Gość m7chau Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam, mam poważny problem auto jest praktycznie świeżo kupione i od kupna był w nim zakleszczony bieg <2>. Planuje z ojcem rozbierać skrzynię biegów żeby zobaczyć czego to wina może sobie poradzimy i tu właśnie pytanie, jest sens bawić się z tym samemu? Poza skrzynią sprzęgło daje o sobie znać, odbija i bardzo ładnie pracuje, ale coś jakby trochę śmierdziało... A może ktoś się orientuje gdzie w okolicy Warszaw/Sochaczew/Żelazowej Woli można by wstawić auto na kanał i zrobić to po niezbyt wygórowanych kosztach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 m7chau jeżeli nigdy nie mialeś do czynienia ze skrzynią biegów to nie radze rozbierać.Nawet mechanicy krzywią sie jak mają to robić.Także radze znależć dobry warsztat i zastanowic sie co sie bardziej oplaca remont skrzyni czy kupno drugiej używanej.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Przyczyn zakleszczonego biegu może być kilka, jedno jest pewne uszkodzona skrzynia. U ciebie może być tak, że uszkodzone jest koło drugiego biegu, wodzik i chusteczka wie co jeszcze. Na moje to najlepiej kupić drugą używaną i przełożyć a resztę sprzedać po cenie złomu Żartuję, starą możesz rozebrać (co wcale nie jest takie strasznnie ciężkie jak się wydaje tylko trzeba bardzo uważać przy rozkładaniu coby później wiedzieć jak złożyć żeby części na telewizor nie zostało) i jeśli uszkodzenia nie będą wielkie i kosztowne to naprawić i sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elektron2 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Właśnie jestem po remoncie skrzyni. Sławetna piątka. Zakleszczony bieg to raczej wina piesków lub dużych opiłków w skrzyni. Wszystko na temat skrzyni masz w service manualu. Zębatki , synchronizatory ,przesówki pasują od innych skrzyń. Wałki są takie same tylko zębatki różnią się ilością zębów. I tak na przykład : pierścień synchronizatora 3 i 4 biegu jest taki sam jak 5. przesówka 3 i4 też. Największym problemem było dla mnie zdjęcie koła 5 biegu z wałka ataku. Gdyż ma specjalny pierścień do zdejmowania. Kolega pożyczył mi ściągacz do kierownicy WV i pasował jak ulał. Najważniejszą sprawą w skrzyni jest kształt zębów i odległość pierścienia synchronizatora od zębatki. 1 do 1.35 mm , nie mniej jak 0.7mm. Remont skrzyni musiałem wykonać gdyż w moim rejonie zabrakło takich do DIESLA Y10. Sprawa nie jest taka trudna . Jedynie nie należy się spieszyć. To tylko MANUAL a nie AUTOMAT. W pierwszej kolejności poczytaj sobie o zasadzie działania. skrzynia działanie I do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m7chau Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Dzięki za fachową pomoc, problem już rozwiązany... a był BANALNY! A zarazem straszny, i wcale tu nie przesadzam. Mianowicie po wyjęciu i rozebraniu skrzyni i przy okazji sprzęgła (wymiana tarczy... bo i czemu nie) oraz bardzo szczegółowych oględzinach przez osoby specjalizujące się w tej dziedzinie okazało się że skrzynia nie ma nawet nieznacznych śladów zużycia nie mówiąc już o jakimkolwiek uszkodzeniu. Więc pozostało złożyć i włożyć i... no właśnie naszym oczom ukazała się usterka, zerwała się śruba przytrzymująca i unosząca skrzynię (wraz ze sprzęgłem przy silniku)na mniej więcej na wysokości połowy deski rozdzielczej trochę poniżej rozrusznika, nie zauważyliśmy tego przy rozkręcaniu ponieważ ciężko było się tam dostać. Skrzynia ma w tym miejscu trzy otwory na śrubę 8, a mocowanie do gumy pozwalało wkręcić jedną dużą i ewentualnie drugą krótką. I ktoś, zapewne mniej rozgarnięty pozostawił całą skrzynię na jednej śrubie. Po rozwierceniu pozostałości po zerwanej śrubie i szczęśliwym nie uszkodzeniu skrzyni w żaden sposób (nawet nie zarysowana ) oraz przykręceniu jej tak jak to być powinno biegi wchodzą jednym paluszkiem. Polecam sprawdzenie jak macie to zrobione u siebie, i czy ktoś też nie wpadł na pomysł zostawienia tam jednej śruby, po jej odkręceniu skrzynia opuszcza się o jakieś 5 centymetrów, więc nie trudno o jej zerwanie - nacisk. