jak sprawdziłem to było dużo ponad stan.Musiałem upuścić jakieś 0,75l.Od tej pory zmieniam sam, powoli i spokojnie niech dobrze zleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 też zmieniam sam i włazi mi coś koło 4,5 l, spuszczam na w miare ciepłym silniczku tak żebym sie nie poparzył. zawsze wlewam tak aby było na połowie bagnetu (pomiędzy min a max). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m7chau Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Może nie spuścili do końca starego i dlatego tak wyszło. dokładnie, właśnie tak mogli zrobić... u mnie wszystko ładnie pisze na korku 4 1/2l nicht mer czy jakoś tak Bardzo możliwe, jeden mechanik jak mi kiedyś zmieniał olej to wlał 5l(dałem mu 6 i jeden litr został nie odkręcony) i po powrocie jak sprawdziłem to było dużo ponad stan.Musiałem upuścić jakieś 0,75l.Od tej pory zmieniam sam, powoli i spokojnie niech dobrze zleci. no właśnie najlepiej na noc zostawić i rano dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domellos Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 U mnie też weszło 4,5l i na bagnecie było dokładnie w połowie między min a max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Do mojego wlałem 5l. choć instrukcja mówi, że 5,2. Okazało się za dużo. Tak jak u Was powinno być 4,5l. Mam instrukcję do Sunny 2.0D i Primery 2.0D i różnic jest więcej, mimo że to te same silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 tydzień temu pełen radości postanowiłem wymienić olej wraz z filtrem i zakupiłem bańkę 5 litrową ValVoline półsyntetycznego idę do mechanika ten spuszcza olej (niemałą chwilkę to trwało) potem wymienia filtr i wlewa całą bańkę oleju, sprawdzamy na bagnecie i o dziwo za mało, tzn ledwo minimum, odpaliłem silnik i zgasiłem zaraz po zgaszeniu lampki ciśnienia oleju odczekaliśmy 5 minut i znowu na bagnet sprawdzam troszkę poniżej minimum (widocznie filtr zassał) Musiałem pojechać do sklepu po bańkę 1 litrową i wlać tak jedną trzecią tej bańki, czyli weszło tym razem więcej niż 5 litrów, tak na oko 5,2 - 5,3 litra. Wniosek chyba dużo zależy od tego jak długo spuszcza się olej i czy samochód stoi na równym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Moze troche off topic, bo jest już temat o Valvoline 10W40. Ale nikt sie tam nie wypowiedział, kto miał diesla CD20. Jak się on sprawuje u Ciebie? Jaki przebieg ma autko i na jakim oleju jeździłeś poprzednio? Czy potwierdzasz zalety oleju, który tak zachwalają? Też własnie kupiłem ten olej ale jeszcze nie wymieniłem (planowana wymiana za jakis cza dopiero) i zastanawiam się, czego mozna sie spodziewać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Samochód ma ponad 230 000 przebiegu i do ostatniej wymiany jeździł na pełnym syntetyku (też Valvoline MaxLife) wycieków nie było ale stwierdziłem że przy takim przebiegu nie warto ładować już w pełen syntetyk - to nie są tanie oleje). Jaką różnicę odczułem otóż gaśnie troszkę później przy półsyntetyku kontrolka ciśnienia oleju. Ciężko ocenić olej tak na czuja ale nie działo się nic nawet najmniejszego wycieku nie było i nie ma a to też świadczy o zastosowanych środkach konserwujących, zimą żadnych trudności z odpalaniem, czarny dymek poleci tylko wówczas jak mocno przygazuje. Oleju nie ubywało. nie wiem co jeszcze. Miałem przejechane 10 000 km gdy wymieniałem olej i zauważyłem że nie był całkiem czarny jak smoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 zawsze lałem do moich sanek 5l i było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość homan Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 w książce nissan sunny sam naprawiam piszę że 5.5l i ja tak leję i mam dokładnie w połowie na bagnecie miedzy h i l, w sumie to filtr dużo zabiera koło o,5l, no i jak się odkręci śrubę z miski to należy poczekać żeby wykapało no i oczywiście wykręcić filtr i wymienieć na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.