kgeorge Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 1) Dzisiaj w mojej Primerce zaczęła migać kontrolka sygnalizująca nie-zapięcie pasów bezpieczeństwa. W jaki sposób „wypracowywana” jest ta informacja (gdzie znajduje się jej źródło) i o czym ona świadczy ? Jak wykasować ten stan awaryjny? 2) Do przednich foteli doprowadzone są dwa kable. Jeden dwużyłowy, następny jednożyłowy. Jaka jest ich rola, co one „obsługują” ? Łączę te dwa pytania, ponieważ stan awaryjny przedstawiony w punkcie 1, zaistniał po uruchomieniu silnika przy zdemontowanym przednim siedzeniu pasażera, tj. przy wypiętych przewodach przedstawionych w punkcie 2 i trwa nadal, również po zamontowaniu siedzenia i wpięciu przedmiotowych przewodów. Dziekuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam Kontrolka pasow bezpieczenstwa znajduje sie w mechanizmie zatrzaskowym koncowki. Zadaniem przewodow ktore doprowadzone sa do fotela jest wlasnie przekazywanie informacji do komputera na temat stanu zapiecia pasow. Prawdopodobnie podczas rozlaczania doszlo do uszkodzenia ktoregos z przewodow. Sprawdz jeszcze raz stan polaczen, jezeli to nie da rezultatow- za pomoca multimetra sprawdz ciaglosc kabli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 A może tak odłączyć akumulatorek na trochę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 >A może tak odłączyć akumulatorek na trochę? Może coś więcej o tej propozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 >A może tak odłączyć akumulatorek na trochę? Może coś więcej o tej propozycji. To dobra propozycja - poniewaz odpiecie przewodow nastapilo przy zlaczonym akumulatorze, komputer po ponownym podpieciu mogl on "nie zaskoczyc", czyli poprostu ich nie zobaczyl Odpiecie akumulatora i ponowne jego zaloczenie powinno zlikwidowac te usterke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Tylko powiedz mi co mają przewody które idą do fotela wspólnego z pasami bezpieczeństwa ? Tego nie rozumiem. W jaki sposób kontrolowany jest stan pasów bezpieczeństwa (zapięcie/ odpięcie) przez komputer, skoro gniazdo do którego wpinasz klamrę pasa jest nie oprzewodowane. Ponawiam jeszcze raz pytanie, jeśli można. Do czego służą przewody "idące" do fotela ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Tylko powiedz mi co mają przewody które idą do fotela wspólnego z pasamibezpieczeństwa ? Tego nie rozumiem. W jaki sposób kontrolowany jest stan pasów bezpieczeństwa (zapięcie/ odpięcie) przez komputer, skoro gniazdo do którego wpinasz klamrę pasa jest nie oprzewodowane. Ponawiam jeszcze raz pytanie, jeśli można. Do czego służą przewody "idące" do fotela ?? Ogrzewanie fotela?? poduszka boczna?? to wszystko jest zamontowane w fotelu, więc muszą iść do tego przewody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Dzięki, tak to chyba jest. Lecz odpowiedzi na pierwsze pytanie dalej nie znam. >Dzisiaj w mojej Primerce zaczęła migać kontrolka sygnalizująca nie-zapięcie pasów >bezpieczeństwa. >W jaki sposób „wypracowywana” jest ta informacja (gdzie znajduje się jej źródło) >i o czym ona świadczy ? >Jak wykasować ten stan awaryjny? Pownno zapewne być, iż w przypadku nie zapięcia pasów świeci się kontrolka światłem ciągłym. Skąd ten stan awaryjny i o czym on świadczy? Może ktoś zna odpowiedz na to pytanie. Pozdrawiam [ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 15:18 ] i jak ten stan awaryjny skasować, oczywiście :fuckyou: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość minek106 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 A tak apropo ja nie mam kontrolki zapiętych pasów. Czy w tą kontrolkę były wyposażane wszystkie modele?? Ja mam P 11 144 z 2001 r. 1,6 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Ja nie wiem czy to jest kontrolka zapiętych pasów. Jak dowiem się gdzie i jak jest wypracowany sygnał nie zapięcia pasów, to będziemy w domu. Może jest to tylko atrapa tej sygnalizacji. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robo_c Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Musi iść kabel do mechanizmu zapiecia pasa, i dziala na podobnej zasadzie jak krancowka w drzwiach, jak zapięty pas krancowka rozlaczona i nie swieci sie lampka, jeżeli nie zapięty kontrolka się pali. Zobacz czy na pewno do mechanizmu zapiecia pasa nie dochodzi kabel. Chyba ze kitajce wymyslili krancówkę przy mechaniźmie zwijania :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Do mechanizmu zapięcia na pewno nie idzie żaden kabel. Przychylał bym się do „krańcówki” kontrolującej ilość zwiniętego pasa. ponieważ mechanizm zwijania pasa wyposażony jest w element do którego doprowadzone są dwa przewody. Jeśli przyjmiemy że ta „krańcówka” jest sprawna, to czy odpinając akumulator można skasować ten alarm. A w ogóle jak to jest z odpinaniem akumulatora w samochodach posiadających trochę elektroniki na pokładzie. Z jakimi zagrożeniami i niebezpieczeństwami należy się liczyć przy np. wymianie akumulatora ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Witam !! Moge sie mylic ale kontrolki nie zapietych pasow nie ma w P11.144 - przynajmniej w mojej.Te kontrolka o ktorej piszesz to kontrolka airbagu. Taki siedziacy ludek z przekroslana kreska tak jakby pas w kolorze czerwonym. I te kable idace pod fotelem sa wlasnie do sterowania airbagami bocznymi. Mam nadzieje ze nie namieszalem - jesli tak to niech mnie ktos poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 5 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Dzięki, faktycznie moje określenie było nie prawidłowe, brak doświadczenia. Jest tak jak piszesz. Uruchomiłem silnik przy zdemontowanym fotelu pasażera i stąd zapewne mam w tej chwili alarm tj. migający wskaźnik airbaga. Zapewne jest do skasowania przy użyciu kompa, niektórzy mówią, iż należy odpiąć na chwilę akumulator. Co zrobić nie wiem, zapewne trzeba będzie odwiedzić serwis. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 No to sie ciesze ze mialem racje i pomoglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Już po kłopocie, trwło to kilka minut. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 A i ja mam pytanie w tej kwestii. Zapalając auto pojawia się kontrolka AIR BAG i ładnie gaśnie ale nie świeci mi się kontrolka niezapiętych pasów. Widać, że ona tam jest ale nie wiem czemu nie świeci. Pytałem poprzedniego właściciela, to niestety nie pamięta dokładnie czemu nie świeci. Wie, że jakiś mechanik mu przy tym majstrował, bo gdzieś podczas przesuwania fotela jakiś kabelek się uwalił i świeciła się kontrolka, tylko nie pamięta która, czy pasów czy airbaga - dla niego to to samo niestety. Może któryś z właścicieli P11.144 z silnikiem 1,6 sprawdzi czy takowa kontrolka w ogóle była montowana i czy działa. I tak jeżdżę w pasach także jej poprawne działanie mi nie przeszkadza - znam takich co jeżdżą bez pasów i coś majstrowali, żeby brzęczek nie brzęczał i kontrolka się nie świeciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Bombel, jak popatrzysz na tablicę - najlepie ze słońcem albo przyświeć latarką - zobaczysz ją . Ja ją mam po lewej stronie od kontrolki AIR BAG. Na obrotomierzu od lewej, od góry: AIR BAG - chłopek z pasami i z poduszką pow. światła długie ABS niżej są: kontrolka niezapiętych pasów przeciwmgielne przód przeciwmgielne tył hamulec ręczny niżej immo (autko z kluczem) W prędkościomierzu od lewej: nie zamknięte drzwi, check engine ładowanie, poziom płyny w spryskiwaczu szyb kontrolka ciśnienia oleju, O/D OFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugi Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 odgrzewam temat: Bombel, jak popatrzysz na tablicę - najlepie ze słońcem albo przyświeć latarką - zobaczysz ją . Ja ją mam po lewej stronie od kontrolki AIR BAG.Na obrotomierzu od lewej, od góry:AIR BAG - chłopek z pasami i z poduszką pow.światła długieABSniżej są:kontrolka niezapiętych pasówprzeciwmgielne przódprzeciwmgielne tyłhamulec ręcznyniżejimmo (autko z kluczem)W prędkościomierzu od lewej:nie zamknięte drzwi, check engineładowanie, poziom płyny w spryskiwaczu szybkontrolka ciśnienia oleju, O/D OFF odgrzewam temat... jak jest realizowane sygnalizowanie niezapiętych pasów... mam identyczne zegary i nigdy kontrolka niezapiętych pasów mi się nie świeci, przy zapięciu pasa nie ma żadnych kabli... a drugie pytanie czysto z ciekawości: co to jest ten O/D OFF ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.