Gość Danek95 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 kłopot mam, temperatura silnika wzrasta n klimie. cały dzień jeździłem i nagle podskoczyła wyłaczyłem klimatyzacje i wskazówka wróciła do normalnego połozenia (kiedyś też tak miałem). właczyłem klime ponownie i temperatura znowu rosnie... wróciłem do domu postawiłem , odpaliłem zapodałem klime i chodzi juz 30 minut i nic, temperatura w normie. wiatraki działają, nawet jak sie grzeje tez działają, płyn chłodniczy w normie, spręzara oporów nie ma bo pasek by zastrajkował a nawet sie nei wyciaga... co może być przyczyną??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 spręzara oporów nie ma bo pasek by zastrajkował a nawet sie nei wyciaga Lepiej go zdejm i zobacz czy kompresor obraca się bez oporów. Chociaż w ten sposób sprawdzisz tylko samo sprzęgło, ale były przypadki, że się przycierało. A poza tym postawiłbym na zabite z zewnątrz chłodnice. Jeśli byłoby to, to przy większym stopniu zabrudzenia, czyli za jakiś czas i bez AC temperatura będzie szła na górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gondor Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 to niemal normalne zjawisko, w P12 nawet w instrukcji jest to opisane, że należy wyłączyć klime jak temperatura rośnie, jak wzrośnie zbyt wysoko komputer sam wyłączy klimatyzacje jazda z klimą to dla silnika cos jak jazda pod górke lub z przyczepką, jeśli do tego dochodzi 40 stopni przy asfalcie i jazda miejska (korki, światła) to nie ma bata, ma prawo się zgrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 trochę mnie to uspokoiło, myślałem ze mam już spory kłopot, rzeczywiscie temperatura rośnie dopiero po sporych jazdach w korkach... jak wyjechałem poza stolice to nie było najmniejszego kłopotu... przestraszyło mnie tylko to że wskazówka dochodzi na podnad 3/4 skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 ja w sobote założyłem klime, dzisiaj przez ponad godzine stałem w korku i wszystko ok, ale pozniej jednak kompresor zaczoł stawiać duży opor, temperatura silnika poszla w gore. Nie zamontowalem drugiego wentylatora, zrobie to teraz jednak, gdyz widać jeden mi nie wystarczyl. wracając do twojego tematu - stawiał bym na słabe chłodzenie, może przymulona, może zanieczyszczona chłodnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 przejzałem wczoraj instrukcje od primery i tam w dziale z klimatyzacja jest napisane ze wrazie wzrostu temperatury do pozycji HOT nalezy wyłaczyc klimatyzację i przeczytać rozdział o awariach i problemach w którym to napisane jest ze z przegrzewajacym sie silnikiem nalezy zgłosić sie do serwisu... obdzwoniłem dzisiaj chyba wszystkie w warszawie i dwa w radomiu i nikt o czyms takim nigdy nie słyszał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arthi Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 pompa chlodzenia, u mnie od tego sie zaczelo... skaczaca tempartatura na postojach z wlaczona klimatyzacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Tak sobie czytam o tej "mocobiorącej"klimie i mam pytanko? Ile ta klima ma zapotrzebowania na moc????? Może te prostokąty z przodu auta są pełne much,śmieci i innych takich? Wymiennik klimy jest zapchany-grzeje się jak cholera-daje gorące powietrze na chłodnicę silnika-przy wymuszony przepływie powietrza przez wentylator/y zysk ciepła może być dodatni(stanie w korku). Silnik się grzeje. Pewno błądzę ale może nie do końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 chłoadnica jest czysciutka dbam o takie rzeczy, z ta pompą wody moze być troche racji, czytałem że z nia bywaja problemy, dodamże jak zamochód jest nagrzany to nawet z wyłaczona klimą ma trochę cęzko... dziś jak tylko zaczeła rosnac temp, to przyspieszyłem nie wyłaczając klimy i spadła, czyli rzeczywiście coś z obiegiem płynu może być nie tak, chłodnica i przewody drozne, wiec zostaje pompa która ma 210 tys przebiegu... może to rzeczywiscie ona??? co sa dzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Jak masz wymienniki czyste-skraplacz i chłodnica klimy to nie zasługa klimatyzacji,że motor się grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 ale tak dzieje sie tylko na właczonej klimatyzacji... w południe stałem prawie 2 godz w korku i nic wskazowka nawet nie drgnie powyżej połowy... podnosi sie tylko na właczonej klimie i opada jak tylko sie ja wyłaczy... (i to tez tylko w korkach w czasie jazdy jest normalnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 No pisałem.Z wymienika klimy na wymiennik chłodzenia silnika(przy włączonej klimie)idzie gorące powietrze(60-70!!! stopni).Pytanie, do jakiej temperatury podnosi się temp.płynu chłodzącego