Gość bromba Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 witam, muszę dokupić płyn hamulcowy do micry k11 z 97 możecie coś polecić? bo nie mam zielonego pojęcia, co kupić ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Jakiś klasy DOT-4. Ja mam zalane płynem marki BENDIX i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromba Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 dzięki a jakie mogą być przyczyny ubytku płynu? czy to jest naturalne? :okulary2: ja kobieta jestem i o samochodach za dużo nie wiem :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość davenam Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 witam, muszę dokupić płyn hamulcowy do micry k11 z 97 możecie coś polecić? bo nie mam zielonego pojęcia, co kupić ..... Zawsze mozna ci polecic plyn Ferrodo DOT-4 Sa dwa rodzaje - do aut z ABS i bez. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 płynu ubywa gdyż klocki się ścierają i tłok w zacisku ulega przemieszczeniu. Pociąga to za sobą zwiększenie objetości (pojemności) układu. przy wymianie klocków tłok powróci w skrajne miejsce (objętośc układu sie zmniejszy) i nadmiar płynu poleci górą zbiorniczka hamulcowego poszukaj budowy zacisku hamulcowego i wszystko będzie jeasne no chyba że ubywa z dnia na dzień to gdzieś gubi wtedy trzeba wejść pod furacza i oblukać wszystko bo płyn nie paruje i będzie ślad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Sa dwa rodzaje - do aut z ABS i bez. A czym one się różnią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość davenam Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Sa dwa rodzaje - do aut z ABS i bez. A czym one się różnią? A nie wiem czym ja mam ten bez ABS i pisze ze do aut bez abs wiec wnioskuje ze jest jeszcze drugi do aut z ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 a jakie mogą być przyczyny ubytku płynu?czy to jest naturalne? Jeśli ubywa bardzo powoli, wręcz niezauważalnie powoli (oczywiście jak zajrzysz za np. pół roku to zauważysz, że jest mniej), to jest to naturalne, ścierają się klocki (pisał już z resztą o tym majsterus.Jeśli nagle ubyło/ubywa więcej, to gdzieś jest nieszczelność - najprawdopodobniej poszedł Ci któryś cylinderek hamulcowy - wtedy widziałabyś na wewnętrznej stronie koła mokre ślady - w skrajnym przypadku możesz mieć po prostu całe koło mokre od wewnętrznej strony. W takim przypadku w tym kole masz dużo słabszy hamulec (albo nawet wcale nie masz) - jeśli to tylne koło to możesz tego nie zauważać przy hamowaniu (wiem z autopsji) - jeśli tak zostawisz to z czasem możesz nie mieć wcale hamulców. Jeśli nie zaglądałaś od dawna na poziom płynu hamulcowego, nagle zapaliła Ci się lampka ręcznego przy zwolnionym ręcznym i okazało się, że jest mało płynu, to może po prostu zużyły Ci się klocki hamulcowe, szczególnie jeśli zarówno koła auta jak i pod autem jest sucho . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bromba Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Jeśli nie zaglądałaś od dawna na poziom płynu hamulcowego, nagle zapaliła Ci się lampka ręcznego przy zwolnionym ręcznym i okazało się, że jest mało płynu, to może po prostu zużyły Ci się klocki hamulcowe, szczególnie jeśli zarówno koła auta jak i pod autem jest sucho . zupełnie jakbyś przy tym był zwolniłam ręczny i lampka nie chciała się zgasić. sprawdziłam kabelki, były oki, więc zajrzałam do płynu hamulcowego - był nieznacznie poniżej kreski :zly2: kupiłam i dolałam i lampka zgasła. czyli to sprawa klocków? pewnie Ty i majsterus macie rację :one: . nie rozumiem tylko jednego - nie tak dawno, ze dwa miesiące temu, miałam oglądane klocki ze wszytskich stron i były oki. mogły sie tak szybko zetrzeć? i czy to oznacza, że klocki mam wymienić w trybie przyśpieszonym?? :zdziw: wiem, że zadaję głupie pytania ..... nic na to nie poradzę, że nie znam na nie odpowiedzi :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 zupełnie jakbyś przy tym był :D zwolniłam ręczny i lampka nie chciała się zgasićByłem przy tym... tylko że to ja zwalniałem ręczny i lampka nie gasła .nie tak dawno, ze dwa miesiące temu, miałam oglądane klocki ze wszytskich stron i były oki. mogły sie tak szybko zetrzeć?I tak i nie. Pooglądaj dokładnie koła, szczególnie wewnętrzne strony, czy są suche. Gdyby któreś było mokre to najprawdopodobniej cylinderek do wymiany. Rozumiem, że nie tylko klocki, ale i tarcze były jeszcze OK? . Może też być tak, że po prostu trochę się starło i trzeba było tylko uzupełnić płyn, ale i klocki są jeszcze ok, i tarcze i wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.