Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

uszczelka pod głowice


Gość Acid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dziś wymieniłem oleje i filtry. ale patrze cos troszke przecieka z uszczelki pod glowica, bąbelki idą. Ile kosztuje uszczelka plus wymiana i czy da sie to naprawić samemu ile czasu to zajmuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec klucz dynamometryczny, tzn powinienes.. jesli nie masz rzeźby zamiast samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elektron2

Uszczelka to koszt od 60 do .... zł , zależy od jakości . Są trzy lub cztery grubości uszczelek . Wymiana jest skomplikowana o tyle że zdejmujesz całą głowice . Jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego to możesz pokrzywić głowicę. Koszt wymiany to cena od 200 do ...zł.

zajmuje to mechanikowi 3 do 5 godzin, tobie dwa dni lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Czyli podsumowując. Jak kolego Acid nie jesteś mechanikiem albo zapaleńcem i nie masz klucza dynamometrycznego to się nie zabieraj do tego.

 

Chyba, że masz jakieś pojęcie o mechanice a tylko brakuje Ci takowego klucza to jego koszt to od 150zł wzwyż. Ja miałem w łapach taki za 12.000zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

uszczelke proponuje firmy Takoma (japonska) albo Erling (niemiecka)

koszt to ok 80zl za ta i za ta ale nei pamietam dobrze

obydwie sa sprawdzone Takome i Erlinga montowal coobcio

Erlinga ma obecnie Tomaszek, wczesniej mial Takome i ja dmuchlo ale zapomnial pozniej dobic srub

 

klucze dynamometryczne to nakrecane w raczce i ustawinae na dana sile to juz od 80-90zl do 200zl zalezy od firmy

takie z manomentrem cos od 200zl zaczynaja sie

 

za 30 zl mozna kupic klucz dynamometryczny ktorego ramie wygina sie dodatkowy precik na podzialce ktora jest przymocowana to wyginalnego ramienia pokazuje sile koszt ok 20-30zl hehe

 

jeli nie robisz nic przy samochodzie nie dlubiesz to nie tykaj sie lepiej glowicy bo sie okaze ze bedzie trzeba druga pozniej kupic ;)

 

glowice po zdjeciu daj na szlif ok 50-60zl max, mechanik jak ja zawiezie wezmie pewnie ze 100zl ;)

jesli bedziesz chcial sam ja krecic to przeczytaj wymiane glowicy w ksiazkach wyd AUTO WKŁ i Hayensa, sa ta wszelkie porady, co pokolei i jak sie robi

 

niewiem czy wiesz ale musisz zdemontowac kola rozrzadu rowniez zeby zdjac gorny lancuch, nie mowiac o tym ze nawet pokrywe glowicy przykreasz(sruby) w odpowiedneij kolejnosci (wiadomo od srodka do zewnatrz) ale przy okazji robinei glowicy, ja bym poprawil kanaly ssace i wylotowe w niej, sprawdzil uszczelanicze zaworowe, prowadnice i szklank zaworow, a takze luzy zaworowe

do tego trzeba odkrecic kolektory

a wiec jesli pytasz o robote glowicy - nie sadze ze bys mial kwalifikacje do pracy przy niej, a nie mowiac o tym zeby dobrze lancuch rorzadu zalozyc pozniej(nawet tak glupia sprawa jaka jest aby nie dac lanuchua odwrotnie-kierunek krecenia sie)

 

przy okazji tej calej zabawy sprawdz stan napinacza gornego lancuha i sam lancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Ja miałem w łapach taki za 12.000zł
z platyny był ?? ciekawi mnie czym sie wyróżniał

 

Miał 130cm, ogromny łeb grzechotki i moment o ile dobrze pamiętam do ponad 2000Nm.

