Gość PauliK Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Witam wszystkich w pierwszym swoim wątku Mam pewien problem z przednimi amortyzatorami. Na wybojach przodem buja moim zdaniem nieco za mocno. Tył jest zdecydowanie lepszy (przynajmniej wg moich odczuć w czasie jazdy). Byłem parę razy na badaniach amortyzatorów ale nie są one chyba zbyt miarodajne bo na każdym badaniu otrzymałem inny wynik. Raz był wynik zbliżony do tego co odczuwam, tzn przód sprawny w 35-40%, tył 60-70%. Innym razem wynik był dokładnie odwrotny: tył w okolicach 40%, przód ponad 60% sprawności. Jeszcze innym razem sprawność wszystkich amortyzatorów wyszła na testach w okolicach 45%. Czy takie różnice w badaniach amorów są normalne? I czy normalne jest to, ze w tym aucie amortyzatory przednie zużywają się szybciej (bo myślę, że moje odczucia są jednak najbardziej miarodajne) niż tylne? A może to jednak ja się mylę i normalne jest to, ze w tym aucie po prostu przodem zdecydowanie bardziej buja niż tyłem bo przód jest zdecydowanie cięzszy? Co ciekawe kiedy próbuję auto bujać na postoju to nie jestem w stanie rozbujać go tak, żebym miał pewność, ze któreś amortyzatory są zuzyte. Przód tak samo nie buja się wtedy jak tył. Może to tak jest jednak efekt sztywnego zawieszenia jaki ma Almera. Czy ktoś z Was ma podobne odczucia w swojej Almerze (zwłaszcza w tych z 2.2 DI). Bo nie wiem czy już czas na te amory czy jeszcze mogę jeździć... Dodam, że przebieg jest ok. 70 tys, zatem troszkę za wczesnie na remont zawieszenia (jednak nie jestem w 100% pewien tego przebiegu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Raz był wynik zbliżony do tego co odczuwam, tzn przód sprawny w 35-40%, tył 60-70%. Przód do wymiany (poniżej 40%) a tył jest narazie spoko. Sam zresztą masz odczucie,że przodem ci buja na wybojach.Warto sprawdzić też spręzyny czy są całe i czy nieutraciły swoich właściwości (sprężystości) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Czy ktoś kupował te amortyzatory?http://moto.allegro.pl/item251438612_amortyzatory_nissan_almera_00_przednie_gaz_hit.html Czy nie zawracać sobie głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamRut Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Czy ktoś kupował te amortyzatory?http://moto.allegro.pl/item251438612_amortyzatory_nissan_almera_00_przednie_gaz_hit.htmlCzy nie zawracać sobie głowy. Ja bym nie oszczędzał na amorkach, bo możesz je wymieniać szybciej niż Ci się zdaje. Teraz zaoszczędzisz, a później za pół roku dołożysz. Sam wyciągnij wnioski. Jak patrzyłem w InterCarsie kiedyś, to cena amorka waha się o ile pamiętam koło 300 złotych. W poprzednim aucie zmieniłem na Kayaba i byłem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Czy nie zawracać sobie głowy. Zobacz i korzystaj -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=34044 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 zaoszczędzisz, a później za pół roku dołożysz. Gwarancja jest na dwa lata bez limitu km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bazant Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 To, że przód zużywa się szybciej w N16 jest chyba normalne. U mnie padł prawy amor po jakiś 130kkm, wymieniłem oba na KYB i jest ok do teraz (176kkm). Tył nie ruszany, bo nie ma potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Matik_MP Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu, postanowiłem zapytać tutaj: Czy do Almerki n16 2.2 Di pasują wszystkie amorki do n16, czy muszą być to jakieś dedykowane do tej określonej wersji silnikowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 To co wiem, to chodzi o wagę. Ropniaczek cięższy niż benzynka, to i amortyzator powinien być mocniejszy. To samo jak z tylnymi, kompi a sedan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.