Gość johny_fellow Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Czy ktoś z Was szanowni koledzy i koleżanki stosował w swoim Nismo dodatki do olejów przed jego wymianą, które wypłukują z niego brud i osady. Wiem, że firma LIQUI MOLY ma 2 takie produkty w swojej ofercie i chciałem zapytać czy ktoś miał już doświadczenie w używaniu i działaniu takiego specyfiku. Generalnie jaki mają one wpływ na późniejszą pracę silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 ja slyszalem pare pozytywów, jednak bałbym sie wlać to do starszego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 No tak się zastanawiam, bo silnik mam zewnętrznie usczelniony, oleju mi nie bierze także muszę pomyślec nad takim specyfikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Ja bym tego nie zrobił, Ty jak chcesz. Jeżeli jeździłeś conajmniej na półsyntetyku i wymieniasz olej zgodnie z zasadami eksploatacji, a nie używasz samochodu do jazdy w jakichś ekstremalnych warunkach, to właściwie nie należy się spodziewać zanieczyszczenia większego niż normalne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 ja z kolegą zastoswałem płukanke do silnika podajze LIQUI MOLY w Xedosie V 6, olej był tak czarny i nie wymieniany chyba przez kilka lat, do tego szklanki tak napier******* , że zdecydowalismy się przeplukac motor. Co moge stwierdzieć, ani nie zaszkodziło, ani nie pomogło:) lepeij zlac odrazu stary olej, wlać jakiś półsyntetyk dać mu porządnie w p****e, wyrzucić olej i zalac ponownie. W Twoim przypadku płukanka nie będzie konieczna, przeciesz z tego co wiem masz silnik w super stanie:) :diabel: Zalej Motula i porzednie przepałuj Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 przeciesz z tego co wiem masz silnik w super stanie To fakt ale drażni mnie syf w silniku, przez który olej już po 1000km jest czarny. Zalej Motula No to na bank zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 hm... nie wiem czemu tak szybko robi się czarny..... mi Mobil trzymał długo barwę... po 10 000 jest ciemny brązowy.... nigdy czernego jak smoła, jedynie jak jak kupowałem auto to byl minerlany i mial barwę czarną jak sprawdzałem stan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Sauron, źle mnie zrozumiałeś. Nie stosowałem płukanek i nie polecam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 powiem Ci jak było u mnie. Jak miałem Pb to olej stopniowo robił się ciemny, ale nigdy nie miałem na bagnecie czarnego jak smoły, bynajmniej nie na 10W-40 , może tez z tej racji, że robiłem wymiany średnio co 10 tys. km a to i tak sporo, niektórzy robią częście np co 7 tys. mk dla lepszej kondycji silnika. Przy przebiegu 5 tys.km był brązowy, ale nie czarny, a przy 10 tys. km miał barwę ciemną- bardzo ciemny brązowy, ale nie czerny jak smoła! Na LPG jest dużo czystszy, wygląda cały czas bardzo ładnie, do 5 tys.km kolor jasny brązowy, po 10tys. km ciemny brązowy, spoznilem sie teraz z wymiana i po 17 tys. km byl ciemny, ale nie czarny jak smoła:) zawsze dbałem o to, śledziłem to itp:) Kiedyś Ci pokaże mój bagnet, abyś nie miał wątpliwości :diabel: :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Mam dzisiaj słaby dzień i prawdę mówiąc dalej nie wiem o co Ci chodzi (zwłaszcza z tą literą u). Swoją opinię opieram na wiadomościach z tzw. prasy motoryzacyjnej, gdzie autorzy nie zalecają stosowania tzw. wynalazków, które poprawiają silnik tylko doraźnie. Chyba lepiej po zmianie rodzaju oleju przeprowadzić jego wcześniejszą wymianę. W miarę dobry olej poradzi sobie chyba z zanieczyszczeniami. Chociaż mój sąsiad posiadający Opla Vektrę po zastosowaniu lepszego oleju stwierdził, że silnik zaczął "brać" olej i szybko wrócił do mineralnego mając nadzieję na przywrócenie silnika do poprzedniego stanu. Płukanka może być jeszcze bardziej skuteczna niż nowy olej, ale mogę się mylić. Pozdrawiam. Tekst ten jest odpowiedzią na uprzejme uwagi kierowane do mnie przez Saurona, które znajdowały się powyżej, ale obecnie zniknęły :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.