wojtulek Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 POTRZEBUJĘ INFORMACJI NA TEMAT WYMIANY PŁYNU HAMULCOWEGO I ODPOWIETRZANIU UKŁADU HAMULCOWEGO PO WYMIANIE? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Witam Wyłącz bądź nie używaj Caps Locka - bo krzyczysz Z tego co mnie jest wiadome : - płyn hamulcowy dowolnej firmy, ale o oznaczeniu DOT-4, - wymiana co 30 kkm lub co 2 lata, - odpowietrzanie zaczyna się od zacisku położonego najdalej od pompy hamulcowej, czyli w przypadku Almery N16 od prawego tylnego koła, następnie lewe tylne, potem przednie prawe i na końcu przednie lewe. To tak ogólnie i w skrócie. Warto z tym się "babrać samemu" za parę złoty zrobi to każdy warsztat samochodowy, o ile zaworki do odpowietrzania nie są zapieczone lub pourywane. Ale jeżeli już to : Odpowietrzanie hamulców (dotyczy wszystkich typów) Potrzebne dwie osoby. Włazimy w kanał lub podpieramy cały samochód, albo się meczymy po omacku. Można działać na zgaszonym silniku. Odpowietrznik jest to to coś nad przewodem hamulcowym. Jedna osoba za kierownice, druga do zacisku. Kolejność odpowietrzania: Tył prawy, tył lewy, przód prawy, przód lewy. Pompujemy pedał hamulca, kluczyk na zacisk. Krzyczymy trzymaj, po ok 5 naciśnięciach, osoba pompująca, wciska pedał na stałe, a my odkręcamy na pól sekundy odpowietrznik , uwaga może rzygnąć płynem pod sporym ciśnieniem, więc zakładamy wężyk i szmatkę. Powtarzamy czynność aż przestanie sikać powietrzem, a będzie sam płyn hamulcowy. W trakcie odpowietrzania trzeba często kontrolować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nad pompą i stale go uzupełniać. Nie powinno się dopuścić do takiego spadku poziomu, że zapowietrzeniu ulegnie pompa. Operację powtarzamy z każdym zaciskiem. Proste prawda. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 hm... wymiana co 30tkm to dosyc czesto. U innych producentow widzialem co 60tkm lub 2 lata. Serwisy czesto posluguja sie urzadzeniem.. ,ktorego nazwy profesjonalnej nie znam, okreslajacym temperature wrzenia plynu... czyli przeklada sie to na stan plynu ( starzenie) oraz zawartosc wody. W "feuver" sprawdzenie kosztuje chyba 10zl, albo podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 hm... wymiana co 30tkm to dosyc czesto.U innych producentow widzialem co 60tkm lub 2 lata. Witaj Wg Instrukcji Obsługi Almera N16 w rozdziale "Przeglądy okresowe" : - str. 8-6 silnik benzynowy QG ( przy przebiegach rocznych < 30 kkm ) - płyn hamulcowy - W ( wymiana ) po 30 kkm ( lub 24 miesiącach ), po 60 kkm ( 48 miesiącach ), po 90 kkm ( po 72 miesiącach ), - str. 8-8 silnik diesla YD22 ( przy przebiegach rocznych < 30 kkm ) - płyn hamulcowy - W ( wymiana ) po 40 kkm ( lub 24 miesiącach ), po 80 kkm ( 48 miesiącach ), po 120 kkm ( po 72 miesiącach ), - str. 8-10 silnik diesla K9K ( przy przebiegach rocznych < 30 kkm ) - płyn hamulcowy - W ( wymiana ) po 30 kkm ( lub 24 miesiącach ), po 60 kkm ( 48 miesiącach ), po 90 kkm ( po 72 miesiącach ), W przypadku eksploatowania samochodów w strefach o dużej wilgotności powietrza lub terenie górzystym w przypadku samochodów z silnikami QG i K9K wymiana płynu hamulcowego co 15 kkm lub co 12 miesięcy. W przypadku samochodów z silnikiem YD22 wymiana płynu hamulcowego co 20 kkm lub co 12 miesięcy - str. 8-12 "Instrukcji". - str. 8-15, 8-17, 8-19 - silniki : benzynowy QG, diesel YD22, diesel K9K ( przy przebiegach rocznych > 30 kkm ) - W ( wymiana ) co 60 kkm przebiegu. To tak dla wyjaśnienia. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Doceniam profesjonalizm odpowiedzi. To sie ceni! Pozdrak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtulek Opublikowano 17 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Dziękuję wszystkim za informację. A tak nawiasem mówiąc to przydała by mi się taka instrukcja po Polsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Witam Podczas jazdy Almerką N16 2,2di 2000r zauważyłem że tylnie koło od strony pasażera grzeje się jakby koło miało opór podczas krecenia. Problem polega na tym że podczas jazdy tylko od rana koło hamuje, felga stalowa robi się ciepła lub bardzo gorąca. Po postoju około 10 min. problem znika to znaczy koło nie hamuje felga zimna. Oczyściłem klocki hamulcowe i wpsikałem WD-40 w gumowa osłonę przeciwkurzową tłoczka hamulcowego. Koło w dalszym ciagu dalej się grzeje, może nie jest już aż tak gorące ale bardzo ciepłe w porównaniu do drugiego koła które jest zimne.Proszę o rade co jeszcze mogę samemu w tym zakresie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Psikanie