Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

krew mnie zalewa...


Gość greg-79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość greg-79

jestem nieszczesliwym posiadaczem od miesiąca...

1.od początku pali się lampka od airbag`u badanie komputerowe nic nie pomogło, wszystkie poduszki odpowiadają a pamiec jest wyczyszczona.... kolo w serwisie powiedział, że powinienem autko zostawić na troche:))))))))) i skasowal na jedyne 100 pln, czy ktoś ma pomysł co to może być, poducha była wystrzelona z siedzenia i podobno jest "zaszyta" nowa

2.po przejechaniu ok 120-150 km za każdym razem pojawia się zgrzytanie w tylnym kole, wydaje sie, ze to sprawa mechanizmu dociskającego klocki, jeżeli już płyn wypchnie tłok, trzeba odczekać lub wkręcić go po zdjęciu koła:(((, ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić bez ściągania koła?

3.wczoraj poszła mi jedna cewka zapłonowa... koszt nowej, oczywiście pojedynczej to 514 PLN, w warszawie to chyba najtaniej, większość sklepów motoryzacyjnych i szrotów nawet nie widziała cewki do missana... może ktoś ma namiar w wawie na tansze zamienniki

pozdrawiam i łacze sie w żalu z posiadaczami nissanów primera rok 1,8, rok 2000, kombi

GR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DuMonde

Co do airbagu to mialem podobnie, swiecila lampka od poduchy a przyczyną bylo rozłączony czujnik pasow bezpieczenstwa , sprawdz to byc moze bedzie to samo co do reszty chyba ci nie pomoge....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poducha była wystrzelona z siedzenia i podobno jest "zaszyta" nowaGR

Jeżeli samochód jest "po dzwonie" (możesz o tym nawet nie wiedzieć) to ma wystrzelone poduszki (pewnie 4) + napinacze + uszkodzony sterownik. Nie ma możliwości aby wystrzeliła tylko jedna poduszka. Kontrolka miga i migać będzie cały czas nawet jeśli założy się nowe poduchy i nowe napinacze. Przestanie dopiero wtedy jak wymieni się sterownik (znajduje się w kanale pod podłokietnikiem). Sterownik można zregenerować (wtajemniczeni wiedzą).

Po pierwsze trzeba sprawdzić czy poduszki fizycznie są (w kole kierownicy i z boku a w fotelach trzeba pomacać). Jeżeli są to masz szczęscie i zrób tak jak pisze DuMonde sprawdź wszystkie połączenia.

 

 

wczoraj poszła mi jedna cewka zapłonowa... koszt nowej, oczywiście pojedynczej to 514 PLN, w warszawie to chyba najtaniej, większość sklepów motoryzacyjnych i szrotów nawet nie widziała cewki do missana... może ktoś ma namiar w wawie na tansze zamienniki

powinna pasować taka jak tu (przynajmniej po napisach jaest taka sama jak u mnie)

http://www.allegro.pl/item192954119_nissan...owa_cm_205.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość greg-79

Dzięki,

znalazłem na allegro używki po 100 pln, wziąłem 2 st.

A co do sterownika, to jestem zainteresowany, jak można zregenerować?

Gdzie dokłądnie znajduje sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Airbagów trzeba podchodzić jak do systemu. Nic nie da wymienianie poszczególnych elementów jeżeli któryś jest nie OK to będzie mrugać dalej. System sam się diagnozuje przy uruchomieniu stacyjki - jeżeli wykrywa uszkodzenie to mruga. Sterownik znajduje się dokładnie pod schowkiem w podłokietniku. Trzeba zdemontować cały ten plastik-konsolę pomiędzy fotelami. Jak to zdejmiesz zobaczysz sterownik (żółty) przykręcony na 4 specjalne śruby. Jeżeli sterownik wyjmiesz - kontrolka będzie cały czas się palić (teraz masz pali się przez około 5 sek a potem mruga). Można to że tak nazwę "regenerować" (rozebrać-wymienić uszkodzone elementy-wgrać nowy soft). Zwykły laik sobie z tym nie poradzi i trzeba zlecić do elektronika.

