Gość rz Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 witam, mam takie male pytanko a mianowicie czy srubka przy gazniku, ktora odpowiada za sklad mieszanki (czyli zawartosc czegostam w spalinach) odpowiada tez za zapach spalin? tzn czy jak okaze sie, ze spaliny nie trzymaja norm i ta srubka sie pokreci to automatycznie straca one na swojej intensywnosci? jednym slowem przestanie smierdziec? Smile mam nadzieje, ze w miare jasno to przedstawilem Smile z gory dzieki za odpowiedz pzdr rz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 A śmierdzi Ci spalinami z wydechu czy w środku auta :?: [ Dodano: Pią 18 Maj, 2007 18:40 ] Jak byś miał za bogatą mieszanke to czasami ma prawo śmierdzieć nieprzepaloną wachą a na postoju przy mocnych przegazówkach z wydechu podkopacło by Ci na czarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rz Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 no wlasnie zauwazylem ze z rury nie smierdzi tak bardzo. to dziwne ale smrod dobiega z boku auta gdzies na wysokosci kata. ponoc zadnych dziur tam nie ma. moze to kat dziurawy? moze tlumik? czasami na postoju potrafi zasmierdziec benzyna, czasem przy ruszaniu tez ale to od czasu do czsu pzdr rz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Możliwe,że masz lekki przedmuch którego jeszcze nie słychać np. między kolektorem wydechowym a resztą układu lub na wspomnianym kacie. A czy ten zapach w aucie nie jest przez przypadek tylko przy uchylonych szybach :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 rz żeby sprawdzić szczelność wydechu muisz na włączonym silniku ręką zatkać rurę wydechową i posłuchać, popratrzeć czy gdzieś nie uciekają spalinki A co do regulacji składu mieszanki śrubką to nie zabieraj się za to jak nie masz analizatora spalin i porządnie wyregulowanego zapłonu. U mnie bardzo przelewa gaźnik (lambda=0,933) ale ostatnio trochę pomogła wymiana świec na cieplejsze niż miałem i już końcówka wydechu nie jest cały czas mokra od benzyny i nie śmierdzi tak benzyną jak wcześniej. Teraz robie dolot powietrza ze stożkiem, pozatykam niepotrzebne podciśnienia, uszkodzone wężyki powymieniam i podjade na profesjonalne ustawnienie zapłonu na zupę 98 a później zagadam ze znajomym o podpięcie się pod analizator spalin i regulację gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rz Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 nic sam nie bede robil. chcialem podjechac na analizator i regulacje ale skoro mowicie ze najpierw powinienem sprawdzic uklad czy nie ma dziurek no to sprawdze a co do smrodu to fakt, jest przy otwartych szybach no ale wkurza mnie to ze smierdzi, chociaz teraz nie jest tak zle. to auto zyje wlasnym zyciem, raz smierdzi raz nie przy ruszaniu czasem w srodku auta potrafi zasmierdziec troszke benzynka albo to ja juz jestem przewrazliwiony johny_fellow, jak sprawdzic czy gaznik przelewa? tzn gdzie pojechac zeby mi podpieli pod jakas zmyslna aparature i sprawdzili czy wszystko jest w normie? z gory dzieki za porady pzdr rz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 johny_fellow, jak sprawdzic czy gaznik przelewa? tzn gdzie pojechac zeby mi podpieli pod jakas zmyslna aparature i sprawdzili czy wszystko jest w normie? Jak śmierdzi benzyną z tyłu auta to może być właśnie to ale najlepiej jest podpiąć furkę pod analizator spalin i wyniki wskaźnika lambda powyżej wartości 1 oznaczają mieszankę zbyt ubogą a wartości poniżej 1 oznaczają mieszankę zbyt bogatą. Generalnie groźniejsza jest mieszanka zubożona. Jeżeli się mylę (ale z tego co wyczytałem to chyba nie) niech ktoś mnie poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rz Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 moge podlaczyc pod analizator jesli uklad ma gdzies nieszczelnosc? kurcze auta sa zbyt skomplikowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 To masz jeszcze rurkę w kolektorze do analizy spalin jeżeli wydech jest nieszczelny. Oznaczona na fotce kolorem czerwonym: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Na analizatorze spalin wyjdzie Ci również nieszczelność wydechu a analizator masz na każdej stacji na której możesz zrobić przegląd przedłużający ważność dowodu rejestracyjnego. O ile się nie myle to za bogata mieszanka też jest niebezpieczna dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 analizator masz na każdej stacji na której możesz zrobić przegląd przedłużający ważność dowodu rejestracyjnego I w każdym warsztacie zakładającym instalacje gazowe. O ile się nie myle to za bogata mieszanka też jest niebezpieczna dla silnika. Pewnie tak ale z tego co wiem to nie aż tak jak zbyt uboga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas3035 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Witam Wytyczne co do warunków jakie muszą być spełnione podczas regulacji składu mieszanki podane są w "Sam naprawiam "Sunny" ". Jest tam też, że układ wydechowy musi być szczelny bo z tego co wiem to ciśnienie w kolektorze wydechowym też jest ważne. Ja jak byłem na takim ustawianiu to okazało się że katalizator dopala mi tylko 0,2% spalin. Wczoraj wymieniałem pierścień uszczelniający pomiędzy kolektorem a wydechem (miałem przedmuch i cały blok okopcony), silnik pracuje inaczej na wolnych i lepiej się wkręca na obroty), ale to na innym temacie zamieszczę fotki. Co do regulacji składu mieszanki to jak pisze w "Service Manual" powinno być raz ustawione i koniec, z tond śrubka jest zaślepiona aluminium. Silnik na tą regulacje zachowuje się jak silnik w małym fiacie wkręcisz śrubkę to ci będzie palił ale będzie szedł .........wykręcisz śrubkę to dasz mu za dużo powietrza i będzie się dławił. Obowiązują nas jakieś normy spalin. Trzeba dobrać optymalną zawartość powietrza i paliwa, celem uzyskania optymalnego spalania. Jedno jest pewne :jak wykręcisz świecę to ma być na niej coś w postaci białego nalotu, inaczej czeka cię regulacja zapłonu i składu mieszanki. [ Dodano: Nie 20 Maj, 2007 22:41 ] Hmm Hmm a co do analizatora spalin: on nie mierzy ile powietrza wleciało w kolektora a ile wyleciało w postaci spalin przez wydech. Mnie uczono że on analizuje zawartość "spalin". Pozdrawiam wszystkich zorientowanych. [ Dodano: Nie 20 Maj, 2007 22:46 ] Rurka obok kolektora służy do pomiaru spalin przed katalizatorem w celu sprawdzenia czy ów katalizator "dopala" spaliny (ten pomiar robi sie na końcu tłumika). Dysponuje wydrukiem z takiego analizatora. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.