BULI Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Witam Miałem problemy z dużym spalaniem i w sumie nadal mam. Jeździłem po różnych specach, żeby wyeliminować różne rzeczy po kolei. Skończyło się na wymianie rozrządu. Wymieniłem łańcuch i napinacz. Primerka teraz jeździ - naprawdę jeździ - nic nie szarpie, nie ma żadnych chrobotań przy odpalaniu auta ale jest dalej problem ze spalaniem. Spadło z 15-16l/100km do 12-13. Jeżdżę spokojnie, nie wkręcam jej na wysokie obroty i delikatnie traktuję gaz. Co to może być? Czy po wymianie rozrządu trzeba jakoś zresetować komputer czy coś, bo już nic nie wiem. Błąd jaki pokazywał komputer (czujnik położenia wału korbowego) zniknął. Co mam zrobić, proszę pomóżcie szanowni klubowicze!!! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 trzeba odczytać wartości jakie przekazują czujniki do komputera i pewnie zaprogramowac dawkę powietrza. Służy do tego komputer consult 2 w serwisie. Można też podpiąć się czytnikiem EOBD i odczytać te wartości, ale i tak trzeba będzie zaprogramowac dawkę consultem lub włączyć silnik po rozłączeniu akumulatora i odczekaniu aż na postoju na obrotach jałowych silnik będzie pracował do nagrzania. Op-isane jest to w service manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 trzeba odczytać wartości jakie przekazują czujniki do komputera i pewnie zaprogramowac dawkę powietrza.Służy do tego komputer consult 2 w serwisie. Można też podpiąć się czytnikiem EOBD i odczytać te wartości, ale i tak trzeba będzie zaprogramowac dawkę consultem lub włączyć silnik po rozłączeniu akumulatora i odczekaniu aż na postoju na obrotach jałowych silnik będzie pracował do nagrzania. Op-isane jest to w service manualu. Dzięki Cornholio - czyli tak na chłopski rozum zdjąć na noc klemy z akumby i rano założyć i odpalić autko aż się zagrzeje i wtedy zgasić i powinno być OK (to jest taki domowy sposób?), albo jechać do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 tak uważam. Jeśli nie pomoże ustawienie dawki powietrza to znaczy że może np. któras sonda lambda (są 2) przekłamywac i auto jeździ na zbyt bogatej mieszance. Ale to trzeba sprawdzać odpowiednimi przyrządami/komputerem. Pamiętaj żeby poprosic nie tylko o odczytanie kodów błędów (w większości przekłamań czujników nie koduje się żaden błąd), tylko o dokładne sprawdzenie wartości pokazywanych przez poszczególne czujniki w róznych stanach pracy silnika oraz porównanie ich z wartościami wymaganymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Spróbuję rozłączyć klemy na noc i zobaczymy co będzie. Wystarczy, że będzie rozłączony przez 12 godzin? Jak szukałem różnych przyczyn spalania przed wymianą rozrządu to u jednego mechanikach druga sonda była martwa ale podczas jazdy czasami się odwieszała i wskazywała napięcie. Ale najpierw najtańsze metody - spłukałem się ostatnio strasznie (rozrząd, opony, olej, filtry, świece itp. + robocizny) tragedia, a czeka mnie jeszcze wymiana pompy wody, łożyska w przednim kole, poduszki silnika, linki gazu i chyba górnych wahaczy, bo z tego co wyczytałem to będą chyba one ale sprawdzę też końcówki drążków kierowniczych. Na razie dziękuję bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 tak uważam.Jeśli nie pomoże ustawienie dawki powietrza to znaczy że może np. któras sonda lambda (są 2) przekłamywac i auto jeździ na zbyt bogatej mieszance. Ale to trzeba sprawdzać odpowiednimi przyrządami/komputerem. Pamiętaj żeby poprosic nie tylko o odczytanie kodów błędów (w większości przekłamań czujników nie koduje się żaden błąd), tylko o dokładne sprawdzenie wartości pokazywanych przez poszczególne czujniki w róznych stanach pracy silnika oraz porównanie ich z wartościami wymaganymi. cornholio78, czytałem kilka Twoich postów i wygląda, że jesteś nabardziej zorientowany w temacie OBD2 - więc mam pytanko: warto w takie coś zainwestować: link na allegro Z tego co pisze potrafi toto zczytywać dane w czasie rzeczywistym... Od jakiegoś czasu szukam interface którym mógłbym się podpiąć pod laptopa, jakoś żaden mi nie pasuje... A potrzebuję zczytać błędy, a te odczyty live to tak chciałem mieć z ciekawości.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wader11 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 tylko po zdjeciu klem zlacz je i starczy 1 min wowczas sie resetuje [ Dodano: Nie 03 Cze, 2007 09:25 ] sorry 15 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.