Gość maniek129 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam, mam takie pytanie, mając licznik bez obrotomierza przy dieslu jest szansa na to żeby założyć licznik z obrotomierzem i żeby działał. Co odpowiada za pokazywanie obrotów silnika?? P10,1996r. CD20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam Wybór obrotomierza jest właściwie dowolny, warto jednak zwrócić uwagę, czy jest przystosowany/przełączany do silników 4-ro cylindrowych. Nie wchodzą w rachubę obrotomierze np. od malucha - będą wskazywać 2x większe obroty z wiadomych powodów. Obrotomierz będzie z reguły posiadał 2 styki zasilania, ew. złącze oświetlenia tarczy oraz najważniejsze - złącze układu zliczającego (całkującego) . Najważniejszy w całej sprawie jest wybór miejsca pobrania impulsów zapłonowych. Musza to być impulsy o amplitudzie 12V, po jednym na każdy cykl spalania w każdym cylindrze - po dwa na każdy obrót silnika. W starszych samochodach można wykorzystać po prostu odczep z obwodu niskiego napięcia zwykłej cewki zapłonowej - tam, gdzie dochodzi kabelek od przerywacza. Niestety w Primerze cewka ma aż cztery wyprowadzenia niskiego napięcia. Trzeba znaleźć w mądrej książce który z przewodów idzie do centralki wtrysku (jest tez czasem opisywany jako... przewód podłączenia obrotomierza), najlepiej eliminując 3 pozostałe przewody cewki, czyli: # przewody do- i z czujnika Halla w aparacie zapłonowym # 1 przewód zasilania Ponieważ odnalezienie się w wiązkach przewodów na żywym samochodzie jest niemożliwe, najlepiej jest zajrzec do książki Haynesa PRZEBIEG PRACY # Odłączamy akumulator. Polecam... # Odnajdujemy właściwy z czterech przewodów niskiego napięcia, we wtyczce cewki zapłonowej. # W odległości ok. 2 cm od wtyczki dołączamy się do niego naszym najdłuższym przewodem. Najlepiej użyc klipsu - połączenie jest eleganckie i pewne, można jednak zdzierać izolacje i dolutowywać się. # BARDZO starannie izolujemy wykonane połączenie taśmą. Można sobie narobić kłopotu w deszczowe dni. # Dołączamy się do masy samochodu i założyć tam złączkę z oczkiem i dolutowanym przewodem. # Jeżeli mamy wszystkie 3 przewody, czyli +12V, masę i sygnał z cewki, podłączamy je do naszej kostki, mocując jakoś dyskretnie przewody i kostkę przy skrzynce bezpieczników. Można posłużyć się 2 plastikowymi pętelkami i przymocowaz całość do którejś z wiązek. # Montujemy obrotomierz na podstawce, podłączamy do niego trzy przewody, prowadzimy wewnątrz deski rozdzielczej po lewej stronie, aż do naszej kostki. Podłączamy. # Ostrożnie podłączamy akumulator. Jeśli nic nie wybuchło, sprawdzamy czy w okolicy silnika nie został śrubokręt, itp. narzędzie, następnie zapalamy. Obrotomierz powinien cos wskazywać. Jeśli nie, sprawdzamy wszystko jeszcze raz, sprawdzamy czy ma zasilanie. Jeśli nic to nie daje, najprawdopodobniej wybraliśmy zły przewód przy cewce zapłonowej. # Można się jeszcze pobawić w podłączenie oświetlenia - wykorzystujemy do tego obwód świateł pozycyjnych. Można tez całość zamontować w zestawie wskaźników, ale to robota dla cierpliwych. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Wszystko pięknie, tylko w CD20 (diesel) nie ma cewki zapłonowej Niedługo będę praktycznie przerabiał ten temat, bo do mojego Sunny (tez z silnikiem CD20) właśnie kupiłem zegary (też od Sunny tylko, że od wersji z obrotomierzem) i stoję przed dylematem skąd pociągnąć sygnał do obrotomierza. Jak uda mi się to to uruchomić - planuje na ten lub następny weekend - to z całą pewnością napiszę jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Bije sie w piersi.. :zdziw: Opisalem moja operacje podlaczenia obrotomierza w Uno..Nie zauwazylem ze chodzi diesla :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 No nie dość że kazałeś koledze szukać cewki w dieslu to jeszcze pisałeś mu jak podłączyć zewnętrzny obrotomierz, a on chce przełożyć zegary z primy z obrotomierzem ale napewno nie będzie się gniewał w końcu chciałeś pomóc a wracając do tematu to nie wiem czy w dieslu nie jest sygnał gdzieś z pompy wtryskowej podawany, ale pewności nie mam, niech ktoś kto ma ten silnik się wypowie i powodzenia w przekładce zegarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość so.mar Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 ja w swoim P10 miałem zegarek - z tym że mam silnik benzyna 1,6 kupiłem na allegro obrotomierz i to chyba od P11 rozebrałem licznik wyjąłem zegarek wsadziłem obrotomierz - wszystko było na miejscu - zamiast 2 drutów z zegara w obrotomierzu są 4 druty- weszły idealnie na swoje miejsce i od tamtej pory mam obrotomierz Myślę ze i w Twoim jest podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.