Gość radkow Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Witam, mam bardzo duzy problem Wczoraj chcialem wymienic klocki hamulcowe z tyłu w mojej Primerze. Podczas wymiany zacisk nie chcial mi zejsc wiec srubokretem usilowalem go jakos wydłubać. W czasie wyjmowania w pewnym momencie zaparlem dwa srubokrety (jeden od dolu drugi od gory) o mocowania zacisku, w ktore wkreca sie te plywajace sruby. I niestety jedno z mocowan strzelilo i odpadło Wymienialem klocki juz kilkanascie razy w wielu róznych autach, ale tak cienkiego i mało wytrzymałego aluminium nie spodziewałem sie zwłaszcza w tym miejscu. I teraz pytanie. Zacisk już zamówiłem - jutro DHL ma przywieżć, ale mam nadzieje, że na forum znajdzie sie ktoś kto miał z tym styczność. Parę osób widziałem, które z mechaniką P12 miały doczynienia. A mianowicie - reczny przełożyć to pikuś. Natomiast co z hamulcem. Od dołu zacisku jest śruba na klucz 13-tke, którą przykecony jest przewód hamulcowy do zacisku. Mam nadzieję, że wystarczy ją odkrecić i da się to przełożyć. Drugie jednak pytanie. Czy jeśli mam ABS 4-ro kanałowy to zapowietrzy się tylko to koło czy wszystkie i czy są jakieś specjalne procedury odpowietrzania (od najbliższego koła od pompy czyli z przodu lewy, pożniej po skosie tył prawy, przod prawy, tył lewy), a moze trzeba jeszcze tak jak, np w Skodzie odpowietrzać ABS programem?? Bede wdzieczny za rady. W sobotę mam wesele siostry i musze to naprawić w piątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Czy jeśli mam ABS 4-ro kanałowy to zapowietrzy się tylko to koło czy wszystkie i czy są jakieś specjalne procedury odpowietrzania (od najbliższego koła od pompy czyli z przodu lewy, pożniej po skosie tył prawy, przod prawy, tył lewy), Jeśli nie dopuścisz do tego, że za dużo płynu zleci, czyli po odkręceniu przewodu zaraz trzeba go zaślepić i najlepiej pilnować, żeby w zbiorniczku było płynu pod korek, to wystarczy odpowietrzyć tylko ten zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 No wlasnie tak myslalem, a tam jest jedna sruba tylko do odkrecenia, wiec mam zamiar wszystko przygotowac i tylko szybka przekladka a wczesniej naleje plynu do zbiorniczka ile sie da. Zastanawiam sie, czy faktycznie przelozenie zacisku bedzie takie proste, ze przewod hamulcowy jest na jednej srubie tylko do zacisku przykrecony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Nie ma potrzeby odpowietrzac wszystkiego przeciez powietrze bedzie w jednym.. chyba ze osuszysz przy okazji pompe... A co do procedury odpowietrzania... W zaleznosci od konstrukcji jest rozny A sposob ktory opisales dotyczy aut ktore maja dwuobwodowy uklad hamulcowy w ktorym obwody sa po przekatnej... A co do 4 kanalowego ABS teraz to standard rozni sie tym ze na przewodach do kazdego zacisku jest oddzielnasekcja modulatora [ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 08:51 ] Plyn nie bedzie lecial jak z rynny bedzie powoli kapaltak wiec jak szybko przelozysz przewod to najwyzej kilka kropel poleci..a zacist i tak trzeba odpowietrzac i kontrolowac poziom przy zbiorniczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 A co do 4 kanalowego ABS teraz to standard rozni sie tym ze na przewodach do kazdego zacisku jest oddzielnasekcja modulatora Czyli kazde kolo wedlug uznania odpowietrzac bez konkretnej kolejnosci? Oczywiscie jesli dopuszcze do wylecenia celgo plynu ze zbiorniczka. A czy pompa ABS nie bedzie wymagala odpowietrzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Nie mam doswiadczen z primera w tym wzgledzie ale w wiekszosci aut z ktorymi pracowalem modulator nie wymaga dodatkowego odpowietrzania A jezeli juz to mozna poluzowywac przewody na wyjsciu z modulatora, tak samo mozna odpowietrzyc sama pompe jak tylko z pompy zejdzie plyn a modulator jest zalany A jak bedziesz odpowietrzal wazne jest to zeby najpierw te ktore dostaja plyn z pierwszej sekcji pompy (czyli tej blizej pedalu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Dziekuje Wam za odpowiedzi, gdybyscie tylko odpowiedzieli mi, czy faktycznie przewod jest ta jedna sruba 13-tka przykrecony do zacisku i wystarczy to odrecic i juz?? Mimo, ze wiele rzeczy potrafie robic w aucie to jeszcze nigdy zacisku nie wymienialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 czy faktycznie przewod jest ta jedna sruba 13-tka przykrecony do zacisku i wystarczy to odrecic i juz?? Tylko ten. Ale na pewno 13? A nie 12 mm? No i jeszcze linkę ręcznego trza odczepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 O recznym napisalem, ze jest pikuś Dziekuje dziś lub jutro od rana będę walczył. Czy ktos ma dostep do katalogu z czesciami. Koles, ktory mi mial wyslac zacisk tylny, wlasnie mnie poinformowal, ze mial tylko prawy a nie lewy i musze szukac drugiego. Niestety jest ich masa do 1.8 a ja mam 2.2 i nie wiem czy bedzie pasowal. Na motocom patrze sobie, ze klocki hamulcowe sa takie same do 1.8, 2.0 i 2.2 wiec pewnie zaciski tez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.