Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2,2 DI - małe spalanie


Teres
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sleepyhead

Ile macie obrotów na 5'tce przy 200km/h ? Bo coś mi się wydaje, że ja mam chyba krótszą skrzynie i to mogło by tłumaczyć nieco wyższe spalanie u mnie niż np u Teresa w bliźniaczym Di. Hmm.... ?

Edytowane przez sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wetkne swoje 3 grosze

Po jednym tankowaniu trudno sprawzdic dokladnie spalanie, chyba ze ktos lepiej tak pod korek ze nie da sie wscibic ani kropli wiecj i jeszcze na dodatek pobuja autem troche zeby sie dobrze odpowietrzyl zbiornik.

Po odbiciu pistoletu moze wejsc jeszcze kilka litrów paliwa.

Srednia mozna wyciagnac po 2-3 pełnych tankowaniach.

Juz absolutnie nie mozna ufac komputerom -te sa dobre dla wlasnej tymczasowej orientacji.

 

Faktycznie (to bylo juz poruszane):

najwiekszy wplyw na zuzycie paliwa (poza sprawnym dzialaniem silnika i jego oprzyrzadowani) maja wplyw:

-styl jazdy i rodzaj trasy

-obciazenie pojazdu

-szerokosc opon

-inne odbiorniki (klima, swiatla, HiFi itp)

 

Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec tyle ze mi auto najmniej spalilo 5,5 srednio a najwiecej 8,9.

Srednia sami widzicie -przy czym jest to wersja Tino wiec nieco wyzsza i troche ciezsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Wczoraj z Teresem porównywaliśmy ile mamy obrotów przy 100km/h na 5 biegu i tu UWAGA niespodzianka !

- Moje 2.2 Di ma 2000 obr/min,

- Teresowe 2.2 Di ma 1800 obr/min.

Adekwatnie przy 200 km/h jest 3600 obr lub 4000 u mnie.

 

Wg mnie 10% różnicy na przełożeniach skrzyni biegów powinno dać podobną różnicę na spalaniu. Co o Ty sądzicie ?

-------------------

Sprawdziłem wczoraj moją "krótką" skrzynię i tak przy 2000 obr/min mam nastepujące prędkości:

1 bieg - 20 km/h,

2 bieg - 35 km/h,

3 bieg - 55 km/h,

4 bieg - 80 km/h,

5 bieg - 100 km/h.

Niech ktoś kto ma dłuższą skrzynie sprawdzi i napisze jak jest u niego to zobaczymy, czy róznica jest tylko na 5. biegu czy przełożenie główne jest o 10% krótsze.

 

P.S. Żeby w temacie o spalaniu nie rozpisywać się na temat krótsze i dłuższej skrzyni ten wątek proponuje kontynuować tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60094-n16-22di-krotka-i-dluga-skrzynia-biegow/

Edytowane przez sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka roznica w przyspieszeniach? mierzyliscie? wychodzi na to ze mam taka skrzynie jak Ty a mimo niskiej mocy osiagi sa swietne :mellow:

 

Kurde 3600rpm przy 200km/h to z ta skrzynia powinno sie udac zamnknac licznik :dribble: ciekawe czy inne przelozenia sa krotsze :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Pomocy, moja alma 2,2 Di 81 KW, bez żadnych chipów, na trasie EKO plus klima 4,5 litra, 100% miasto tankowane kilka razy pod korek 9,3 jazda spokojna do 2000obr/min sporadycznie 2300 obr, taka różnica to chyba coś dziwnego. Dodam, że wymieniłem filtr paliwa,powietrza,kabinowy,olejowy plus olej.

Raz na trasie zabrakło mi paliwa,ale to poprzedniego właściciela, nie wspomniał o zepsutym wskaźniku paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy, moja alma 2,2 Di 81 KW, bez żadnych chipów, na trasie EKO plus klima 4,5 litra, 100% miasto tankowane kilka razy pod korek 9,3 jazda spokojna do 2000obr/min sporadycznie 2300 obr, taka różnica to chyba coś dziwnego. Dodam, że wymieniłem filtr paliwa,powietrza,kabinowy,olejowy plus olej.

Raz na trasie zabrakło mi paliwa,ale to poprzedniego właściciela, nie wspomniał o zepsutym wskaźniku paliwa...

 

Teraz mrozy, zima to może tyle palić, choć u mnie ten sam silnik też bez turbochipów i innych modyfikacji (oprócz płaskich wycieraczek :shifty: ) i powyżej 8,5 litrów w największe mrozy nie wchodzi. Używaj po rozgrzaniu silnika trochę wyższych obrotów bo ten motor to tak sobie lubi spokojną jazdę - przynajmniej tak wynika z moich obserwacji. Turbina osiąga 1 bar przy 2500 dopiero, a jak wiadomo to między innymi turbo odpowiada za zmniejszone spalanie w 2.2 Di...Do 2700-3000 po rozgrzaniu to nie jest wcale katowanie-normalna jazda. Są tu Harcerze co do 4000 trzymają i mają silniki igiełki (a przynajmniej tak piszą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już pisałem, że mam duże spalanie ok. 9/100km, ale 100% jazda w mieście.

Wszystko w autku wskazuje, że jest sprawne.

Czekam do wiosny i zobaczę co wyjdzie na jakiejś trasie, przejadę z 400 km i się do tankuje do pełna i zobaczę co wyjdzie.

Warunki zimowe mają duże znaczenie, ale będę sprawdzał jeszcze czy może nie ma jakiejś innej jeszcze przyczyny takiego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie rozumie tak wygląda "normalne" spalanie w almie :) Od dziś będę wdrażał wyższe wartości obrotowe silnika, oczywiście po uprzednim zagrzaniu oleju, choć ostatnio to nie mam jak bo tylko miasto,miasto i krótkie odcinki 6-7 km.

Dzięki, i korzystając z okazji Wszystkim Forumowiczom i Użytkownikom Nissanów i made in Japan Wszystkiego Najlepszego w Nowym Nadchodzącym 2011 Roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak by nie bylo moja niunia teraz bierze ponad dyche w miescie a poza ok6-6,5 i wszystko wskazyje ze jest sprawne. czy az taka duza roznica miedzy di i dci by byla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gawędziarz

Witam

 

Piszę o jeździe w lecie...

 

Średnio 5,8 do 6

Autostrada Łódź Poznań Łódź przy prędkości między 160 a 200 wychodzi 6,2 do 6,3

Miasto spokojnie (bo nie ma sensu gnać) 6,8

Trasa spokojnie...niewiem :) bo mój 2,5 letni synek ciągle mówi: Tata gazu :)

Tak czy tak jestem zadowolony ze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam wam zazdrościć umiejętności jazdy bo moja ma przelatane 240 tyś oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, jest w miarę dynamiczny, samochód do tamtego roku latał tylko w trasach, teraz jeździ w cyklu mieszanym moja żona .Pod moją nogą 7-8 l/100km żonie może z 0.5 l mniej .Żebym doszedł do spalania 4,3l to musiał bym jechać na trasie na V biegu 2000 obr/min a poza trasą nie miał bym chyba prawa dotykać gazu i załączyć turbiny a przecież ona najładniej pracuje w przedziale 2500-4000 obr/min ,więc gratuluję osiągów i życzę, żeby na drodze nie plątały Wam się jełopy samochodami zwane zawalidrogami, których dość że trzeba wyprzedzić to jeszcze strach koło nich jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...