Gość ADEX Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Cześć Od półtora miesiaca turlam sie z pewna dolegliwoscią i nie ukrywam ze dosć kosztowną gdyż już 3 sprzegło wymianiam w okresie niecalego poltora miecha, nie liczac czasu ile auto stoi na warsztacie to tarcza PĘKA co tydzień. no własnie.. tarcza PĘKA. czesc wwnętrzna (tam gdzie jest wieloklin i spręzynki odrywa sie od czesci zewnętrznej toj piercienia z okładzinami. objawia s to wpierw szumem, następnie trekotania i chwile potem jest trzask i juz nie ma sprzęgła. wada materiału odpada. zalozylem sprzeglo za 700zł i tez strzeliło. mechanicy w serwisie nissana rozłozyli rece powiedziel ze musieli by "ten przypadek" obejrzec. - sprawdzenie jak za wymiane sprzegła prawi 500zł to se odpusciłem. czy ktos z was miał taki przypadek ? spodkał sie z podobna sytuacją? okłądziny sa całe nie spalone, sprzeglo predzej mozna spalić niż "rozerwać" a u mnie ono pęka. co jest przyczyną ? BAŁGAM O POMOC BO ZLOT JUZ ZA MIESIĄC !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 delitkatniej puszczać pedał sprzęgła. Wada materiałowa odpada bo to 3 przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 błagam nie rozsmieszaj mnie.. nie wada materiału nie wada.. włanie bajka polegała na tym ze sprzegiełko jak z jajieczkiem si eobchodziłem to wytrzymało zamiast 4 dni to 11 dni.. i tez pękło.. nic tu nie ma do zeczy obhodzenie sie ze sprzegłem a tymbardziej wada materiałowa.. jak juz pisałem wada materiałowa odpada.. auto mam od 2 lat i tylko raz zmienałem sprzeglo bo bylo wyjezdzone jak kupiłem. i teraz jest awaria ktorej skutkiem jest pekająca tarcza.. ja sie pytam " CO POWODUJE PĘKNIECIE TARCZY?? ps.. tarcze predzej spalisz.. niz zebys zerwał normalną jazda bądz jakto sie mowi - energiczną.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 a docisk tarczy kiedy zmieniałeś - może to on jest przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 ADEX robiłeś coś ze skrzynią zanim zaczęło pękać? Oczywiście zakładam, że sprzęgło itp. masz dobrze dobrane do auta . Nie znam się na tym, ale czy na tych zepsutych elementach są ślady mocnego przegrzewania się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 wrzuć fotki. Być może wina docisku- normalny czy może jakiś sportowy wynalazek?? Opony jaki rozmiar, skrzynia lekko pracuje?? a czy ścierałeś papierem ściernym bieżnie koła zamachowego?? Trudna sprawa do określenia nie widząc elementów ale wychodzi z tego że nie wytrzymuje obciążeń jakie musi przenieść= zbyt dużo energii pochłania układ przeniesienia napędu. Nie pamiętam jak u siebie wymieniałem czy można założyć tarczę lewą stroną - I to może być przyczyną pękania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 tarczy nie da sie odwrotnie zalozyc. niegdy nie wymieniam tarczy samej zawsze wpełnym komplecie razem z dociskiem. wlasnie obawiam sie ze skrzynia moze cos robic nie tak (kszywy wałek ?? ) kola od od h.. czasu te same tzn 15"/165 profil 60 wlasnie gdyby była roznica na preniesienu napedu (duzy opur) to tarcza ma obowiazek sie slizgać- paliłbym sprzeglo a ty efekt jest taki ze tarcza pęka. oczywiscie kazda storna docisku i kola zamachowego byla papierkiem przczyszczona. cały zabieg wymiany sprzegieł przebiega bez zarzutu.. nieststy skasowalem niechcacy fortke jak ta tarcza peka ale moze GRAY5 bedzie ja jeszce miał u siebie na kompie to wrzuci. wlasnie podejrzewam skrzynei biegow.. ale dlaczego tarcza sie nie "pali" a zrywa? tarcza + docisk jest dobrana to