Gość kazz Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Podobno wymiana paska napędu alternatora jest rzeczą na tyle prostą, że można ją wykonać samodzielnie. Niestety w przypadku Micry (1,4 z 94r) gdzie pasek napędza alternator i klimatyzację nie udało mi się tego zrobić. Czy ktoś mógłby mi pomóc, przekazując "sposób", "instrukcję" tej operacji krok po kroku? Czy może jest tak, że bez wizyty u mechanika lub w ASO się nie obejdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Podobno wymiana paska napędu alternatora jest rzeczą na tyle prostą, że można ją wykonać samodzielnie. Niestety w przypadku Micry (1,4 z 94r) gdzie pasek napędza alternator i klimatyzację nie udało mi się tego zrobić. Czy ktoś mógłby mi pomóc, przekazując "sposób", "instrukcję" tej operacji krok po kroku? Czy może jest tak, że bez wizyty u mechanika lub w ASO się nie obejdzie? Ja bym manuala do konkretnej Nyski ściągnął - tam wymiana powinna być opisana krok po kroku. Swoją drogą u mnie w Note pasek po ~10.000 km szlag trafił, bo zaczął piszczeć wniebogłosy, a ASO twierdzi, że to "normalne"... :036: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 To jest dość proste. Musisz znaleźć rolkę napinacza paska (ta jedyna rolka, która naciąga pasek i nie jest do niczego podłączona). Może być od dołu auta "pod" paskiem (tak jest u mnie dla paska wspomagania, ale alternator jest osobno), albo gdzieś pod zbiorniczkiem płynu wspomagania (tak jest w książce WKŁ). Rolka napinacza jest oczywiście regulowalna, ma przecwinakrętkę i śrubę regulacyjną. Jak poluźnisz pasek, to powinieneś go bez problemu zdjąć i powinieneś przy niewielkim wysiłku i sporej gimnastyce założyc nowy pasek . Potem tylko naciągasz, przykręcasz przecwinakrętkę i jazda (najpierw w miejscu ). Dostęp do pasków jest lepszy (możliwy) po odkręceniu prawego koła (może nawet wystarczy skręcić) i zdjęciu osłon przeciwbłotnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazz Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Dzięki za instrukcję. Pasek wymieniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.