Jeżeli masz tak jak opisałem (że poduchy są wywalone) to procedura jest następująca: regeneracja sterownika + wlutowanie w miejsce poduszek oporników. System wykrywa je jako poduszkę no i kontrolka gaśnie. Całość w zakładzie który zna się na temacie trwa 3 godziny i koszt około 300 zł. Po takim zabiegu zachowuje się tak jakby wszystko było oryginalnie - kontrolka zapala się i po kilku sekundach gaśnie. A w miejsce zaślepki w kierownicy można kupić sobe dobrą poduchę i zastosować jako "zaślepkę" - przynajmniej wygląda jak oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości aby wystrzeliła tylko jedna poduszka

Czyli dostajemy strzala w prawy bok i wywala oprocz prawej bocznej tez lewa i przednie? Chyba nie bardzo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rav1975
Nie ma możliwości aby wystrzeliła tylko jedna poduszka

Czyli dostajemy strzala w prawy bok i wywala oprocz prawej bocznej tez lewa i przednie? Chyba nie bardzo ;)

wywala tylko jedna.

a mruganie świadczy o jakims błędzie. Jeśli wywali poduszka, to kontrolka świeci się cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości aby wystrzeliła tylko jedna poduszka

Czyli dostajemy strzala w prawy bok i wywala oprocz prawej bocznej tez lewa i przednie? Chyba nie bardzo ;)

 

Hm..., wywala zawsze kompletami, albo tylko przód, albo wszystkie 4 w zależności gdzie był strzał. Jak to sobie wyobrażasz dostajesz strzał z boku (np w drzwi od kierowcy) i co wywala tylko boczną w siedzeniu kierowcy. A łeb rozbijasz sobie o kierownicę bo tamta nie wystrzela nie wspomnę o pasażera (nie logiczne i zagraża bezpieczeństwu bo airbagi są jednorazowego użytku i po to aby chroniły). Sprawdzone bo sam z tym walczyłem (po dzwonie w przedni prawy błotnik i lampę wywaliło wszystkie 4).

A propos mrugania. Jeżeli nie ma poduszek to najpierw przez około 5 sek się świeci ciągle a potem mruga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie po prostu zgłupiały Ci czujniki, albo tak są zaprogramowane. Wywalić musi tylko i wyłącznie poduszki działające przeciwnie do wektora siły bezwładności działającej na twoje ciało. Przy uderzeniu w bok musi wywalić tylko boczną przy czołowym przednią. Dość niefortunne byłoby gdybyś dostał strzał w bok (poduszka w fotelu chroni przed złamaniami ręki i żeber bo z tego co wiem przed urazami głowy przy uderzeniu bacznym chronią kurtyny) i jako bonus nokaut z przedniej poduszki (takie nastawianie kręgów szyjnych byś miał) Trudno powiedzieć co będzie jak przywalisz np w narożnik samochodu (takie uderzenie pod kątem). Wtedy może właśnie wywalić dwie poduszki. Co do wywalania wszystkich 4 poduszek to zależy czy jedziesz z pasażerem czy nie. Jeśli fotel obok jest pusty to nie powinny wystrzelić. Powinien być tutaj np. czujnik zapięcia pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co będzie jak przywalisz np w narożnik samochodu (takie uderzenie pod kątem). Wtedy może właśnie wywalić dwie poduszki. Co do wywalania wszystkich 4 poduszek to zależy czy jedziesz z pasażerem czy nie. Jeśli fotel obok jest pusty to nie powinny wystrzelić. Powinien być tutaj np. czujnik zapięcia pasów.

Witam. Miałem wątpliwą przyjemność bycia w takiej sytuacji. Babka wjechała we mnie czołowo po przekątnej od strony kierowcy było koło 100 km/h. Wystrzeliły obie przednie i oczywiście napinacze pirotechniczne. Bocznych nie ruszyło. Na siedzeniu obok nikogo nie było, a poduszka pasażera też wystrzeliła. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ale auto na złom. Pozdrowienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianos

U mnie jaest taka sytuacja.

Uderzenie centralne (komuś poprzedni właściciel wjechał w d...ę) i wystrzelone są z przodu dwie i te z boku foteli. Auto sprowadzone i jest w naprawie. Czy warto to naprawiać i czy ktoś da gwarancję na naprawę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co będzie jak przywalisz np w narożnik samochodu (takie uderzenie pod kątem). Wtedy może właśnie wywalić dwie poduszki. Co do wywalania wszystkich 4 poduszek to zależy czy jedziesz z pasażerem czy nie. Jeśli fotel obok jest pusty to nie powinny wystrzelić. Powinien być tutaj np. czujnik zapięcia pasów.

