Gość Romaldo Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witam Wiec na początku chciałbym opisać szczegółowo cały problem: Kupiłem samochód sprowadzony z Belgi przebieg 133tys. stan idealny bezwypadkowy. Wymieniłem filtry i oleje (rozrzad byl wymieniony przy 100tys). Po zatankowaniu zapaliła sie żółta kontrolka check wiec pojechałem do mechanika pod komputer i błąd dokladnie nie pamietam ale cos tam mech.odchyl. wtrysk. paliwa i mówi że coś z pompą ale co nie wie a nowa kosztuje 9000zł. Mechanik mowi złe paliwo więc spusciłem całe paliwo i na Orl... po Verve no i bylo fajnie nie palila sie dzien i znowu sie zapaliła. Wiec do specjalisty od pomp do jednego drugiego i kolejnego i mówią że pompa NIE mogła sie popsuć ale wymienić przepływomierz. Tak też zrobiłem mechanik wymienił przepływomierz i skasował bledy. Odczułem zanaczący wzrost mocy lecz po pewnym czasie kontrolka raz zapaliła sie raz gasła. Mechanik mowi ze moze brudne wtryski i trzeba wlać jakiś preparat do czyszczenia wtrysków. Dał preparat z "najwyższej" półki i żyje z nadzieją że bedzie ok, ale to tylko nadzieja. kontrolka dalej się świeci od czasu do czasu niema na nią reguł. Po wymianie przepływomierza dostał wiecej mocy ale zacząłem zostawiać za sobą chmury czarnego dymu szczególnie przy obciążeniu i po przygazowaniu oraz znacząco wzrosło spalanie. Myśle sobie mam już dosyć tego auta ale pojade do AUTORYZOWANEGO SERWISU NISSANA no i tu wielkie rozczarowanie. Pan powiedział poczekać 20 minut i bedzie wiadomo co i jak a tu siedzialem ponad 4 godziny i mowia "ze jest kod ktorego nie ma" podobno jakiś kod sie pali co niby nie ma go w ksiazce kodow(wydaje mi sie ze 1206) i dostali z warszawy jakas instrukcje na kilka stron co po koleji sprawdzac zeby bylo ok to pytam sie ile bedzie kosztowała naprawa a oni że to zalezy od ilosci godzin moze byc 300 zł a moze nawet 1500. Więc prosze was forumowiczów o wszelką pomoc w zdiagnozowaniu objawów: -Kopci -Pali sie check engine -Dużo spala myśle że dokładnie opisałem sytułacje co sie dzieje z moją Primerą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atryda Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Witaj. Na pocieche nie jesteś osamotniony. Mam bardzo podobny przypadek. Samochód sprowadzony(sam po niego pojechałem) bezwypadkowy, trochę większy przebieg, ale poza tym to samo, pompa Bosch. Check zapalał się i gasł nieregularnie ale samochód jeżdził w miarę normalnie. Nikt nie mógł zdiagnozować tego jednoznacznie więc jeżdziłem dalej. Po jakimś roku problemy się pogłębiły- zaczął gasnąć po wrzuceniu na luz. W serwisie nissana tak jak u Ciebie. Samochód stał cały dzień i brak jednoznacznej diagnozy, dopiero kolejny elektronik znalazł te błędy na komputerze ale nie pamiętam jakim sprzętem się posługiwał wiem tylko że czymś innym niż pozostali a byłem jeszcze u 4 innych. Spróbuję podjechać do niego przy okazji i sprawdzę czym się posługiwał. Wyszedł błąd pompy wtryskowej. Znalazłem serwis pomp Boscha ale powiedzieli za remont 1800 zł, a pomógł mi dobry pompiarz zajmujący się pompami elektronicznymi za 400zł. Po naprawie jeżdżę okoła miesiąca i jest OK. Pozdrawiam i życze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30315 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jj-nissan Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 przypomnij sobie jaki był to błąd? chodzi o jego numer? to jest bardzo istotne i jak był opisany? może ecm?ale to najmiejszy problem kopci do pewnych obrotów a potem jedzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Do jurgenik czytałem wszyskie posty na tym forum ale to nie to raczej bo objawy inne. do atryda a nie wiesz co