Gość Mjoowkolew Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Witam, Jestem świeżym nabywcą Almery N15 z Niemiec i w związku z tym mam pytanie: Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jednoznaczną odpowiedź na pytanie czy można przerobić wersję niemiecką silnika (75 koników) na wersję z innych rynków (87 koników) za pomocą zmiany lub przeprogramowania chipa, czy też trzeba zrobić coś więcej (np. podmienić wałek rozrządu) ? Czytałem różne wypowiedzi, ale wszystkie opierały się o stwierdzenia: "wydaje mi się", "uważam" itp. Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam Mjoowkolew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Aż strach zaczynać znowu ten temat. Było już chyba wszystko o tej nieszczęsnej "niemieckiej" mocy i nikt praktycznie nie dowiódł badaniem na hamowni, że tak jest. Może ty będziesz pierwszy. Zrób to, a pozbędziesz się "kompleksu". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Moc naprawde zależy od tego na jaki rynek była wypuszczona almerka,niemcy mieli wersje 75km,a inne kraje raczej 87km.Niemcy wprowadzali wtedy norme ekologiczną euroII i almerki tam sprzedawane były mulone dwoma katami i miejszą przepustnicą. Moc mojej to 75KM a sprawdzone tak ze stanalem na kresce z almerka 87KM kupiona w pl i niestety 3 razy dostalem po tylku... Ponad to sprawdzalem z kumplem(ze sklepu z czesciami) i w katalogach z roznych firm rzeczywiscie mial silnik 1.4 o dwoch mocach i dwie przepustnice... Jesli twoja jest z niemiec to na 90% ma 75 KM jesli chcesz zwiekszyc moc to wytnij katalizatory zmien przepustnice a w dodatku zmien walki na tez z silnika ga16ds to powinno byc miedzy 90 a 100KM pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Wszystkie N15 mają dwa katalizatory (fabrycznie). O rozmiarze przepustnicy było na tym forum. Jest jednakowy. P.S. Czasami usunięcie katalizatora zmniejsza moc (przykład na forum}. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumbi Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 trzeba zmienić wałki rozrządu cobcio wiele na ten temat pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Taka operacja byłaby najbardziej logiczna, tylko, że.. 1. 1,4 "słaby" ma jeden rodzaj wałków 2. 1,4 "mocny" ma wałki od 1,6 "słaby", (bo 1,6 podobno też dwie wresje) 3. 1,6 "mocny" ma wałki od...(każdy niech sobie doda). Wspomnę jeszcze, że w specyfikacjach technicznych spotkałem się tylko z dwoma "rodzajami" wałków. Może źle szukałem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik_vet Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Krotkie podsumowanie . Sam jezdze Almera N15 sprowadzona z Niemiec . Uwazam ze modyfikacje slabego GA14DE czy on ma walek dajacy mu 75 czy 87 czy wiecej jak zmienisz wydech dolot etc wiele nie dadza. Bedzie palil Ci tyle co 2.0 niegrzebana. Bez urazy ale z gu..a bicza nie ukrecisz. Ja na Twoim miejscu kupilbym 2.0 albo swapa zrobil z jakiegos lekko bitego z Anglii jesli chcesz miec w miare szybkie auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.