Gość konopnicki Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Witam. Od sierpnia ubiegłego roku jeżdzę WP11.144, pomyślałem że wypadało by sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów... 1. Gdzie sie to sprawdza? Czy tylko w warunkach warsztatowych? 2. Czy trzeba go co jakiś czas wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Gdzie sie to sprawdza? Czy tylko w warunkach warsztatowych? W starszych skrzyniach wystarczy zdjąć linkę prędkościomierza i juz można to sprawdzić ale jak to jest w nowszych konstrukcjach to nie mam pojęcia. Czy trzeba go co jakiś czas wymieniać? Tak. Zalecana jest wymiania co 60tkm. Skrzynie w Nyskach najlepiej czują się zalane pełnym syntetykiem. Ja mam u siebie Valvoline DuraBlend 75W90 klasy GL-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Oczywiście można to zrobić we własnym zakresie. Potrzebny tylko kanał i klucz ampul. Korek do sprawdzenia poziomu oleju (na ampula) znajduje się w przedniej części skrzyni. Widać go dopiero z kanału. Odkręcasz go (nie ten od spodu w najniższym punkcie bo to jest korek spustowy) i patrzysz czy nie wypływa olej. Jak wypływa to za duży poziom, jak nie wypływa to za mały poziom. Najlepiej go wymienić jeżeli niewiesz kiedy była wymiana. Czasookres to tak jak podał jonny. Wymana: 1. odkręcasz korek spustowy (najlepiej trochę przejachać aby się podgrzał) 2. podstawiasz jakś bańkę aby olej spłyną do niej a nie do rękawa 3. Zakręcić korek - wcześnie wszystko ładnie wyczyścić aby nic nie dostało się nic do środka. 4. Bierzesz dużą strzykawkę (ja lałem 100 ml) i napełniamy. Olej wlewasz aż w korku do sprawdzania poziomu pojawi się wyciek. 5. zakrecasz korek poziomu i jedzesz na przejażdzkę 6. sprawdzasz ponownie poziom i w razie potrzeby dolewasz. Powodzenia [ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 10:48 ] P.S. założyłem, że masz skrzynie manualną a nie automat. W automacie nie wiam jak się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 P.S. założyłem, że masz skrzynie manualną a nie automat. W automacie nie wiam jak się sprawdza. P.S. założyłem, że masz skrzynie manualną a nie automat. W automacie nie wiam jak się sprawdza. Tak mam manualną i jeżdzę jak w podtytule WP11.144 2.0TD A czy ten olej podany przez "johny_fellow" jest tez do mojego modelu? Nie wiem czy to że diesel to ma znaczenie. A jaki polecasz lub co mówi książka? I ile tego oleju tam wchodzi? Nie mam książki stąd te pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Książka mówi, że olej powinien być API GL-4 lepkość SAE 80W. Jaki olej: Temat rzeka. Każdy leje to na co go stać i trudno cokolwiek doradzić bo to indywidualna decyzja. Poczytaj to: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...przek%B3adniowy Ja wymieniłem u siebie na syntetyczny Mobil1 SHC 75/90 API GL-4/5 -koszt 44,90 za litr no i jest OK. Do mojej skrzyni (1,8 silnik wchodzi niecałe 3 litry). Nie wiem jak skrzynia jest przy dieslu ale np w silniku 2,0 wchodzi 3,6 litra. Nie podejrzewam, że w twoim przypadku jest inaczej. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Nie wiem jak skrzynia jest przy dieslu ale np w silniku 2,0 wchodzi 3,6 litra Rzecz w tym, że w książce napisali w odniesieniu do mechanicznej skrzyni tak: __________________________________________________ RS5F31A - 2,9l __________________________________________________ RS5F70A - 3,0l __________________________________________________ RS5F32A - 3,6l __________________________________________________ A z boku w odniesieniu do wszystkich typów: Oryginalny olej przekładniowy NISSAN XZ lub ekfiwalent .. Normalnie kupił bym 3,0 litry, ale gdyby miało zabraknąć to lipa. A zrugiej strony po co kupować wiecej. Myslę że nie dodrukowali dopisków do jakich typów silników sa te klasy olei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 3. Zakręcić korek - wcześnie wszystko ładnie wyczyścić aby nic nie dostało się nic do środka. ja jak zwyke polecę w tym punkcie wymienić uszczelki obu korków - miedzianą lub stalową koszt groszowy a zdejmuje z głowy niepewność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Rzecz w tym, że w