było popsute w tej pompie?? Może ten nastawnik?? Nie wiem z tego co wyczytałem na forum może to być nastawnik dawki paliwa, pierwszy wtrysk. Tylko jedno ale dlaczego nie zalacza sie turbo??? do jj-nissan hmm na to kopcenie nie ma reguły. Czasem zakopci przy ruszaniu czasem przy wyprzedzaniu na wyzszych obrotach ale chyba najbardziej przy obciążeniu czyli np góra i 2000-2500 obrotów i wtedy słabnie i musze redukować i wtedy kłęby dymu lecą. A kod błedu to P1206 Mech.dawkowania/pompa wtrysk. odchyłka regulacji ale to kod z prywatnego warsztatu z serwisu nissana to chyba byl F/INJ F/B 2 ale dokladnie podam jutro jak dostane od nich wydruk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Witam Miałem niedawno taki sam problem jak Ty więc po wymiannie rozrządu trzeba ustawić kąt wyprzedzeni wtrysku na 100% masz czasami problem z zapaleniem ciepłego silnika ( zgadaza się ? ) Ja właśnie po regulacji też odczułem sporą różnicę po, wymina przepływki nie zaszkodzi ale czy był sens, ja załatwiłem silnik gów...ym paliwem więc polecam wymienić filtr i jak będziesz miał w baku ok 10 L paliwa dolać COŚ TAKIEGO ale dokładnie to, ja sam nie wierzyłem a po tym skończył mi kopcić i zaczą normalnie spalać a palił z 15 L na 100km (i po regulacji wtrysku), ja miałem jescze malutkie problemu ze sprężaniem i gość od Nissana powiedział żeby wlać do miski olejowej COŚ TAKIEGO i że czasami nie warto płacić tyle kasy za ASO jak można zrobić to inaczej, znowu nie wierzyłem włałem pojeździłem i sprawdziłem, ciśnienie jest ok, Valvolaine ma naprawdędobą serię "kosmetyków" do auta, ale najważniejsze jak wspomniałem wcześniej to ustawić kąt wtrysku. Dodam jescze że u mnie nie wyskoczy żaden inny błąd, tylko Ty masz już OBD 2 a ja OBD 1, więc mi CHECK nie palił sięnawet gdy było złe ustawienie wtrysku. POlecam spróbować taki sposób, jest to koszt rzędu 160-200 zł wraz z regulacją (zależy ile u Ciebie biorą) PS: A jak końcówki wtryskiwaczy, były sprawdzane. Bo jak Ci kopci przy dodawaniu gazu lub redukcji to mogą być końcówki wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Czemu wszyscy są zawsze pewni przebiegu i bezwypadkowości auta którego są kolejnym włascicielem?? Kurcze mam przebieg 123 000km i z moim samochodem od 4 lat nie dzieje sie absolutnie nic!! Paliwo tankuje normalne (nie zadne vervy czy inne tam wynalazki). ps. rozrząd wymienia się co 90 000km a nie co 100 000km , więc jak miałes niby wymieniony przy 100 000km to albo właściciel nie dbał o samochód, albo nie wymieniał rozrządu (obstawiam to drugie). 130 000km to za mało żeby załatwić wtryski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 do egn problem jest calkowicie inny. Nie mam żadnych problemoów z odpalaniem. Rozrząd wymieniony dokladnie przy 95 tys. i jezdzil normalnie. A przebiegu jestem pewny bo mam książkę serwisową Krzysiek piszesz ze nic sie nie dzieje:? to po co masz w opisie wymiana przepływki?? U mnie też jeździ ale to starszne kopcenie, niezałączanie sie turbiny no i spalanie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 do egn problem jest calkowicie inny. Nie mam żadnych problemoów z odpalaniem.Rozrząd wymieniony dokladnie przy 95 tys. i jezdzil normalnie. A przebiegu jestem pewny bo mam książkę serwisową Krzysiek piszesz ze nic sie nie dzieje:? to po co masz w opisie wymiana przepływki?? U mnie też jeździ ale to starszne kopcenie, niezałączanie sie turbiny no i spalanie:( Hehe wymiana przepływki koszt oryginalnej z ASO 280zł, jestem w stanie tyle wydać raz na 4 lata, tymbardziej że awaria przepływki nie powodowala niczego poza gorszym przyspieszeniem:) . Książka serwisowa hehe mam do golfa (przebieg na niej 140 000km, na