Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Gdzie śruba od regulacji wolnych obrotów


Gość tom_ek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość z_pawel

hmmm tak się zastanawiam czy wgóle taka śruba jest potrzebna,wkoncu po to jest silnik krokowy by komputer mógł sterować właśnie za jego pomocą wolnymi obrotami (no ale może się mylę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli krokowy to komputer reguluje - nie ma zadnych srubek. To nie gaznik :) Jakie masz te obroty ze sa za male?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów.

Jest umieszczona w przedniej prawej stronie przepustnicy (stojąc przodem do maski auta).

 

Sposób regulacji :

Jak spojrzycie pod filtr powietrza z prawej strony (stojąc przed samochodem) to zobaczycie, że na przepustnicy są dwie kreski, które muszą się pokryć z znakiem (nacięciem) na obudowie przepustnicy. Musicie spojrzeć na ustawienie na zimnym silniku i ciepłym. NA zimnym górnym znak powinien się pokrywać, a na ciepłym dolnym znak ze znakiem na obudowie. Jeżeli tam jest wszystko ok to należy przeprowadzić regulacje. Do regulacji potrzeba nie najdłuższego płaskiego śrubokręta. Podstawą regulacji jest gorący silnik i wszystko sprawne tzn. czyste filtry sprawny układ zapłonowy, i brak luzu na przepustnicy itd. Rozgrzany silnik wyłączamy. Odłączamy wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Zapalamy silnik. Przygazować 2-3 razy 2000-3500 obr. silnik pozostawić na biegu jałowym. W miejscu po stronie odłączenia potencjometra przepustnicy i koło przepływomierza powietrza znajduje się śruba regulacyjna. Kręcimy śrubą w celu regulacji (zwiększenia lub zmieniejszenia) obrotów silnika. Jeżeli zakończyliśmy już regulację należy wyłączyć silnik i po upływie 10sekund podłączyć z powrotem kostkę od potencjometra przepustnicy. Obroty powinny być w normie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tom_ek

Po naciągnięciu sprężyny w silniczku krokowym wolne obroty nie falują lecz spadły z 800 do 500 a na gazie to nawet do 400.

Ja mam przepływomierz z lewej strony patrząc na silnk i tam jest też jakaś śuba obok.

Czy to ta śruba do regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów.

 

A to przepraszam ze wprowadzenie w blad. Swoja droga to ciekawe, ze tak to rozwiazali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ta śruba do regulacji?

Dokładnie ta :)

W lewo - to podwyższanie obrotów ;)

 

PS. tom_ek zapraszam na spota 19 V

więcej info w dziale spotkania --> małopolskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tom_ek

Regulacja wolnych obrotów mnie osłabiła,

 

Tak jak jest w instukcji odpiąłem czujnik położenia przepustnicy, podkręciłem obroty do ok. 900, podpiąłem czujnik z powrotem a obroty i tak spadły do 500.

Falowanie obrotów powróciło, faluje na wolnych 500-900.

 

I tak wg kolejnościco zrobiłem w ostatnim czasie:

- nowy filtr powietrza

- świece sprawdzone

- czyszczony przepływomierz

- czyszczona przepustnica

- naprawiany silniczek krokowy (sprężynka naciągana)

- kilka razy reseowany komputer (zdjęta klema od 12 do 24h) - nic nie pomagało

 

I nie wiem co jeszcze można zrobić.

Przez chwilę po przeczyszczeniu przepustnicy było w miarę normalnie, falowanie mniejsze.

Po naprawie krokowca obroty spadły (ok. 500) i przy hamowaniu spadają obroty do zera.

I dzisiaj po nastawianiu obrotów to jest jak napisałem na początku.

 

I tylko nie ruszałem jeszcze sondy która wg elektryka jest dobra (autodiagnostyka nie wyłsza, check w ogóle nie mruga).

 

Mnie się nie podoba ten czujnik przepustnicy.

 

Czy ktoś ma jakkieś sugestie,

podobno Nissany uchodzą za mało awaryjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawiany silniczek krokowy (sprężynka naciągana)
Po naprawie krokowca obroty spadły (ok. 500) i przy hamowaniu spadają obroty do zera.

Wskazuje że coś nie tak z silniczkiem, może jest jakaś nieszczelność po złożeniu :)

Albo wariant mniej optymistyczny

silnik krokowy tylko do wymiany (najlepiej jakbyś miał gdzieś dostęp do używanych części żeby podmienić )

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość seba.boss

czesc tom_ek niestety mam to samo i tez przeczyscilem przepustnice, krokowca, przeplywke i odlaczylem akumulator na cala noc a obroty skacza mi na luzie tak conajmniej 1500 a jak zejda to sa 550 albo 600.Niemam tez pojecia co moge jeszcze zrobic albo gdzie lezy problem.Jakbys cos sie dowiedzial to bede wdzieczna za informacje.

 

jeszcze mam pytanko czy po zdieciu przepustnicy i krokowca wkladales nowe uszczelki bo ja nie i niewiem czy trzeba by nowe uszczelki zalozyc, ale niesadze zeby tam lezal problem?

 

pzd Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario1

Witam!

W moim GA 16DE po zdjęciu nogi z gazu obroty zatrzymują się na poziomie około 1000obr na około 1-3 sek. i następnie spadają do normalnych około 700 na Pb i LPG.

Czy to kwestia opisanej powyżej regulacji wolnych obrotów (Jest to czarna plastikowa śrubka )??

Może inny problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konopnicki
Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów.

Jest umieszczona w przedniej prawej stronie przepustnicy (stojąc przodem do maski auta).

 

A czy w CD20T Turbo Dieslu tez trzeba kontrolować wolne obroty?

Gdzieś wyczytałem w książce w tabeli, że chyba trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tom_ek

Co do obrotów:

Najbardziej obroty teraz mi falują jak włączę klimę (od 600 do 900 - szybkie falowanie, jak wyłączę klimę to spoko) i czasami na zimnym silniku,

 

Dziś podpiąłęm się pod kompa aby sprawdzić czy jakiś czujnik nie padł i wszysko wyszło OK - polecam diagnostykę w Krakowie - Balicka 160, niedrogo i solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od jakiegoś czasu pojawiło mi się coś takiego (P11.144 1,6). Na zimnym silniku jest wszystko O.K. jak sie nagrzeje, to przy zapalaniu czasami obroty tak spadają, ze gaśnie, a przy dojeżdżaniu do skrzyzowań itd przy wcisnięciu sprzegłą obroty spadaja do 500 po czym podnosza się do 800....czy to może być od przepustnicy? Właśnie umawiam się z znajomym mechanikiem na jej przeczyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzechu2007

sciagnołem ta instrukcje ale nie moge jej otworzyc :/ a jest mozliwosc zeby dostac jakas fotke co by byla na niej ta przepustnica i silniczek krokowy???? z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...