Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Początek wielkich zmian! Zdjęcia z 1-szego etapu przeróbek.


Gość Maxiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zgodnie z obietnicą dla zainteresowanych podaje linka do albumu w którym znajdziecie zdjęcia patha po przeróbkach. Podaję też kilka spostrzeżeń po przejechaniu 4000 km w majowy weekend.

Zawieszenie - OME twrde +400kg.

Zawieszenie sprawia się bardzo dobrze z tymi ciężkimi oponami. Ustało podskakiwanie opon na wybojach. Auto oczywiście jest sztywniejsze, co daje się odczuć zwłaszcza na początku po zmianie. Po jakimś czasie przestaje być to zauważalne. Auto podniosło się około 8-10 cm. Różnica w terenie jest zasadnicza. Ustało nieznośne kołysanie się samochodu na wybojach. Ładnie trzyma się wertepów i gasi kołysanie. Nie obyło się jednak bez komplikacji. Po podniesieniu samochodu okazało się, że ustawienie idealnego pochylenia koła nie jest możliwe. Zakres regulacji skończył się o 1 stopień przed z tyłu.Po konsultacjach z obsługą techniczną OME okazało się, że owo zawieszenie zachowuje geometrię fabrycznego przy pełnym dodatkowym obciążeniu. Czytaj, że prześwit wynosi tyle co fabryczny przy dodatkowym obciążeniu. Na wyjazd idealnie, ale teraz może to zaowocować szybszym zużywaniem się opon po stronie zewnętrznej. Po 4000 km nie zauważyłem takowego.

Zderzak Asfir stalowy

Zderzak jaki jest każdy widzi w galerii. Co do wykonania, to spodziewałem się nieco grubszej blachy. Nie jest to zderzak tej jakości i wytrzymałości co np. ARB. To minus z całą pewnością. Zderzak posiada dobrze przygotowaną płytę pod wyciągarkę i osłony na chłodnice. Wyciągarka jest całkowicie zabudowana, co mnie osobiście cieszy. Jak założę, to pokażę. Bardzo odsłania również przednie koła, co daje komfort nie przycharatania o byle co. Podkreślam dla zainteresowanych, że nie jest to taka grubość stali, która pozwoli przewracać 40 letnie sosenki!!! Wystarczy jednak na błocko i typowe offroadowe badyle. Ma jednak jedną wielką zaletę (dla mojej pani) - Jest znacznie urodziwszy :P. Zastanawiam się jednak nad dodatkowym jego wzmocnieniem. Zderzak dostarczony był w kolorze szarym, wiec dodatkowo kosztowało mnie lakierowanie na czarno proszkiem.

Osłony Asfir Aluminium

Przednia osłona od modelu 2005 pasuje do mojego 2007, ale osłona pod silnik-skrzynia-reduktor niestety różni się w tych 2 rocznikach. Okazuje się bowiem, że katalizator w 2007 jest większy i jeden ze wsporników musiał zostać zmieniony a w zasadzie przerobiony przez wyprawy4x4. Przeróbka wyszła całkiem nieźle tylko przegapili jeden niuans i lekko klepało na wertepach, ale na szczęście to pierdoła łatwa do usunięcia.

 

Podaje zatem linka do galerii. Dodałem tam jeszcze zdjęcia starych osłon lekko zdeformowanych ;P.

LINK JEST TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje samochód prezentuje się wspaniale. Lift i zderzak, cudo. Zwróć uwagę czy zderzak i osłony nie przsłoniły oryginalnych wlotów powietrza (silnik, skrzynia). Może to doprowadzać do przegrzania. Choć po przejechaniu tylu kilometrów spewnością byś to zauważył.

Face lifting ok!