silnik?Przekracza normę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 dochodzi do czerwonego pola.. dalej nie wiem bo wyłaczałem klime zeby spadła temperatura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomg Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Najpierw wyczyść chłodnicę od much, błota, a potem jak nie pomoże kombinuj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 wyzej pisałem że dbam o takie rzeczy.... [ Dodano: Sob 26 Maj, 2007 08:03 ] wczoraj po pracy pojachałem do serwisu klimatyzacji, co sie okazało... wyskoczył bład który wskazywał nadcisnienie i gazu było za duzo o 20 g oczywiście wykonano cały zabiek, spuszczania osuszania i ponownego napełnienia, zobaczymy czy to pomoze.... przedmuchano chłodnicę, dzis jest upał wiec wszystko będzie wiadomo... dodam że pow serwisie samochós nie jest juz taki mułowaty na klimie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 20g czy 200g? Jakim cudem"przybyło"freonu??? Dopuszczalne są różnice +/- 50g. Jakie było ciśnienie na tłoczeniu? I ostatnie-ile to kosztowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 obieg w P11 powinien miec 600g, tolerancja +/-30 (instrukcja), u mnie raczej nie przybyło tylko poprzednio ktoś niedopilnował.... cisnienie na wolnych obrotach 14 a przy gazowaniu do 20, odessali mi poprzedni płyn. osuszyli próźniowo, nabili nowym, odgrzybili kanały... 180zł [ Dodano: Sob 26 Maj, 2007 18:12 ] dodam ze komputer wykazywał jakis bład - nadciśnienie (czyscili jakis zawór) i profilaktycznie przedmuchali chłodnicę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Ja się zastanawiam czy u mnie jest ok. Co prawda nic się nie przegrzewa, wydajność klimy chyba aż za dobra :diabel2: - mrozi niemiłośiernie, ale przy okazji strasznie zamula auto - takie mam przynajmniej wrażenie. Natomiast na wolnych obrotach, po załączeniu kompresora często słychać takie jakby wycie - jednostajny dźwięk, dość niski jakieś 500Hz. Nie wiem czy ślizga się pasek czy co? Możliwe to, że jest za mocno nabita?? Jakieś sugestie? :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 poprawka, tolerancja w tym układzie wynosi +/- 6g gazu !!!! (tylko) przy nadmiarze cisnienia pompa niemiała siłytego przepchnac i dawała opór na pasku co powodowało zwolnienie pracy pompy wody... niby taka drobnostka... drugi dzien jest ok, wszystko wyjdzie w wareszawskich korkach w tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Danek95.Na naklejce w komrze silnika jest+/-50 g.!!! Te ciśnienia koło 20 bar to raczej zapchany zawór rozprężny.6 g.czy 2g to nie ma znaczenia.Przy skraplaczu jest zbiornik na freon coś jak naczynko wzbiorcze do kompensacji ilości freonu. Ciekawe czy w warsztacie powiedzieli jakie ciśnienie na ssaniu było? Faktem jest ,że r-134-a powinien śmigać na ok. 12 bar. na wysokim. [ Dodano: Nie 27 Maj, 2007 16:38 ] Manometry prawdę powiedzą.Zapinamy wysokie i niskie ciśnienie i wiadomo co w trawie(klimie)piszczy:) No bez tego ani rusz. [ Dodano: Nie 27 Maj, 2007 16:43 ] Jar-możesz coś więcej napisać?Bo jak b.mocno chłodzi to wygląda na zbyt niską temp. odparowania-ew.mało freonu ale też jak piszesz,że muli auto to sprężarka jest zbyt obciążona i na wysokim jest koszmarne ciśnienie a na niskim mrozi-znaczy działa na granicy.Sprawdź temp.na nawiewie. [ Dodano: Nie 27 Maj, 2007 16:50 ] Za mocno nabita nie!!!Jeśli by tak było to chłodzenie nędzne.Przeładowanie układu powoduje wysokie obciążenie sprężarki co za tym idzie zbyt dużo cieczy na zaworze rozprężnym i wysokie ciśnienie odparowania.Efekt -wysoka temp. nawiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 przed wymiana cisnienie dochodziło do 20bar, po wymianie gazu 13-14... na mojej naklejce jest 600g całosci, +/-6g wiec tolerancja nie duża... a jesli to ten zawór to co z nim zrobić? jakie koszty ewentualnie?? choć od piatku jest wszystko ok z klimą to zapytac nigdy nei zaszkodzi... [ Dodano: Wto 29 Maj, 2007 11:26 ] sprawdziłem po ukłdach i takie urzadzenie (zawór rozprezny) mogę mieć za ok 100zł nowy, rozumiem ze to jest ten zborniczek co wyglada jak wiekszy filtr oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 No to miałeś przytkany układ.Teraz jak ciśnienie 13-14 bar to ideał.Ten zbiorniczek-przy skraplaczu to"liquid tank".Zawór rozprężny jest przy parowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Ja dzisiaj jadąc przez miasto a później autostradą zauważyłem podobne objawy. Na klimie temperatura wędruje na 3/4. Wiec trza jechać płukanko zrobić. Oglądam po wierzchu czy nie ma owadów i liści i co? Igła ,czyściutka. Więc patrzę miedzy te dwie chłodnice i w smiech;-) Kalendarz;-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.