LWA Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Witam serdecznie. W związku z chęcią zakupu autka mam gorącą prośbę o opinie na temat Almery N-15 w wersji silnika 1,4 i 1,6. Jakie są różnice w spalaniu benzyny? (duże miasto- korki, trasa), Jak zachowują się silniki po włączeniu klimy? Który silnik jest bardziej elastyczny? Na którym zrobimy większy przebieg i jaki on może być? W tym momencie nie wiem o co jeszcze można zapytać wydaje mi się że oba modele nie różnią się wiele pomiędzy sobą, jeżeli jestem w błędzie to napiszcie. Wybrałem N-15 ponieważ słyszałem o awaryjności N-16 i tym że to nie jest produkt Japan. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Który silnik jest bardziej elastyczny? rozbrajające pytanie... najbardziej elastyczny by był 1.0 jakby go z Micry przełożyć do N15 A tak na poważnie jeśli chodzi o elastyczność to 1,6 na głowę biję 1,4... w spalaniu różnica nie jest wielka ok 1L. Wybrałem N-15 ponieważ słyszałem o awaryjności N-16 i tym że to nie jest produkt Japan. Słuszny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Co do klimy to masz parę postów niżej >>> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29897 Mam 1,4 i wyścigówka to nie jest. Dla mnie do jazdy po mieście i w trasie jest wystarczający. Apetyt na trasie ok 6l w mieście z klimą nawet do 9. Samochód bezobsługowy, warty polecenia. W przypadku stłuczki niestety bardzo podatny na odkształcenia nadwozia, marny wynik testów zderzeniowych ale coś za coś. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie co ile czasu ile kilometrów (średnio) wymienia sie ; sprzęgło, rozrząd, amortyzatory, jak szybko ulega korozji blacha, itp. Będzie to mi pomocne w doborze rocznika i przebiegu autka które zamierzam kupić a nie chcę od razu wpadać w koszty napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Art-B Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie co ile czasu ile kilometrów (średnio) wymienia sie ;sprzęgło, rozrząd, amortyzatory, jak szybko ulega korozji blacha, itp. Będzie to mi pomocne w doborze rocznika i przebiegu autka które zamierzam kupić a nie chcę od razu wpadać w koszty napraw. To nie jest odpowiednie podejście do tematu, bo takie same auta z tego samego rocznika, będą miały różny poziom zużycia i korozji, w zależności od przebiegu, sposobu użytkowania, garażowania, serwisowania, itd. Nieraz możesz znaleźć auto z rocznika '97 w lepszym stanie niż '99 Sprzęgło może służyć 10 lat, ale równie dobrze, nieumiejętnie używane padnie po pół roku. Rozrząd w silnikach benzynowych w N15 jest na łańcuchu, co _zwykle_ zapewnia bezawaryjność przez setki tys. km. Najszybciej wymiany może się domagać sam napinacz łańcucha. Blacha - jest ocynkowana, niemniej, progi potrafią szybko skorodować, jeśli nie czyści się i nie konserwuje auta w ogóle. Co do klimy, to niestety jej włączenie powoduje zauważalne 'przymulenie' silnika, nawet przy pojemności 1.6 - nie stanowi to problemu w trasie, ale w ruchu miejskim autko jest troszkę ociężałe. W archiwum tego forum znajdziesz dużo informacji, użyj wyszukiwarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Auto godne polecenia, komfortowe i bezawaryjne. elastyczność wystarczająca i do miasta i na trasę.. ale wiadomo że mocy nigdy za dużo :diabel: moja 1,4 leci 200 km/h jak się ją troch bujnie! Spalanie w trasie 6 mieszane 7. trudno znaleźć ladny egzemplarz z 1,6 a silnik z zawieszka przetrzymaja i vactre i golafa i focusa i wielu innych ''liderów" Pozdrawiam ps ja mam 168 tys km i jest bez problemów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Art-B co miałeś na myśli mówiąc progi szybko korodują i na czym polega te czyszczenie? Pzd. LWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RaV Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 co miałeś na myśli mówiąc progi szybko korodują i na czym polega te czyszczenie? (pardon że sie wtryniam ale) widziałem już trzy N15tki, w których tak jak w mojej "ruda" upodobała sobie miejsce od strony pasażera na łączeniu progu z tylnim nadkolem. Lakiernik doradził - po oczyszczeniu ze rdzy nałożenie podkładu i baranka (gumy, konserwacji) na spodniej części progów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Potwierdzam widziałem już trzy N15tki, w których tak jak w mojej "ruda" upodobała sobie miejsce od strony pasażera na łączeniu progu z tylnim nadkolem. u mnie obydwie strony były PRZEZDZEWIALE na wylot :/ naprawa nie była droga, gościu mi fajnie to zrobił bo zaspawał i położył tzw"baranka" i potem wszytko polakierował ponadto twierdzi ze to przez szyberdach przegniło, ze niby gdzieś tam musi być odpływ -> , RaV te almerki w których to widziałeś miały szyberdach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RaV Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Te akurat nie miały szyberdachu i moja też nie ma.. napisałem "już trzy", bo dopiero jak u siebie to odkryłem pare dni temu zacząłem obserwować inne almerki spotkane przypadkowo. Dzisiaj zacząłem przy tym grzebać bo wyglądało to jakby wgniecenie od źle mocowanego lewarka (nie w tym miejscu podłożył poprzedni właściciel) - chyba popękał od tego lakier i zeżarło blache :/ . No cóż szpachla, lakier, baran , a na jesień konserwacja. [ Dodano: Pon 04 Cze, 2007 22:25 ] Żeby nie odbiegać za bardzo od tematu - wiadomo: lakierem na progach sie nie jeździ, a N15tka jest wg mnie super jak na sedan z małym ładnie wchodzącym na obroty 1.4l (jedynie jak już napisał Art-B: mułowatość z klimą). Ale co tam - dużo miejsca w środku, rodzinka cała happy... na razie wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Czy problem rdzy jest tylko w wersji sedan? a jak jest w hatchbacku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Czy problem rdzy jest tylko w wersji sedan? a jak jest w hatchbacku? Ja mam hatchbacka i od strony kierowcy miałem dziurę a od strony pasażera była korozja na tyle zaawansowana ze jak mocniej przycisnąłem to tez sie dziura zrobiła coś z tymi "łączeniami" jest nie tak, ale poza tymi dwoma punktami na mojej almerce korozji próżno szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.