To był taki bardzo profesjonalny klucz, ja się na tym nie znam ale mój ziomal, który go dla kogoś sprowadzał a ma profesjonalny sklep z narzędziami i pokazał mi tą maszynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin

znajdź mój obszerny wątek n/t uszczelki pod głowicą lub po prostu pytaj jestem już teraz alfą i omegą w tym temacie w dodatku w dieslu. Wiesz np jakie jest spektrum cenowe uszczelki pod głowicę do diesla 2.0 primera/sunny? 180-300zł... pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mechanika zawioze, trudno. pytanko: jak dlugo moge jezdzić na takim jak jest teraz, nie leje, silnik suchy. niby ok ale widac ze uszczelka nieszczelna? czy musze to natychmiast robić czy moge jeszcze poczekać? Poki co jestem spłukany po kupnie, opłatach i zmianie płynów, olei i filtrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin

aaa silnik "2d" tam napisałeś więc podejrzewam chodzi Ci o diesla. Nie chcesz robić natychmiast a podejrzewasz że uszczelka to ci powiem w skrócie co będzie. Któregoś dnia po prostu nie zapalisz go z braku kompresji. Jazda jest jeszcze możliwa, ale każdy kilometr daje uszczelce popalić i silnik jest coraz słabszy. Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia przy remoncie.

 

Czekaj no...bąbelki powietrza zapewne ślimaczą się z oleju więc jeśli powietrze pcha to już jest niedobrze, a jeśli dzieje się to w pobliżu kanału olejowego (dalszy prawy róg silnika ew. prawy bok) to uszczelka zapewne już nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie byłęm sie w sklepie pytać o cene uszczel;ki i koleś mi gada, że są jakieś 3 grubości itp, itd, ze ta uszczelka jest metalowa. i Powiedziała, że kosztuje 194 zł. o co chodzi skoro hermoll podał cene 80 zł? czy sie da w jakimś sklepie internetowym to zamówić, gdzieś były po 75 zł o ile dobrze się przyjrzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin

hey Acid, czyś Ty a propos jakiś acid wypił ze nie kumasz? Niezależnie od płci sprzedawcy uszczelka będzie kosztowała jak mówiłem 200-300zł i raczej nic nie poradzisz na to. Internet? Jak chcesz. Sugeruję zrób tak. Z tyłu silnika obejrzyj rant uszczelki. W pewnym miejscu zobaczysz ząbek (2, 3 ząbki) albo oczko (2,3 oczka). To są znaki kolejnych planowań. Bierzesz następny rozmiar, zresztą mechanik jak jest qmacz to przyjedzie do sklepu i pokaże co wydłubał. Ale podkreślam: TEMAT JEST CHOLERNIE CIĘŻKI, bo mechanicy często montują te uszczelki według zasady "jaka jest taką biorę" i możesz tam mieć zupełnie nie tę grubość co być powinna. Należy dokonać dokładnych pomiarów głowicy. U mnie robi to lokalne MPK, ty szukaj kto u Ciebie. Jakkolwiek by nie było, ten remont zakończy się kwotą 700zł i to wcale nie będzie jeszcze pewne, że motor zrobi kolejne 50tys...Trochę to maluję w czarnych barwach ale niestety tak to wygląda. 3 miesiące temu sam tu płakałem n/t uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin

jestem między 1 a 2 tysiącem po wymianie, nie jeżdżę dużo. Zwiesiłem się, że to kupiłem, jakbym kupił toledo albo golfa III tdi to bym sobie brykał auto by miało kopa i spalało by 6l ropy. Ale nie wiedziałem o tych mecyjach. Teraz jak coś z uszczelką się stanie to plan już mam - sunny trafi na allegro do licytacji od 1zł a ja przywiozę sobie paska B5. I tyle. Nara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fabiozo

i co myślisz że będzie trwalszy :) człowiek nissany robią po 400 kkm, a w każdym aucie co jakis okres trzeba niektóre rzeczy wymieniać. mówisz tdi w tym roczniku co byś kupił to z tego T by było tyle co kot napłakał. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...