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 jak mozesz zapodaj foty gdzie to jest i jak wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Na zdjeciu sruby mocujace do łapy to 1,2,4. I zobaczylem jakis worek foliowynawiniety na przegob.Ciekawe skad tam sie wziol 3 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 hm mam takie pytanko... sypie mi sie skrzynia (lozyska do wymiany) nie mam skad ich zalatwic nawet a jak juz mam to slysze jakies kosmiczne ceny typu 150 za sztuke.. stwierdzilem ze wole druga skrzynie... moje pytanie brzmi czy do silnika 1.4 na pelnym wtrysku pasowac bedzie skrzynia z wersji gaznikowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 moje pytanie brzmi czy do silnika 1.4 na pelnym wtrysku pasowac bedzie skrzynia z wersji gaznikowej? Masz silnik GA14DE więc pasować będzie od każdego GAXXDX... czyli 1.4 i 1.6 16V na wtrysku i gaźniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 łozyska chyba 120zł CAŁOŚĆ 5 szt jak sobie sam wymienisz to kosztuje to tylko koszt łożysk+olej a jak kupisz skrzynię...nie wiadomo jaki stan jest w srodku więc lepiej rozebrać i ocenić chyb a ze poszły synchronizatory lub koła zębate. tu masz wątek z micry moje przeboje ze szkrzynia ale...działa http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=szkrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 120 za calosc to jak dla mnie najlepsza cena jaka wogole slyszalem a jakiej sie nawet nie spodziewalem Jak mozesz to podaj namiar na jakis sklep skad mozna po takiej cenie to sobie zafundowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 ja kupowałem w sklepie firmowym SKF w Poznaniu nie pamiętam ulicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 oki thx a jeszcze jedno... Ci madrzy mechanicy mi mowia ze jak bede jezdzil dalej na tej skrzyni z padnietymi lozyskami to w koncu ja trafi (a stan lozysk okreslil na kres wytrzymalosci) to pociagnie tez silnik za soba.. (tlumaczyl ze jak silnik stanie razem ze skrzynia to moze mu to znacznie zaszkodzic) mozliwe to jest w realnym swiecie? przeciez sporo ludzi juz opisywalo walnieta skrzynie i niikt nie wspominal zeby cos mu sie stalo z silnikiem... czy to kolejna sztuczka na wyludzenie kasy czy moze cos w tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 etam pieprzą głupoty, wiadomo trzeba miec klienta może sie tak stac ale sa to bardzo odosobnione przypadki. Sprzegło sie rozleci. z reguły wszystko hałasuje, chyba że bedziesz głuchy i olejesz sprawę, ale wtedy to wstyd takim szrotem jeżdzić pierwsze pada zawsze łożysko wałka sprzęgłowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Masz silnik GA14DE więc pasować będzie od każdego GAXXDX... czyli 1.4 i 1.6 16V na wtrysku i gaźniku... hm znalazlem sobie primerke 1.6 z '95 na czesci z mojej miesciny nawet prosze powiedzcie ze z niej skrzynia tez bedzie pasowac :?: :diabel: mam jeszcze na oku tez primerke z '98 tez 1.6 - do jej przypadku kieruje to samo pytanie jak ktos wie z gory dzieki za odp skrzynia zmieniona, wzieta z takiego samego silnika i wszystkie bole jak reka odjal, nareszcie cisnąc gaz slysze silnik zamiast tego wycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.