liczniku mam 120 000km a w realu troche ponad 300 000km:). Ale jak będę sprzedawał to ofkors machne kilka pieczątek do książki serwisowej i niech się ludzie cieszą że kupili nówke sztuke z małym przebiegiem:) ps.proponuje wpisac w allegro książka serwisowa : http://www.allegro.pl/item201026919_nissan...a_oryginal.html tu jest do nissana. Kupujesz ksiązke za 85 za kilka groszy wyrabiasz pieczątki + jakieś długopisy (proponuje czarny i niebieski coby niebylo podejzen) i masz za troche ponad 100zł gotową książke serwisową i niech sie jakiś jeleń cieszy że ma stary samochod z małym przebiegiem:) koniec tematu i bez urazy, ale śmieszą mnie książki serwisowe i naiwność ludzi którzy w nie wierzą [ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 14:26 ] A bym zapomniał wymieniałem jeszcze klocki hamulcowe i łożysko - cholera chyba mam awaryjnego nissana :zdziw: [ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 14:27 ] Aj kurde i olej + filtr jeszcze wymieniam raz na 10 000km, rozrząd też się przytrafiło wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Hehe wymiana przepływki koszt oryginalnej z ASO 280zł, jestem w stanie tyle wydać raz na 4 lata, tymbardziej że awaria przepływki nie powodowala niczego poza gorszym przyspieszeniem:) . Książka serwisowa hehe mam do golfa (przebieg na niej 140 000km, na liczniku mam 120 000km a w realu troche ponad 300 000km:). Ale jak będę sprzedawał to ofkors machne kilka pieczątek do książki serwisowej i niech się ludzie cieszą że kupili nówke sztuke z małym przebiegiem:) ps.proponuje wpisac w allegro książka serwisowa : http://www.allegro.pl/ite...a_oryginal.html tu jest do nissana. Kupujesz ksiązke za 85 za kilka groszy wyrabiasz pieczątki + jakieś długopisy (proponuje czarny i niebieski coby niebylo podejzen) i masz za troche ponad 100zł gotową książke serwisową i niech sie jakiś jeleń cieszy że ma stary samochod z małym przebiegiem:) koniec tematu i bez urazy, ale śmieszą mnie książki serwisowe i naiwność ludzi którzy w nie wierzą Tu sięz Tobą całkowicie zgadzam. A co do problemu to ustawiłeś kąt czy jescze nie po wymianie rozrządu? I wymień filtr paliwa oraz wlej tego Valvoline do czyszczenia, tak jak mówie ja zaj....łem samochód paliwem i u mnie pomogło a dlaczego to poczytaj jakie syfy zostawia kancone paliwo. A jak u Ciebie z ciśnieniem sprężania, sprawdzałeś czy dobre jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 koniec tematu i bez urazy, ale śmieszą mnie książki serwisowe i naiwność ludzi którzy w nie wierzą Potwierdzam, nie wolno wierzyć w to co napisane. Kiedyś na płocie pisało d*pa i ktoś później 2 tygodnie drzazgi wyciągał z małego :-) Teraz przy możliwości zamówienia pieczątki przez internet niema żadnego problemu z wypełnieniem książki serwisowej. Ja na przykład mam książkę w pierwszym aucie bez wpisu mimo, że robiłem wszystkie naprawy w ASO (pogwarancyjne) na gwarancji a autkiem nie było potrzeby tam jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 do Krzysiek nie chodzi mi o części eksploatacyjne A książka na pewno oryginalna. Auto wyglada ne ten przebieg nic mu nie dolega poza tym kopceniem zadnych oznak wiekszego przebiegu. Filtry oczywiście wymienione. I do paliwa dolałem ten preparat nic nie pomogło. A po wymianie rozrzadu było ok. A przepływka kosztowała mnie 700 zł oryginał wec nie wiem czy mały koszt. Prosze o dalsze porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 do Krzysiek nie chodzi mi o części eksploatacyjne A książka na pewno oryginalna. Auto wyglada ne ten przebieg nic mu nie dolega poza tym kopceniem zadnych oznak wiekszego przebiegu. Filtry oczywiście wymienione. I do paliwa dolałem ten