tak jak sam zauważyłeś niewiele pomożę zwłaszcza, że właściwości smarujące wd40 są do bani. Po prostu trzeba rozebrać cały zacisk (dwie śruby), ściągnąć go, smar w prowadnicach wyczyścić, nanieść nowy, ja używam do tego smaru miedziowego (podobno najlepszy jest smar silikonowy, gdyż się nie starzeje, niestety jest niedostępny). Następnie należy dobrze doczyścić blaszki prowadzące (osobiście też je smaruje, choć zdania są podzielone), jak przyrdzewiały stalowe ranty klocków dobrze jest je przeszlifować, powinny luźno chodzić w zacisku. Po takim zabiegu musi być super. Aby zapobiegać zapiekaniu się tłoczków, wstrzykiwałem jeszcze "cylinderpaste" pod uszczelki tłoczków (patent ten rewelacyjnie sprawdzał się w polonezie, podnosząc skuteczność hamulców o 100%. Efekt obecnie jest taki, że przy minimalnym nachyleniu jezdni samochód zaczyna się toczyć i oczywiście żadnych problemów z grzaniem. Przy przebiegu 45kkm, zużycie klocków ~25%, a zużycie paliwka w trasie oscyluje wokół 4 litrów. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 wstrzykiwałem jeszcze "cylinderpaste" pod uszczelki tłoczków tomson30 możesz jaśniej co to, bo się nie znam :oops: a czas na looknięcie przed zimą. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Nazwa dokładnie jak podałem "cylinderpasta", w sklepach moto... będą wiedzieli o co chodzi. Podejrzewam, że jest to właśnie smar silikonowy ( w małych tubkach), cena około 5 zeta. niektórzy polecają do smarowania właśnie prowadnic zacisków, ja jedynie pokusiłem się o ostrożne wstrzyknięcie pod uszczelkę tłoczka w zacisku ( po pół tubki na zacisk). Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 I wszystko jasne Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aux84 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Witam, ile płynu dot-4 wchodzi do almery N16 (2001rok, 1.8l)? i z innej beczki: czy wymieniając tylne tarcze należy wymienić klocki? (szkoda bo mają z 80% okładziny no i Ferodo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Na wymianę + przepłukanie i odpowietrzenie musisz mieć przynajmniej 1L. Jeśli chodzi o smary to nie wolno używać żadnych na bazie olejów mineralnych ani innych środków ( np WD 40) ze względu na nieodporność uszczelniaczy gumowych na olej. Miedziany jest też nie zalecany. Do smarowanie tłoczków dajemy ATE Bremszylinderpaste a do prowadnic syntetyczny smar Plastilube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 czy wymieniając tylne tarcze należy wymienić klocki? Niestety tak, dlatego wymienia sie tarcze troche wczesniej niz dokonaja swojego zywota. Jak sie koncza klocki a widzisz ze tarcza jeszcze z 10-20kkm wytrzyma wymieniasz oba i nie masz potem takich dylematow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slowik909 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Witam Wyłącz bądź nie używaj Caps Locka - bo krzyczysz Z tego co mnie jest wiadome : - płyn hamulcowy dowolnej firmy, ale o oznaczeniu DOT-4, - wymiana co 30 kkm lub co 2 lata, - odpowietrzanie zaczyna się od zacisku położonego najdalej od pompy hamulcowej, czyli w przypadku Almery N16 od prawego tylnego koła, następnie lewe tylne, potem przednie prawe i na końcu przednie lewe. To tak ogólnie i w skrócie. Warto z tym się "babrać samemu" za parę złoty zrobi to każdy warsztat samochodowy, o ile zaworki do odpowietrzania nie są zapieczone lub pourywane. Ale jeżeli już to : Odpowietrzanie hamulców (dotyczy wszystkich typów) Potrzebne dwie osoby. Włazimy w kanał lub podpieramy cały samochód, albo się meczymy po omacku. Można działać na zgaszonym silniku. Odpowietrznik jest to to coś nad przewodem hamulcowym. Jedna osoba za kierownice, druga do zacisku. Kolejność odpowietrzania: Tył prawy, tył lewy, przód prawy, przód lewy. Pompujemy pedał hamulca, kluczyk na zacisk. Krzyczymy trzymaj, po ok 5 naciśnięciach, osoba pompująca, wciska pedał na stałe, a my odkręcamy na pól sekundy odpowietrznik , uwaga może rzygnąć płynem pod sporym ciśnieniem, więc zakładamy wężyk i szmatkę. Powtarzamy czynność aż przestanie sikać powietrzem, a będzie sam płyn hamulcowy. W trakcie odpowietrzania trzeba często kontrolować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nad pompą i stale go uzupełniać. Nie powinno się dopuścić do takiego spadku poziomu, że zapowietrzeniu ulegnie pompa. Operację powtarzamy z każdym zaciskiem. Proste prawda. Pozdrawiam :one: Witam:) Odświeżę temat. Jutro będę odpowietrzał hamulce w mojej Almerce. Czy w autach z ABS procedura jest taka sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.