Gość DEJW1@OP.PL Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Witam, zacznę od tego iż w końcu znalazłem Lekarza który wyleczył moje autko. Ale nie o tym. czy to możliwe żeby moje autko chodziło lepiej na u95 niż na u98. mam mikrusa k10 1.0 z 89 roku i lałem mu 98 przed i po naprawie, i co sie okazuje: samochód pracuje równiej spokojniej i co ciekawsze jest bardziej żwawe. czy ktoś może miał już porównanie i jak sie to ma do spalania. dodam tylko ze na 98 spalił mi 6,6l/100Km. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek19821982 Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 no to twoj przypadek jest troszke dziwny...ja lałem przez 3 miesiące u95,a od kilku tankowan zalewam verve98 i autko jezdzi zdecydowanie lepiej.nie zeby dostało nagle dodatkowo 10koni,ale czuc roznice na wyzszych obrotach tak powyzej 4000 autko smiga o wiele,wiele lepiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumbi Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 no to ja wam opowiem moja historie SR-ki tylko raz zalalem do niej u95 jak ja kupilem bo jak ja odebralem to podrodze do domu na stacji na ktorej sie zatrzymalem nie bylo u 98 i od tamtej pory juz zawsze lelem u 98 jazda na u98 jest calkiem sympatyczna silnik mniej pali szybciej sie wkreca na obroty i sie nie dusi ale to nie wszystko od niedawna a dokladnie od jakiegos miesiaca leje V-Power racing jest to paliwo 100 oktanowe z niemieckiej rafinerii shella sinik pali jeszcze mniej niz na u 98 a pozatym paliwo to bardzo dobrze oczyszcza wtryski a o przyspieszeniu i wkrecaniu sie silnika na obroty nie wspomne bez porownania z nasza polska lipna verva chyba tylko w nazwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 czy to możliwe żeby moje autko chodziło lepiej na u95 niż na u98. Tak. Bo jak nie masz odpowiednio przyspieszonego zapłonu pod benzynę 98 oktanową to tak naprawdę nic jej tankowanie nie daje a wręcz lekko może pogorszyć osiągi i pracę silnika. A tak pozatym to jest U95/98 czy Pb95/98? Bo uniwersalki (U) już się nie sprzedaje od ponad 2 lat. maniek19821982 i gumbi Wy macie zapewne silniki na wielopunktowym wtrysku a co za tym idzie czujnik spalania stukowego. Więc ECU automatycznie ustawia zapłon na lekko przyspieszony. Dlatego też odczuwacie pozytywne efekty tankowania paliwa 98 oktanowego. V-Power racing jest to paliwo 100 oktanowe z niemieckiej rafinerii shella Nie sądzę, żeby paliwo przywozili z Niemiec. Całe paliwo rozworzone po Polsce jest kupowane w Orlenie i może ewentualnie wzbogacane w rozlewniach poszczególnych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Kiedyś na tym forum w dziale porady eksploatacyjne też była dyskusja o wyższości pb98 nad pb95 i skończyło się na tym, że nie da się bez dokładnych przyrządów zauważyć różnicy w osiągach auta (niezależnie od tego, czy potrafi przestawić zapłon, czy nie). Można za to zauważyć różnicę w kulturze pracy silnika (na 98 pracuje hmmm... bardziej płynnie... cokolwiek by to nie miało oznaczać). Jak jest naprawdę nie wiem, 98 lałem 2 razy i dopóki jest droższa od 95 to nie będę jej kupował (nie do micry - na 95 też pojedzie ). Różnice - na 98 K11 więcej spaliła (ale pomiary były zbyt niedokładne, aby to oceniać, 98 było lane za mało itd. itp. do tego jeżdżone po Wrocławiu podczas największych rozkopów). Jeśli chcecie się przekonać, czy jest różnica, musicie kogoś "zatrudnić" do tankowania auta, i niech przez pewien czas tankuje Wam tylko 95, a potem tylko 98 (lub odwrotnie, ale niech nie mówi którą - to Wy to macie odgadnąć...). A jeszcze lepiej spróbujcie odgadnąć, kiedy zmienia z 95 na 98 lub odwrotnie (ale nie może zmieniać przy każdym tankowaniu, bo będzie coś około 96.5 w baku ;P ). Ja wprawdzie