tego modelu i sa to oryginały zande regenerowane g.. (LUK) oraz nie sa to zadne sportowe wynalazki. auto nie ma nic zmienione jesli hodzi o moc silnika. no hyba ze podniesienie moemntu obrotowego za pomoca stozka daje taki efekt.. w srod nas jest wiele osub ktore jezdza na stozkach, sportowych ukladach wydechowuch i duzych kolkach.. nie wpominajac o tym ze jezdza sportowo. majac silnik 1.0 to tam sie nawet nie da sportowo jezdzic. a ostatnie sprzeglo jak juz pisalem obhodzilem sie jak z jajeczkiem delikatne ruszenia zmiana biegow na normalnych optymalnych obrotach... widac ja zawsze musze mic nie dosc ze unikatowe auto stylistycznie to jeszce "mechanicznie" no zesz go qr... jasna ! błagam.. kazdy pomysł kazda sugesti ajest pmocna mi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 w jednym poście napisałeś: ja mam w chili obecnej kombinacje:felga 15" / 6" + opony 15" / 165 / 65 przy zakrętach nic nie obciera na wybojach nic nie obciera, w kombinacji z 1 pasazerem na kanapie (ok 100kg) nic nie obciera .. nie wiem jeszcze jak z dwoma pasarzerami ps mam seryjne sręzynki więc jaki masz profil?? 60 cz 65% wg mnie sprzęgło pęka, bo za duża jest średnica koła. zmień na 155/70/13 i zobaczysz różnice. Przedobrzyłeś z rozmiarami 15cali to za dużo do tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 wg mnie sprzęgło pęka, bo za duża jest średnica koła.brat ma w punto ogormne lacie ze mu chaczap rzy skrecie i sprzeglo nie peka... imo mzlwie iz cos ze szkynia nie tak mozliwe iz cos wytwarze wibracje co powoduje zmeczenie materialu i szlag trafia sprzeglo... zawsze strzela w tym samym miejscu ? jak tak to od niego szukaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 dokladnie, moze trzeba dokladnie posprawdzac czy nigdzie nie ma zadnych wibracji, jakies luzy ktore by je powodowały, wydaje sie to rozsądnym uzasadnieniem (To co kolega wyzej pisze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 co wy wypisujecie???? tarcza ma tłumiki drgań skrętnych żeby własnie zniwelować drgania z nierównej pracy wału. Może sie zdarzyć ze uszkodzony jest wałek sprzęgłowy np skrzywiony ale trzeba to rozkręcić i ocenić takie gdybanie to może trwać do jesieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 EUREKA no chłopcy mam coś by zaspokoić wasza ciekawość jest dwoje podejrzanych i obydwoje są w skrzyni biegów pierwszy podejrzany to : wałek po którym porusza się łożysko oporowe a mianowicie trzeba sprawdzić czy nie posiada luzów poprzek osiowych (nie wzdłużnych) drugi podejrzany to: skrzywiona obudowa skrzyni biegów. drugi jest najbardziej prawdopodobny bo pasuje do opisu ze środek tarczy jest pod kontem w stosunku do części tarczy z okładzinami podejrzenie na druga opcje zwiększa sie gdyż po pierwszych objawach terkotania zdecydowałem sie na ich naprawę i przy okazji wymianę łańcuchów co szlo z koniecznością wyciągnięcia silnika. po wyciągnięciu silnika stwierdziliśmy z mechanikiem ze nie ma górnych śrub skręcających skrzynie z silnikiem i górna część skrzyni była odsuniętą na ok 5 mm od silnika. efektem może być przekrzywienie obudowy skrzyni co przy ponownym skręceniu daje efekt ze wałek nie jest wprost prostopadły do tarczy sprzęgła w weekend zabieram sie za demontaż skrzynie gdyż przyturlałem micre do swojego garażu na czas sprowadzenia nowej skrzyni i kto by pomyślał ze to może być przyczyną.. jak tylko będę wiedział jaka była przyczyna to zaraz wam napiszę .. (co nie znaczy ze wciąż oczekuje na podpowiedzi co jeszcze