Gość tom_ek Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Witam, Po naprawach silniczka krokowego mam zbyt niskie obroty. Gdzie w P11 1.6 ccm jest śruba od regulacji regulacji wolnych obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 hmmm tak się zastanawiam czy wgóle taka śruba jest potrzebna,wkoncu po to jest silnik krokowy by komputer mógł sterować właśnie za jego pomocą wolnymi obrotami (no ale może się mylę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 jesli krokowy to komputer reguluje - nie ma zadnych srubek. To nie gaznik Jakie masz te obroty ze sa za male? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów. Jest umieszczona w przedniej prawej stronie przepustnicy (stojąc przodem do maski auta). Sposób regulacji : Jak spojrzycie pod filtr powietrza z prawej strony (stojąc przed samochodem) to zobaczycie, że na przepustnicy są dwie kreski, które muszą się pokryć z znakiem (nacięciem) na obudowie przepustnicy. Musicie spojrzeć na ustawienie na zimnym silniku i ciepłym. NA zimnym górnym znak powinien się pokrywać, a na ciepłym dolnym znak ze znakiem na obudowie. Jeżeli tam jest wszystko ok to należy przeprowadzić regulacje. Do regulacji potrzeba nie najdłuższego płaskiego śrubokręta. Podstawą regulacji jest gorący silnik i wszystko sprawne tzn. czyste filtry sprawny układ zapłonowy, i brak luzu na przepustnicy itd. Rozgrzany silnik wyłączamy. Odłączamy wtyczkę od potencjometra przepustnicy. Zapalamy silnik. Przygazować 2-3 razy 2000-3500 obr. silnik pozostawić na biegu jałowym. W miejscu po stronie odłączenia potencjometra przepustnicy i koło przepływomierza powietrza znajduje się śruba regulacyjna. Kręcimy śrubą w celu regulacji (zwiększenia lub zmieniejszenia) obrotów silnika. Jeżeli zakończyliśmy już regulację należy wyłączyć silnik i po upływie 10sekund podłączyć z powrotem kostkę od potencjometra przepustnicy. Obroty powinny być w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Po naciągnięciu sprężyny w silniczku krokowym wolne obroty nie falują lecz spadły z 800 do 500 a na gazie to nawet do 400. Ja mam przepływomierz z lewej strony patrząc na silnk i tam jest też jakaś śuba obok. Czy to ta śruba do regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów. A to przepraszam ze wprowadzenie w blad. Swoja droga to ciekawe, ze tak to rozwiazali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Czy to ta śruba do regulacji? Dokładnie ta W lewo - to podwyższanie obrotów PS. tom_ek zapraszam na spota 19 V więcej info w dziale spotkania --> małopolskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Regulacja wolnych obrotów mnie osłabiła, Tak jak jest w instukcji odpiąłem czujnik położenia przepustnicy, podkręciłem obroty do ok. 900, podpiąłem czujnik z powrotem a obroty i tak spadły do 500. Falowanie obrotów powróciło, faluje na wolnych 500-900. I tak wg kolejnościco zrobiłem w ostatnim czasie: - nowy filtr powietrza - świece sprawdzone - czyszczony przepływomierz - czyszczona przepustnica - naprawiany silniczek krokowy (sprężynka naciągana) - kilka razy reseowany komputer (zdjęta klema od 12 do 24h) - nic nie pomagało I nie wiem co jeszcze można zrobić. Przez chwilę po przeczyszczeniu przepustnicy było w miarę normalnie, falowanie mniejsze. Po naprawie krokowca obroty spadły (ok. 500) i przy hamowaniu spadają obroty do zera. I dzisiaj po nastawianiu obrotów to jest jak napisałem na początku. I tylko nie ruszałem jeszcze sondy która wg elektryka jest dobra (autodiagnostyka nie wyłsza, check w ogóle nie mruga). Mnie się nie podoba ten czujnik przepustnicy. Czy ktoś ma jakkieś sugestie, podobno Nissany uchodzą za mało awaryjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 naprawiany silniczek krokowy (sprężynka naciągana) Po naprawie krokowca obroty spadły (ok. 500) i przy hamowaniu spadają obroty do zera. Wskazuje że coś nie tak z silniczkiem, może jest jakaś nieszczelność po złożeniu Albo wariant mniej optymistyczny silnik krokowy tylko do wymiany (najlepiej jakbyś miał gdzieś dostęp do używanych części żeby podmienić ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba.boss Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 czesc tom_ek niestety mam to samo i tez przeczyscilem przepustnice, krokowca, przeplywke i odlaczylem akumulator na cala noc a obroty skacza mi na luzie tak conajmniej 1500 a jak zejda to sa 550 albo 600.Niemam tez pojecia co moge jeszcze zrobic albo gdzie lezy problem.Jakbys cos sie dowiedzial to bede wdzieczna za informacje. jeszcze mam pytanko czy po zdieciu przepustnicy i krokowca wkladales nowe uszczelki bo ja nie i niewiem czy trzeba by nowe uszczelki zalozyc, ale niesadze zeby tam lezal problem? pzd Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario1 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Witam! W moim GA 16DE po zdjęciu nogi z gazu obroty zatrzymują się na poziomie około 1000obr na około 1-3 sek. i następnie spadają do normalnych około 700 na Pb i LPG. Czy to kwestia opisanej powyżej regulacji wolnych obrotów (Jest to czarna plastikowa śrubka )?? Może inny problem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Przy silnikach GA16DE jest śruba do regulacji wolnych obrotów. Jest umieszczona w przedniej prawej stronie przepustnicy (stojąc przodem do maski auta). A czy w CD20T Turbo Dieslu tez trzeba kontrolować wolne obroty? Gdzieś wyczytałem w książce w tabeli, że chyba trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 i tez przeczyscilem przepustnice Senior moderator - ale to już zrobione było :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Co do obrotów: Najbardziej obroty teraz mi falują jak włączę klimę (od 600 do 900 - szybkie falowanie, jak wyłączę klimę to spoko) i czasami na zimnym silniku, Dziś podpiąłęm się pod kompa aby sprawdzić czy jakiś czujnik nie padł i wszysko wyszło OK - polecam diagnostykę w Krakowie - Balicka 160, niedrogo i solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 tom_ek przypadkiem nie masz instalacji gazowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzechu2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 czy mogłbymdowiedziec sie w ktorym miejscu jest silniczek krokowy???? SORY MOZE TO GLUPIE ALE JESTEM ZIELONY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Przy silniku 1.6 na wielopunktowym wtrysku jest z przodu przepustnicy, w książce nazwa to zawór AAC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzechu2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 tylko nie mam pojecia gdzie to jest. a jak to wyglada?? jak wyglada ta przepustnica?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 To to co jest pod puszką od filtra powietrza, jak chcesz wiedzieć dokładnie co i jak to zassij instrukcje obsługi do Primery z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _PM_ Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 u mnie od jakiegoś czasu pojawiło mi się coś takiego (P11.144 1,6). Na zimnym silniku jest wszystko O.K. jak sie nagrzeje, to przy zapalaniu czasami obroty tak spadają, ze gaśnie, a przy dojeżdżaniu do skrzyzowań itd przy wcisnięciu sprzegłą obroty spadaja do 500 po czym podnosza się do 800....czy to może być od przepustnicy? Właśnie umawiam się z znajomym mechanikiem na jej przeczyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzechu2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 sciagnołem ta instrukcje ale nie moge jej otworzyc :/ a jest mozliwosc zeby dostac jakas fotke co by byla na niej ta przepustnica i silniczek krokowy???? z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.