też mógłbym "zatrudnić" do tankowania żonę, ale ona to prędzej wody doleje do 95, niż zatankuje 98 (chyba, że cena będzie ta sama, wtedy nie... ). [ Dodano: Nie 03 Cze, 2007 23:37 ] Nie sądzę, żeby paliwo przywozili z Niemiec. Całe paliwo rozworzone po Polsce jest kupowane w Orlenie i może ewentualnie wzbogacane w rozlewniach poszczególnych firm.Sądzę, że ta część paliwa, która jest przywożona z zagranicy przyjeżdża raczej ze wschodu i raczej nie trafia na firmowe stacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Ale w instrukcji samochodów jest napisane zalecane paliwo, i to jest zazwyczaj Pb95. Paliwo V-Power-Racing ma dodatki, Ale kumpel do fiata uno wlał właśnie oweV-Power, i co ciekawe to mu brało lekko oleju, bo to paliwo jest zbyt suche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ucho7 Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Liczba oktanowa w benzynie określa odporność paliwa na spalanie detonacyjne, samozapłony, zwane spalaniem stukowym. Upraszczając, mieszanka paliwowo-powietrzna w cylindrze, po suwie kompresji, powinna zapalić się od iskry świecy i jednolicie, sferycznie spalić się biegnąc od miejsca zapłonu do tłoka. Cały proces spalania powinien być kontrolowany, jednostajny i całkowity. Rodzaj benzyny do silnika ustala producent, ponieważ jest on uzależniony od konstrukcji silnika, stopnia kompresji, komory spalania, itd. Producent Micry zaleca paliwo o minimalnej liczbie oktanowej 95. Mocno upraszczając w etylinie 95 znajdzie się mniej dodatków, które hamują gwałtowne spalanie, a w 98 więcej dodatków hamujących. Liczba oktanowa praktycznie nie ma nic wspólnego z kalorycznością benzyny, a jeżeli już to w odwrotną stronę. Paliwa o wyższej LO stosuje się w silnikach "wysilonych", które posiadają duży stopień kompresji i pozwalają uzyskać większą moc. Na skutek stosowania paliwa o wyższej LO niż zaleca producent możemy narazić się na wolniejsze spalanie mieszanki, niecałkowite spalenie mieszanki co spowoduje niepożądane zabrudzenie silnika. Zatem stosowanie etyliny o wyżeszj liczbie oktanowej może spowodować szybsze zużycie silnika. Zatem stwierdzenie że na 95 jest lepiej niż na 98 jest zgodne w tym wypadku z teorią. Należy również paniętać, że wraz z eksploatacją silnika zmienia się jego kondycja. Na skutek pojawiających się warunków pracy silnik może się "doszczelnić" (zabrudzenia, nagary, itd..), wówczas będzie posiadał większy stopień kompresji. W takim wypadku stosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej będzie mieć uzasadnienie. Odczuwa się to większą kulturą pracy silnika. Moc i zużycie paliwa powinny być podobne. pozdrawiam Ucho7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość davenam Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Ale w instrukcji samochodów jest napisane zalecane paliwo, i to jest zazwyczaj Pb95. Paliwo V-Power-Racing ma dodatki, Ale kumpel do fiata uno wlał właśnie oweV-Power, i co ciekawe to mu brało lekko oleju, bo to paliwo jest zbyt suche. Ja jezdze tylko na Shell 95 V-Power. Zdecydowanie lepsza kultura pracy silnika niz przy zwyklym 95. We wszystkich autach jakich mialem stosowalem wlasnie to paliwo, a mialem: - Fiata Seicento 1.1 - Nissana 200sx s13 1.8 Turbo - teraz mam Micre K11 1.3 Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DEJW1@OP.PL Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 faktycznie błąd: nie "U" a "Pb" sorki i dzięki za fachowe odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dony Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Mam Micre k-11 93r. i chciałem zapytać czy mogę do swojego Nissana lac Pb 98 albo Shell V-Power? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 No pewnie, że tak. A silnik masz z aparatem zapłonowym czy oddzielne cewki na każdą świecę? Bo jak z aparatem zapłonowym to powinieneś w takim przypadku podjechać na ustawienie zapłonu pod Pb98 żeby były jakieś efekty pozytywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dony Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Własnie tego nie jestem pewien, ale chyba cewki jezeli niedawno musiałem wymienić kopułkę (kopółkę). Ogólnie to troche zielony w tym temacie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Jeżeli wymieniałeś kopułkę to masz apart zapłonowy. Więc żeby czuć jakieś pozytywne efekty tankowania benzyny 98 oktanowej powinieneś podjechać gdzieś na regulację (przyspieszenie) zapłonu. Możesz też zrobić to sam - w tym celu odwiedź dział NISSAN POWER TEAM, tam jest o tym szeroki temat ale nie wysterujesz tego tak dokładnie jak specjalista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 btw....ktoś może jeszcze na 92 śmiga? i jak wrażenia?bo ja różnicy w zachowaniu silnika miedzy 92 a 95 nie widze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 tez mam micre k11 z tym ze z 1994 roku wiec zadna roznica. Od czasu do czasu tankowalem 98 bo na stacjach czasem byly promocje tej samej ceny 95 i 98. Nic kompletnie nic, zadnej roznicy, ani mniejszego spalania ani jakiejś poprawy kultury pracy silnika osiagow czy co, teraz nawet jak sa takie promocje to i tak jakos leje 95 i mi to lata Do donego Zgadza sie Micra ma poj. zbiornika paliwa 42 litry, przy czym Ty pewnie taankujesz zaraz po tym jak Ci sie rezerwa zaswieci a tam jeszcze pare litrow bedzie Wskaznik paliwa w micrach jest bardzo niedokladny. Mi sie udalo wyjezdzic 39,5 litra maks az pompa przestala ciagnac paliwo, potem drugi raz kiedy oproznialem i czyscilem zbiornik paliwa tez wyjezdzilem auto tak ze juz nie chialo dalej ciagnac paliwa i spuscilem jezcze z baku prawie 3 litry beznyzny Jak se chcecie potankowac i potestowac inne paliwa niz 95 i 98 to zapraszam na Ukraine Tam maja szeroki wybor ale nawet tankowanie 95 moze byc przygoda Choc w zasadzie kupa ludzi (przy granicy) jezdzi na tych paliwach i nie narzekaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pufcio Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Mocno upraszczając w etylinie 95 znajdzie się mniej dodatków, które hamują gwałtowne spalanie, a w 98 więcej dodatków hamujących. Liczba oktanowa praktycznie nie ma nic wspólnego z kalorycznością benzyny, a jeżeli już to w odwrotną stronę. Chociaż post nie jest świeży, to się przyczepię. Liczba "oktanów" - jak nazwa wskazuje(!) - jest liczbą oktanów (łańcuchów węglowodorowych C8H18) wyrażonych w % w składzie paliwa. Pozostałe 5-2% (95/98) to heptan C7H16 i nieznaczna ilość nonanu C9H20. Fakt - dodatki "upłynniające" spalanie są dodawane, jednakże ich proporcje zmieniają się minimalnie. A auto przyspiesza lepiej dlatego, że paliwo jest bardziej "kaloryczne", a nie dlatego, że jego wybuch jest bardziej tłumiony. To nie ładunek wybuchowy, który im bardziej opakowany obudową jak w granacie, tym większe szkody robi. Istnieje pewna granica, której nie można przekroczyć, bo wtedy "wybuch" ładunku w takim granacie nie ma większej energii, tylko jest ona tłumiona. Wklejka z wiki: Do benzyn tych dodaje się kilka procent węglowodorów aromatycznych oraz eterów z grupami aromatycznymi. Dodatek tych związków poprawia skutecznie liczbę oktanową, ale związki te nie spalają się całkowicie w komorze silnika i dlatego muszą być "dopalane" na katalizatorach platynowych umieszczanych w układzie wydechowym samochodów. Mowa tutaj o 2,2,4-trimetylopentanie - substancji, która sama w sobie ma liczbę oktanową 100, bo bardzo słabo wybucha - dodając ją do heptanu i oktanu uzyskujemy wyższą liczbę