moze być przyczyną) ps co do średnicy kół o która sie rozchodzi. do k11 można zastosować 16" fele z oponami 45mm/190mm będą trały ale auto jeździć będzie w konsekwencji - rozmiar kółek nie ma wpływu na "zerwanie" sprzęgła co najwyżej na szybsze zużycie liczone w dziesiątkach max setkach KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 to co ty masz za auto?????? i to jeźdżi po drodze??? nie wiadomo czego tam jeszcze brakuje?? czyja to zasługa mechaników??? więc jeżeli tak jest to tym bardziej mnie uświadomiło że nigdy (nie oddałem samochodu, nie oddaje ) i nie oddam do mechanika. a tak nawiasem mówiąc takie braki są widoczne gołym okiem wystarczy podnieść maskę albo lekko podnieść auto położyć sie pod nie i już widać co jest nie tak a nie siać zamieszanie. kobiecie bym sie nie dziwił ale facetowi to nie wypada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 tego - luzu- nie widac jak amsz silnik zamontowany - puduszki dociskają wsytko.. no al egrunt ze jest podejrzenie.. a swoja drogą poprzedni mechanik ktury mi wymianil pierwsze sprzeglo (czytaj nie zalozy srub) uszkodzil mi karoserie dlatego juz nie dawałem do niego. a tego tyu usterka jak niedociagnieta sruba to zaden mechanik by nie wpadł ze moglo to wykrzywic skrzynie.. zreszta to tylko podejrzenie.. jak sie okaze ze skrzynia jest prosta i nei ma luzów to dopiero zacznie sie szukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 a tak wyglada spregiełko;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 wg mnie sprzęgło pęka, bo za duża jest średnica koła. zmień na 155/70/13 i zobaczysz różnice. Przedobrzyłeś z rozmiarami 15cali to za dużo do tego auta. z tymi kolkami to zes kolego wymyslil ... jakby tak mialo byc to producent by nie podawali w katalogach ze sie mieszcza 15" o szer 195 ... a swoja drogą poprzedni mechanik ktury mi wymianil pierwsze sprzeglo (czytaj nie zalozy srub) uszkodzil mi karoserie dlatego juz nie dawałem do niego. a tego tyu usterka jak niedociagnieta sruba to zaden mechanik by nie wpadł ze moglo to wykrzywic skrzynie.. zreszta to tylko podejrzenie.. jak sie okaze ze skrzynia jest prosta i nei ma luzów to dopiero zacznie sie szukanie a za takie cos to bym domagal sie od poprzedniego mechanika zwrotu kosztów naprawy ... jezeli twoje podejrzenia sie potwierdza ... w koncu zje#$l sprawe nie zakladajac srub :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 lol ale sprzeglo owned O_O nie wiedzalem ze tak moze je rozrywac... pierwsze takie cos widze :S hyhyh o do dziela demont i szybka wymiana jak w formule F1 psss jakies piwo se zalatw jak to bedziesz robic yhyhy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 z tymi kolkami to zes kolego wymyslil ... jakby tak mialo byc to producent by nie podawali w katalogach ze sie mieszcza 15" o szer 195 ... podaj mi link gdzie to można sprawdzić?? Sam jestem ciekaw. Nie zaprzeczam. W 1.0 felgi 15 cali buchachacha - to auto chyba jest przeznaczone na wystawę Jest jeszcze takie coś jak komfort prowadzenia ale widocznie nikt tutaj o tym nie pamięta, liczy sie wygląd, a nie parametry trakcyjne i trwałość poszczególnych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 podaj mi link gdzie to można sprawdzić?? Sam jestem ciekaw. Nie zaprzeczam. W 1.0 felgi 15 cali buchachacha - to auto chyba jest przeznaczone na wystawę jak kupowalem felunek do siebie to gosciu sprawdzal w katalogach... max co zalecaja do micrusa to 195/45/15 ... a jak powiedzial ADEX 16" tez wejdzie tylko moga byc