Gość qorzen Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Witam. Jestem na kupnie Almery 96r. 1,6 100 kM. W zasadzie znalazłem interesujący mnie samochód z udokumentowanym przebiegiem 110 tys. km lecz jest coś nie tak z obrotami. Po przegazowaniu obroty nie spadają do tych 750, tylko zawieszają się na 1200 i tak zostają, ewentualnie po kilku (kilkunastu) sekundach spadają do ok 750. Nie wiem czy wystarczy coś przeczyścić, czy też to kosztowna rzecz i samochodu nie warto kupować..? Jeszcze jedno pytanie - czy silnik krokowy jest odrębną częścią czy jest integralny z przepustnicą? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Kupować potem wyczyścić przepustnice i krokowca. krokowca chyba da się wykręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryath Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Definitywnie polecam przeczyszczenie przed kupnem. I silniczek jest osobnym elementem takze bez problemu sobie poradzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qorzen Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Problem jest taki że nie mogę go wyczyścić przed kupnem. Są więc 2 rozwiązania - kupuję i ryzykuję że wystarczy wyczyścić, albo sobie odpuszczam. Nie znam się zupełnie na silnikach nissana i boję się wkopać w coś poważnego i kosztownego... Dlatego chciałbym sie zdać na Was. [ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 09:20 ] A nie uważacie że może to być uszkodzona sonda lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 ściślej rzecz biorąc to w przepustnicy Almery nie ma krokowca. Jego rolę spełnia zawór AAC/IACC, który oczywiście też należy czyścić co pewien czas . Objawy o których piszesz mogą się brać z brudnego zaworku, albo też po czyszczeniu fachowiec nie ustawił wolnych obrotów odpowiednio. Ja tak miałem po czyszczeniu ... , a teraz nauczyłem się to robić sam :-) Zaworek AAC/IAAC można wymontować z przepustnicy. (Na Allegro bywały przepustnice od GA14 za c.a 200pl) więc sądzę że tak wiele kasy to nie ryzykujesz. Jeżeli znasz jakiegoś posiadacza Almy z laptopem i interfejsem diagnostycznym, to zaworek można przetestować. Jakbyś krecił się w okolicy Błonia (pod Wawa), to mógłbym pomóc w tym temacie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.