oktanową za darmo. I dlatego "U" była max 95-oktanowa, a Pb potrafią nawet osiągnąć poziom 99-100 oktanów (pomijam nieuczciwość stacji, że naklejka mówi "99+", a faktycznie lejesz np. 97) Co do samej pracy takiej Micrusi na 98: -moc nie wzrasta zauważalnie, bo w Micrach są za małe silnik, żeby odczuć jakikolwiek wzrost mocy -moment obrotowy może minimalnie (ale nie musi) wzrosnąć -kultura pracy silnika powinna być zauważalnie wyższa - mimo, że paliwo dostarcza więcej energii silnikowi, a ten jej nadmiaru nie przetwarza na moc/moment, to paliwo spala się regularniej i dzięki temu silnik powinien trzymać równiejsze obroty i szybciej się zagrzewać [energia nieprzetworzona - energia strat (cieplna)] co automatycznie przetworzy się na niższe spalanie (zwłaszcza w zimie) bo silnik szybciej osiąga optymalne parametry pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 No brawo w końcu ktoś tu napisał jak się sprawa ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Wklejka z wiki Z wikipedii? Niestety to źródło przy trudniejszych tematach można o kant d... rozbić... Na 99% ktoś to skądś przepisał i niekoniecznie patrzył na to, skąd to przepisuje (nie twierdzę, że przepisał kropka w kropkę, ale mógł to pisać na podstawie artykułu znalezionego w Claudii ;P ). Na temat 95 i 98 było już tyle opinii, że jak dla mnie różnią się one 1) ceną 2) tym, że do mojej K11 polecane jest 95, a nie jakieś 98 ;D PS. Poza tym stacje paliw i tak są w tyle, bo dziś już nikt nie używa ani 95, ani 98, ale viste lub co najmniej xp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 znalezionego w Claudii ;P albo ze stron Orlenu czy BP:D promujących ich 98emki jako korzystne i polepszajce osiagi/kulture pracy emisje spalin i wogole wszystko do wszystkich samochodow nawet malucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 ABT a jeździłeś na 98 z BP czy Orlenu :?: Ja jeżdżę od ponad 2 lat na BP Ultimate98 - kultura pracy silnika jest wyższa niż na 95, osiągi też lepsze (bo mam profesjonalnie zapłon przestawiony) a co do emisji spalin to nie wiem bo katalizator wyrzuciłem. pomijam nieuczciwość stacji, że naklejka mówi "99+", a faktycznie lejesz np. 97 Sprawdź sobie wyniki laboratoryjnej kontroli jakości paliw. Wiesz jakie wyniki uzyskasz? Najczęściej na firmowych stacjach paliwo 95 oktanowe ma w rzeczywistości ok.96,5-97 oktanów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pufcio Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Możecie besztać źródło, tyle że ja daję głowę za jego wiarygodność. Mieliśmy to szczegółowo omawiane na lekcji chemii, a że wykładu p. Psor nie pamiętam, to macie streszczenie. A fachowość wiki w niektórych tematach może przemilczmy... Btw. skoro Polskiej nie wierzycie - przeczytajcie zagraniczną - ludzi znających angielski jest sporo więcej niż tych ze znajomością naszego języka, więc jest duuużo mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś coś na wiki spierniczy i ktoś tego nie zauważy. http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating [że też dopiero teraz na to wpadłem... mogłem dać wcześniej tego linka ] [jest tu też mała rozbieżność, bo ja izooktan nazywam oktanem - wzór ten sam, ale ułożenie cząsteczkowe i właściwości inne - forgive me please :] - chemii nie miałem bite 2 lata] johny_fellow: Nie mam zamiaru się wymądrzać [za młody jestem ] więc przytoczę historię z naszych stacji. Jakaś tam inspekcja od paliw sprawdzała ilość oktanową w 95 i 98. Wyszło tak, że w 95 były około 94 oktany a w 98 od 96,5-97. Dlaczego tak dziwnie? (Nadmienię, że stwierdzono od razu, że wody nie dolewano, a paliwo nie było zubożane poprzez dolewanie jakichś specyfików!) Otóż okazało się, że w zbiornikach z paliwem (tak, te które są pod stacją) urzędują sobie jakieś bakterie, które - brzydko mówiąc - wpierniczają węgiel. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że biorą go z łańcuchów naszego nieszczęsnego izooktanu i rozkładają go na (bodajże) heptan. W każdym razie na coś mniej "kalorycznego". I na wielu stacjach pewnie do dziś nie opróżniono zbiorników (wiadomo - koszta...) i sobie biedactwa jednokomórkowe tam żyją. Nigdy więc nie wiesz, czy właśnie zatankowane 99+ nie ma 97 oktanów, bo normy nie wpierniczą nikomu kary. Zabronione jest dolewanie wody, innych badziewi, ale jaki wpływ człowiek ma na to, że jakieś żyjątka egzystują w zbiornikach z paliwem? Ano żadne. I dlatego nie ma obowiązku ich czyszczenia (okazuje się, że wystarczy raz na ileś lat, bo szybko to te organizmy się nie mnożą) [uff, ale się rozpisałem ] edit: jeszcze pytanie do johny'ego - w którym autku wyrzuciłeś katalizator? bo tam chyba sonda ma wpływ na skład mieszanki, a jak nie ma katka to i sonda poszła raus, więc mieszanka powinna być inna - dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Pufcio ja tylko przytaczam moją wiedzę, którą posiadłem pracując w branży paliwowej. Paliwa paliwami, chemia chemią. Wiecie wszyscy, że u Nas różnie to bywa i często nawet białe nie jest białe a czarne nie jest czarne. Więc dalsze przekonywanie jednej strony o swoich racjach bez doświadczenia a z samej suchej teorii nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pufcio Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Nie no, respekt Tylko tak jak to napisałeś przenośnią - nie wszędzie jest tak różowo. Co do przekonywania - za autorytet tu robić nie zamierzam - napisałem tylko te nowiny, które były mocno nagłaśniane w naszym kraju. Brak doświadczenia nie powinien automatycznie mi zabronić wypowiadania się na jakiś temat - tym bardziej, że czekałem na Twoją odpowiedź odnośnie tego, co napisałem. A teraz tym bardziej czekam, skoro mówisz, że masz doświadczenie w branży. (No i proszę o odp. na późniejszego edita - obejrzyj go proszę w moim poprzednim poście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 ABT a jeździłeś na 98 z BP czy Orlenu :?:Ja jeżdżę od ponad 2 lat na BP Ultimate98 - kultura pracy silnika jest wyższa niż na 95, osiągi też lepsze (bo mam profesjonalnie zapłon przestawiony) a co do emisji spalin to nie wiem bo katalizator wyrzuciłem. powiem Ci nawet coś więcej, nawet pracowałem jeszcze do niedawna na stacji BP No widzisz Ty przestawiles zaplon a to wiadomo ze daje zauwazalne efekty a u Ciebie wrecz juz pewnie sie nie da jezdzic na 95 . A ile kierowcow to robi ? Sens mojej wypowiedzi byl taki ze BP Ci powie ze jakbys nawet nalał do malucha 98 to bedzie wszystko lepiej, tak jakby wszystkie auta byly przystosowane do tego paliwa i beda czerpac z "lepszego" paliwa same korzysci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Brak doświadczenia nie powinien automatycznie mi zabronić wypowiadania się na jakiś temat - tym bardziej, że czekałem na Twoją odpowiedź odnośnie tego, co napisałem Ależ nikt nie zabrania Ci wypowiadania się. Bardzo dobrze, że to robisz ale mnie nie przekonasz w którym autku wyrzuciłeś katalizator? bo tam chyba sonda ma wpływ na skład mieszanki, a jak nie ma katka to i sonda poszła raus, więc mieszanka powinna być inna Katalizator wyciąłem w NX'ie bo robiłem cały wydech na 2" przelot. Sonda została bo jest tylko w kolektorze. W Micrze mam 2 katalizatory i 2 sondy więc nic nie ruszam. Składu mieszanki nie zmieniałem bo i po co? Fakt, jest troszkę zbyt bogato ale tyko troszeczkę. Z tym, że regulować gaźnika w NX'ie nie dam komuś kto się na tym nie zna więc zostawiłem jak było wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.