juz problemy ze skretem co do zuzywania sie elementow to predzej podejrzewalbym ze przeguby pojda przy szerszych oponach niz sprzeglo ... [ale moze sie myle] Jest jeszcze takie coś jak komfort prowadzenia ale widocznie nikt tutaj o tym nie pamięta, liczy sie wygląd jezeli chodzi o komfort to przy 155/70/13 tez go nie ma ... :diabel: ale nie o tym ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 co do kół. miałem 15/195 ale jezdzilem na tym tydzien, bo nie dosc ze micra zamienila sie w muła to jeszcze zero skretnosci nie wspominajac o potartych nadkolach od skretow wiec naciongnolem na te 15 oponki 15"/165/65 i powiem szczerze ze kolo jest od orginału (jak dobrze pamietam 13" 155/75 na oko szresze o 1-1,5 cm - nie wpomne ze zaleca sie stosowanie 165 do micr a jezeli chodzi o srednice kola wzrosla o 3 cm wiec jesli chodzi o sile jaka przeklada sie na toczenie takich kółek toest prakrtycznie dla silnika niezauwarzalna. z fizyki wynika ze im szerszy kapeć - wieksze tracie - wzrost sily przekladajacej si ena ruszenie - no i jak kolega wspomnial łatwiej zerwac przguby a co do skrzyni. skrzynka zdemontowana. najsmieszniejsze jest to ze nic po skrzyni nie widac aby bylo cos kzywe. jedyne co o tymprzypomina to wewnetrzna strona łozyska oporowego kote ewidentnie pokazuje ze wałek w stosunku do tarczy nie jest po dkontem prostym. dodatkowo stwierdzilem ze miedzy skrzynią a silnikiem nie bylo uz bolców prowadzacych (UWAGA DLA SAMOZWAŃCZYCH MECHANIKÓW - ŁATWO JEST JE ZGUBIC A EFEKT JAK WYZEJ) jest podejrzenie ze przesuniecie sie sie skrzyni spowodowane brakiem tych kolkow tez moze powodowac taki efekt. teraz czekam na nowa skrzynie. zrobie dwa testy ktore stwierdza co bylo - jest - przyczyną. zostanie zalozona nowa skrzynia z nowa tarczą i na bolcach . licze n ato ze wsztko bedzie dobrze. jesli przetrzyma 2 tyg to znaczy ze problem lezał w skrzyni lub bolcach skrzyni. ale zeby wyeliminowac problem albo albo to po zlocie ogulnopolskiem intsaluje stara skrzynie na bolcach i z tarcza, jesli tarcza sie rozleci to znaczy ze obudowa skrzyni jest ewidentnie krzywa ale krzywizna ta jest nizauwazalna "na oko" i nie wiem czy ktos bylby wstane to sprawdzic bez techniki - prób i błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stasheq Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 z fizyki wynika ze im szerszy kapeć - wieksze tracie - wzrost sily przekladajacej si ena ruszenie Tarcie nie zależy od powierzchni styku, tylko od rodzaju materiału i ciężaru. Nie powołuj się na fizykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Tarcie nie zależy od powierzchni styku, tylko od rodzaju materiału i ciężaru. Nie powołuj się na fizykę. Odwazne stwierdzenie fakt Adex troche naduzyl fizyki, ale powyzsze stwierdzenie nie uwzglednia takich parametrow jak odprowadzanie ciepla, nagrzewanie sie i zmiane wspolczynnika tarcia przy zmianie temperatury Wiecczasem nie mozna upraszczac skomplikowanych zjawisk do fizyki ze szkoly podstawowej A co do tematu Najwiarygodniejszym wytlumaczeniem jest skrzywiony wałek lub obudowa. Do prostego skrecania dodaje zginanie, co z kolei daje stan naprezen zlozonych do ktorych tarcza nie jest policzona Jakby przyjzec sie dokladnie miejscom w ktorych nastapilo uszkodzenie mozna stwierdzic ze sa lekko powyginane co z kolei potwierdza podejrzenie ze tarczapodczas pracy "wichrowała się" Stawiam na skrzywiony wałek, szersze laczki nie maja z tym nic wspolnego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.