książce napisali w odniesieniu do mechanicznej skrzyni tak: __________________________________________________ RS5F31A - 2,9l __________________________________________________ RS5F70A - 3,0l __________________________________________________ RS5F32A - 3,6l __________________________________________________ W Haynesie napisali że RS5F31A - współpracuje z silnikiem 1,6 RS5F32A - współpracuje z silnikiem 2,0 także pozostaje ci ten środkowy (3 l oleju) no ale głowy nie dał bym sobie uciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 W Haynesie napisali że RS5F31A - współpracuje z silnikiem 1,6 RS5F32A - współpracuje z silnikiem 2,0 To barany nie mogli w ksiązce tego napisać.. Co za tabu? Dzwoniłem do kilku oddziałów ASO i nie wszyscy wiedzą jaki tak naprawdę. W warszawie podano mi ten RS5F70A - 3,0l SAE 75W80 syntetyk Może wrzucę jako osobny wątek, bo w archiwum też nie ma definitywnie jak mówi książka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Co za tabu? Dzwoniłem do kilku oddziałów ASO i nie wszyscy wiedzą jaki tak naprawdę. RS5F70A - 3,0l To taki sam typ skrzyni jak przy silniku QG18DE w Almerze. Do skrzyni faktycznie wchodzi 3 litry zalecanego przez Nissana syntetycznego oleju XZ ( 75W-80, GL-4 ). Jako zamiennik dopuszczony jest wg serwisówki Almery syntetyczny olej 75W-90, GL-4. Ja zalewam syntetycznym olejem Castrola TAF-X spełniającym GL-4 i GL-5 i skrzynia chodzi "miodzio" bez względu na temperatury. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Słyszałem opinie, że castrol TAF-X jest najlepszy, ale i najdroższy. Sprzedają w butalkach 0,5 litra ale niemogłem go nigdzie dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 z manuala nissan primera p11.114 wyd maj 2001rok: CD20T - 3,6-3,8l skrzynia RS5F32A Moment dla korka spustowego - 25-34 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Czyli z tej naszej debaty wynika że: RS5F31A - współpracuje z silnikiem 1,6 RS5F70A - współpracuje z silnikiem 1,8 (taki sam jak w almerze) RS5F32A - współpracuje z silnikiem 2,0 benzyna i 2,0 turbodisel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Słyszałem opinie, że castrol TAF-X jest najlepszy, ale i najdroższy. Sprzedają w butalkach 0,5 litra ale niemogłem go nigdzie dostać. To fakt. Chyba najdroższy, ale parametry ma doskonałe, do wglądu tutaj : http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...karty/taf_x.PDF Ostatnio widziałem w sprzedaży w jednym z warszawskich sklepów FeuVert w cenie 29,99 zł za opakowanie 0,5 litra. Moja Alma przelatała na nim już prawie 60 kkm, niedługo wymiana i oczywiście na to samo. Wydatek ok 180 zł raz na cztery lata się summa summarum opłaci, tym bardziej, że skrzynia chodzi naprawdę super. ps. Castrol TAF-X powinien być także dostępny w sklepach Inter Cars-u. Dystrybutorów Castrola możesz poszukać także za pomocą tej strony: http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7016122 Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 To fakt. Chyba najdroższy, ale parametry ma doskonałe No to kupiłem Castrol TAF-X 75W-90 - po wymianie powiem Wam jak jedzie. [ Dodano: Sro 09 Maj, 2007 07:08 ] No to wymianę mam za sobą... Potwierdzam WP11.144 CD20T - wchodzi 3,6 litra (dokładnie) Korek spustowy - mozna użyć końcówki (do kluczy nasadowych) kwadrat 1/2" Korek przelewowy - mozna użyć końcówki (do kluczy nasadowych) kwadrat 3/8" Moja skrzynia zamilkła, dzis rano jak wyjechałem na atostradę, to nie mogłem uwierzyć że to moje auto. Jazda jest duzo przyjemniejsza, ciiiiiszej w środku. Naprawdę nie ściemniam, sam przed wymianą sceptycznie podchodziłem do komentarzy, które zachwalały ten olej. Castrol TAF-X 75W-90 GL-5(GL-4) - rewelacja polecam dołożyć kilkadziesiąt złotych i go zalać. R E W E L K A :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lancer901 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 szkoda ze nie ma fotek gdzie znajduja sie te korki od wylewania i wlania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Korek wlewu jest z przodu skrzyni (od strony zderzaka), a ten do zlewania - od spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.