Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N15 - czy da się zwiększyć moc z 75 do 87 koni.


Gość Mjoowkolew

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mjoowkolew

Witam,

 

Jestem świeżym nabywcą Almery N15 z Niemiec i w związku z tym mam pytanie:

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jednoznaczną odpowiedź na pytanie czy można przerobić wersję niemiecką silnika (75 koników) na wersję z innych rynków (87 koników) za pomocą zmiany lub przeprogramowania chipa, czy też trzeba zrobić coś więcej (np. podmienić wałek rozrządu) ?

 

Czytałem różne wypowiedzi, ale wszystkie opierały się o stwierdzenia: "wydaje mi się", "uważam" itp.

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

pozdrawiam

 

Mjoowkolew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż strach zaczynać znowu ten temat. Było już chyba wszystko o tej nieszczęsnej "niemieckiej" mocy i nikt praktycznie nie dowiódł badaniem na hamowni, że tak jest. Może ty będziesz pierwszy. Zrób to, a pozbędziesz się "kompleksu". Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Moc naprawde zależy od tego na jaki rynek była wypuszczona almerka,niemcy mieli wersje 75km,a inne kraje raczej 87km.Niemcy wprowadzali wtedy norme ekologiczną euroII i almerki tam sprzedawane były mulone dwoma katami i miejszą przepustnicą.

Moc mojej to 75KM a sprawdzone tak ze stanalem na kresce z almerka 87KM kupiona w pl i niestety 3 razy dostalem po tylku...

Ponad to sprawdzalem z kumplem(ze sklepu z czesciami) i w katalogach z roznych firm rzeczywiscie mial silnik 1.4 o dwoch mocach i dwie przepustnice...

Jesli twoja jest z niemiec to na 90% ma 75 KM jesli chcesz zwiekszyc moc to wytnij katalizatory zmien przepustnice a w dodatku zmien walki na tez z silnika ga16ds to powinno byc miedzy 90 a 100KM

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie N15 mają dwa katalizatory (fabrycznie). O rozmiarze przepustnicy było na tym forum. Jest jednakowy.

P.S. Czasami usunięcie katalizatora zmniejsza moc (przykład na forum}. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka operacja byłaby najbardziej logiczna, tylko, że..

1. 1,4 "słaby" ma jeden rodzaj wałków

2. 1,4 "mocny" ma wałki od 1,6 "słaby", (bo 1,6 podobno też dwie wresje)

3. 1,6 "mocny" ma wałki od...(każdy niech sobie doda).

Wspomnę jeszcze, że w specyfikacjach technicznych spotkałem się tylko z dwoma "rodzajami" wałków. Może źle szukałem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chomik_vet

Krotkie podsumowanie . Sam jezdze Almera N15 sprowadzona z Niemiec . Uwazam ze modyfikacje slabego GA14DE czy on ma walek dajacy mu 75 czy 87 czy wiecej jak zmienisz wydech dolot etc wiele nie dadza. Bedzie palil Ci tyle co 2.0 niegrzebana. Bez urazy ale z gu..a bicza nie ukrecisz. Ja na Twoim miejscu kupilbym 2.0 albo swapa zrobil z jakiegos lekko bitego z Anglii jesli chcesz miec w miare szybkie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...