 

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 14:38 ]

Przesyłam kilka adresów:

 

www.equip-raid.com - buduje m.in. samochody na Dakar,

 

Znalazłem katalog off roadowy firmy offroad24.com. dystrybutor hardtopów, wyciągarek, ARB, OME i innych gratów w Niemczech

Kontakt dla Polski Cezary Terlecki cezaryt@web.de (0049)911/57 51 94 Heroldsberger Weg 7 90411 Nurnberg. trzeba sprawdzić czy polski kontakt jest aktualny. Katalog jest w końcu z przed kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura nawet w upale stoi jak ..... . Co mnie martwiło, bo zamotałem sobie pseudo wymiennik ciepła do prysznica, ale za mało wymieniał ciepła i musiałem grzać wode inaczej. Tak przy okazji, to za***ista rzecz. Napełniasz butelkę peta wodą tak, żeby nie było ani kropeli powietrza w środku i sru do ogniska. Po kiku minutach w butli wrzątek! Mieszasz z pozostałą ilością wody w baniaczku i prysznic gorący!!! Kabinkę zmotałem w 20 minut w castoramie i sprawdzał się za***iście! Jak kogoś interesi to opisze i dam zdjęcie.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona fabryczna pod silnikiem już była zmasakrowana strasznie.

 

Wstawiasz osłonę zbiornika paliwa ?

 

Zderzak ASFIR też niczego sobie. Jaką wyciągarkę chcesz zamontować ? Pasuje każda pod ten otwór.

 

Czy taka zabudowa wyciągarki nie poszarpie liny przy wyciąganiu pod kątem ? Czy krawędzie osłony nie są zbyt ostre?

 

Sorry za te pytania , ale nie wszystko widać na zdjęciu.

 

Generalnie 5+ :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyciągarki, to jeszcze nie jest podjęta decyzja, ale z całą pewnością dobrą! Na krawędzie zakłada się rolki i nie ma kłopotu z ciąganiem pod kątem. Materiał zderzaka nie ma tu znaczenia, bo odpowiada za to tzw. :Płyta pod wyziągarkę, która jest solidna i zamontowana do ramy samochodu.

Osłonę na zbiornik chyba założę, ale później.

 

Co do piątku, to bardzo prawdopodobne, że tak, ale jeszcze potwierdzę.

A Ty Ryży Koniu jedziesz już na 100% (na miejscu 40% :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Franke

Napisz dokładnie jaki model zawieszenia masz OME. Też bym takie zapodał. Gdzie zakładałeś, jak długo na nie czekałeś i ile $$

Pozdrawiam

 

Zdjęcie mojej bestii :)

 

nnn.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Nie no prosze cię ..... :D Bez festynu. Jak chcesz porządne progi to zrób body lift a później zamontuj porządne progi mocowane o ramy. Wtedy to będzie miało jakiś sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

To ja ci pomogę. Robi sie to w 15 minut kluczem nasadowym 12 jeśli dobrze pamiętam. Fabrycznie śruby sa tak lekko przykręcone że nie ma stresu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxiu

 

Pełne uznanie!!! Twój Path przestaje wyglądać jak suv :) Oby tak dalej.

Sorry że po pierwszych postach nie potraktowałem Twoich zamiarów poważnie :zly:

Pozdrawiam i życzę sukcesów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motajcie Chłopaki motajcie :one:

 

 

img3178mc5.jpg

 

[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 01:00 ]

A to moje autko :one:

 

 

dsc02959zy1.jpg

 

[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 01:05 ]

A to z ostatniego wyjazdu .............

 

 

dsc03646uf7.jpg

 

[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 01:06 ]

img9158pt4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, ładne. Opowiedz trochę o tym jak leci w terenie i czy zmieniona zawiecha, osłony, jaka winda itp. W tym błocie jeszcze jechał, czy wleczone było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, ładne. Opowiedz trochę o tym jak leci w terenie i czy zmieniona zawiecha, osłony, jaka winda itp. W tym błocie jeszcze jechał, czy wleczone było?

Zawieszenie OME 2" + 2 cm podkładki , na zdjęciu koła 35 cali AT-ki , drugi zestaw to Maxxis MT-ki , zestaw do obniżenia skrzyni biegów , winda 9.5 Xp , regulowany drążek panharda TJM .

Zmienione główki mostów na przełożenia z 4.11 na 4.625

Czekam jeszcze na zderzak TJM . Do zrobienia jeszcze blokada przodu .

W tym błocie stanął , powiesił się na mostach :one:

Zdjęcia są z Tranpolonii , 1200 km różnego rodzaju terenu

Patrol w terenie robi jak czołg pod warunkiem że się nie powiesi na mostach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...