Witam. Miałem wątpliwą przyjemność bycia w takiej sytuacji. Babka wjechała we mnie czołowo po przekątnej od strony kierowcy było koło 100 km/h. Wystrzeliły obie przednie i oczywiście napinacze pirotechniczne. Bocznych nie ruszyło. Na siedzeniu obok nikogo nie było, a poduszka pasażera też wystrzeliła. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ale auto na złom. Pozdrowienia ;)

 

Więc pewnie jest tak jak piszesz. Na szczęście nie miałem nieprzyjemności sprawdzać doświadczalnie :) Jak kogoś interesuje to dużo ciekawych informacji jest tutaj:

http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

ale wynikałoby z tego że w nissanach jest jakiś strasznie uproszczony system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianos
W mitsubishi jak dostaniesz strzala w bok to wywali tylko poduszke boczna. Sprawdzone ;)

Bo tak powinien działać sprawny system AirBag :)

Czy to znaczy, że wystrzela tylko jedna boczna od strony uderzenia czy też macie na myśli obydwie boczne (zakładając że pasażer jechał w środku i był zapięty pasami)?

A wracając do tematu to co zrobić w moim przypadku da się to jakoś naprawić i czy wogóle będzie jakas gwarancja że w razie czego zadziała prawidłowo. Jaki może być koszt.

U mnie jest tak jak pisał cylo kontrolka miga cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie cewki pali sie cały czas lampka awaryjna silnika, czy odłączenie akumulatora na noc coś pomoże?

 

Powinno pomóc.

Jeśli się włączy zapłon przy odłączonej wtyczce od czegokolwiek co jest pod kontrolą kompa, to efekt jest taki, że komp zarejestruje to jako usterkę. Dlatego jeśli się nie ma możliwości wejścia w ECU, to należy na to zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość greg-79

oki Panowie,

kontrolka zgasła po kolejnym uruchomieniu silnika...:)

 

[ Dodano: Pią 25 Maj, 2007 17:22 ]

Witam,

qrcze kolejne pytanie...

przecieka obudowa przy termostacie... czy można dokupić sam plastik, czy możę nissan kombinuje i sprzedaje kompletne termostaty;) co wcale nie zdziwiłoby mnie....

czy ktoś spotkał się z tym problemem?

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 25 Maj, 2007 17:26 ]

Witam ,

czy ktoś wymieniał obudowę przy termostacie, niestety zauważyłem, że sączy się płyn....

czy można dokupić sama obudowę, czy też nissan sprzedaje jedynie kompletne termostaty? chodzi mi o model do primerki p11, 1,8 z 2000 r.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ponawiam temat. U mnie tez swieci się kontrolka airbagu. Tzn test przechodzi ok, ale po jakims czasie, zaczyna sie swiecic, jakby gdzies bylo zwarcie, po jakims czasie gasnie i potem znowu się zapala. Raz nie pali sie kilka dni, a raz pali sie caly dzien. po uruchomieniu silnika, nie mruga. Test diagnostyki przchodzi. Kolega powyzej pisal, ze moze byc to czujnik pasow bezpieczenstwa. Czy moglbym dowiedziec sie, gdzie sie on znajduje?? Kostki pod siedzeniami i w kierownicy sa nasmarowane i wyczyszczone. Prosze o porade, bo mnie tez krew zalewa :-)

pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe strzelenie tylko jednej poduszki bocznej.

Tania naprawa - opornik i regeneracja sterownika.

Droższa wersja - nowa poducha i regeneracja.

Gwarancji nikt nie udziela, kwestia wiary w doświadczenie i umiejetności magika :)

Migająca kontrolka sugeruje mniejszą niesprawność w układzie - zwykle znajdowaną consultem. Gorzej, jak jarzy ciągle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wokol termostatu jest gumka uszczelniajaca- ale jej samej nie kupisz- moze dorobisz- a jak szukasz cewki to 1 szt. kosztuje 100zl na szrotach-sam kupowalem bo barany z sewrisu mi ja zalali od mycia silnika :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...