Gość cameeel Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Witam Prosze o pomoc w dosyć oklepanym juz temacie ABS w P10 1995. objawy sa nastepujace : zapalam silnik wszystkie kontrolki gasna po przekroczeniu predkosci kilku km/h zaswieca sie kontrolka od ABS czyli rutynowa sprawa - cos z ukladem ABS. Mam od niedawna primerke i co najciekawsze od dobrego znajomego który twierdzi że sam nie mial czasu zajac sie naprawa ABS ale twierdzi ze ABS na biegu wstecznym dziala czy to mozliwe ? bo chyba wykluczalo by to uszkodzenie czujnika ... na wstecznym nie swieci mi sie kontrolka ABS. Byłem u trzech magików każdy wpinał sie do komputera i zaden nie mogl sie polaczyc aby stwierdzic blad ABS bledy silnika zczytuja bez problemu a ABS niet. Czy jest jakis osobny komputer od ABS ? Zeby bylo smieszniej bylem w "autoryzowanym" serwisie Nissana w Rzeszowie i panowie przez 7 godzin nie byli w stanie zdiagnozowac ABS , jedyne co sie dowiedzialem to ze to CHYBA tylny lewy czujnik mierzyli miernikiem opornosc zdaje sie ale oni chyba sami nie wiedzieli co robia. Moje pytanie brzmi : czy jest jakiś pewny sposob na zdiagnozowanie ABS i kto to robi w woj. podkarpackim o serwisach niechce slyszec, czy zdazylo sie juz komus zeby nie mozna bylo sie wpiac do kompa w celu diagnozy ABS ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmiodas Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 po zalaczeniu zaplonu pompa wytwarza cisnienie robocze w ukladzie hamulcowym w ciagu 60 sekund. Lampka kontrolna swieci sie od 2 do 20 sekund w zaleznosci od wartosci cisnienia w ukladzie.W tym czasie uklad elektroniczny sprawdza poszczegolne zespoly ukladu ABS. JEZELI stwierdzi jakies niesprawnosci to uklad bedzie dzialal jak zwykly uklad hamulcowy bez ABS. w takim przypadku lampka kontrolna pali sie caly czas. najprostrzym sposobem sprawdzenia abs jest wjechanie na gruntowa droge i przy predkosci powyzej 40 km/h gwaltowne wcisniecie pedalu jezeli nie wyczujesz drgan to padla ci pompa albo uklad elektroniczny nie szczytuje (mozliwe zuzycie zabkow na przegubie) predkosci obrotowej kola i analizuje to jako jazde ciagla bez hamowania wszystko co opisalem poparlem swoimi doswiadczeniami z ulkadem ABS W SWOIM SAMOCHODZIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Komputer od ABS-u znajduje sie w srodku samochodu po stronie pasazera w nadkolu. Jak siedzi pasazer na fotelu i ma wyciagniete nogi do przodu to przy jego prawej nodze za plastikiem jest schowany komputer od ABS-u. Przynajmniej u moich rodzicow w P10 diesel tam jest. Ewentaulnie moze byc tez schowany pod tunelem srodkowym pod popielniczką. Moim zdaniem sprobuj przejzec i ewentualnie przeczyscic pierscienie od ABS-u te co sa na piastach kół. Na forum jest duzo pytan odnosnie ABS-u i jak pamietam sa tez podane opornosci czujnikow, wiec sam tez mozesz to sprawdzic. Aha, ktorys z pierscieni moze byc peknięty, czego mozesz nie dojrzec gdy sa one zamontowane na samochodzie. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Dzieki za szybka odpowiedz !!! a czy ABS może działać na wstecznym biegu ? po wlaczeniu zaplonu zapala sie lampka od ABS - to normalne, po zapaleniu silnika gasnie zapala sie dopiero po przekroczeniu okreslonej predkosci, w salonie mi powiedzieli ze po przekroczeniu 6 km/h poszukam kompa od ABS po prawej stronie bo oni probowali sie wpinac po stronie kierowcy przy samych drzwiach nad dzwignia od maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 podłączali sie do kostki diagnostycznej. W P10 1.6 też jest w tym samym miejscu komputer napewno. Ja bym stawiał na jakiś czujnik jednak. Skoro pojawia się problem przy danej prędkości to widać, głupieje jakiś czujnik. Może to syf na przegubie, błoto może jakieś opiłki metalu, tak naprawde to kij wie. W serwisie czyścili Ci czujniki ? Kumpel kiedyś w samochodzie zasmarkał ząbki od ABS na przegubie silikonem (przypadkowo, skapał skądś) - w efekcie Abs raz działał a raz zgłaszał błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cameeel Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 problem nie pojawia się przy konkretnej predkosci tylko po przekroczeniu ( jak mi powiedzieli w salonie ) 6km/h bo jest to predkosc po ktorej zalaczany jest ABS czy w p10 sa dwa komputery w tym jeden od ABS ? czy ABS moze dzialac na wstecznym biegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Jest jeden komputer sterujacy silnikiem, a drugi (inny) steruje ABS-em. Nie wiem czy one sa jakos polaczone miedzy soba. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Kuzyn mial podobne objawy w sunnym jakims kolo 94 roku, jak pojechal na myjke i kola byly dosc mocno zmoczone to abs dzialal ale tylko do momentu jak wysechl, w serwisie stwierdzili padniety czujnik ABS (700zl krzykneli) i skonczylo sie na jezdzeniu bez absu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Odkopałem temat gdyż mam właśnie takie objawy. Czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak skończyła się historia z tym abs’em? Kontrolka włącza się przy około 10 km/h do tej prędkości ABS działa... czy czyszczenie wystarczy? Co mam zrobić by było dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Tymon,czy przy jezdzie do 10 km.h jak hamujesz pedał "kopie" czy nie ma zadnej reakcji ABS'u juz przy tej predkosci?U mnie bylo jakis czas temu podobnie.Po przekroczeniu pewnej predkosci zapalala sie kontrolka ABSu,ponizej tej predkosci ABS dzialal ale troche glupial bo nawet na suchej nawierzchni czuc bylo kopnie w pedal.W moim przypadku byl to uszkodzony pierscien w przegubie prawego przedniego kola.Dawal bledny odczyt i ABS glupial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.