preparat nic nie pomogło. A po wymianie rozrzadu było ok. A przepływka kosztowała mnie 700 zł oryginał wec nie wiem czy mały koszt. Prosze o dalsze porady. No to zrobili Cię kolego w konia z przepływką, zadzwoń do ASO i usłyszysz cena 278zł (tyle dokładnie kosztuje przepływka do TD, wyjątek to chyba rocznik 1996 do którego kosztuje ponad 2 koła). A 130 000km to chyba za mało żeby wtryski się wykończyły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Więc dzisiaj znowu troche pojezdziłem i znowu mi wstyd Robie takie chmury dymu ze samochody za mną znikają. Zauważyłem ze kopcenie nasila sie powyzej 2000 obrotów ;-(. czyli miej wiecej od momentu kiedy powinna zalaczyc sie turbina a sie nie załącza. Moze to tem pierwszy wtrysk albo nastawnik dawki paliwa>>?? Pomóżcie już mam dosyć wstydu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 czesc jesli piszesz ze nie kreci Ci sie turbina to juz masz odpowiedz dlaczego kopci jesli turbina jest martwa to silnnik bedzie kopcił masakrycznie i nie bedzie miał mocy pozdr... Więc dzisiaj znowu troche pojezdziłem i znowu mi wstyd Robie takie chmury dymu ze samochody za mną znikają.Zauważyłem ze kopcenie nasila sie powyzej 2000 obrotów ;-(. czyli miej wiecej od momentu kiedy powinna zalaczyc sie turbina a sie nie załącza. Moze to tem pierwszy wtrysk albo nastawnik dawki paliwa>>?? Pomóżcie już mam dosyć wstydu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Now to moje kolejne pytanie od czego moze nie dzialeć turbina?? W serwisie powiedzieli ze nie jest to po prostu niesprawna turbina bo komp nie pokazuje jej nie sprawnosci. Nie dzialajaca turbina jest wynikiem czegos i tu moje pytanie czego?? Czy moze to pompa moze wtryski a moze elektryka, bo check engine raz sie świeci a raz nie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 turbina moze nie dzilac z powadu jej zakatowania jak ktos jej nie odpowiednio wczesniej uzywal.... moze jeszcze byc u ciebie problem z nastawnikiem pompy wtryskowej .... powiem Ci jedno ciezko jest ocenic problem na odleglosc .... a kazda kolejna odpowiedz moze nie byc wlasciwa na forum .... musisz sie udac do jakiegos fachowca od diesla .... Now to moje kolejne pytanie od czego moze nie dzialeć turbina??W serwisie powiedzieli ze nie jest to po prostu niesprawna turbina bo komp nie pokazuje jej nie sprawnosci. Nie dzialajaca turbina jest wynikiem czegos i tu moje pytanie czego?? Czy moze to pompa moze wtryski a moze elektryka, bo check engine raz sie świeci a raz nie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 A zna ktoś jakiegoś dobrego fachowca z okolic Trójmiasta, bo w serwisie Nissana nie wiedzą co to i chca szukac krok po kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 A ja jednak dalej stawiam na EGR: http://www.nissanklub.pl/...pic.php?t=30315 Przecież tam też objawy były podobne i pomogło. Spróbuj, to nic nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Romaldo Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Właśnie próbowałem. No i ze wzgledu na primere z 2001 roku egr jest inne i tam gdzie jest napisane że mam uciąć rozwidla sie na dwie strony. Po drugie haj chcialem przeciac dalej to nie starczy wężyka bo jest za bardzo napiety. Wiec wpadłem na inny pomysl i odłączylem złacza od egr i zapalila sie kontrolka na stale potem jeszcze zagiąlem ten wężyka ale kopcił i tak i tak:( Prosze o dalsze porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 P1206 - F/INJ F/B 2 jest to błąd urządzenia liczącego obroty w pompie wtryskowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radoslawos Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 No i mnie przestraszyliście, jak sprawdzić czy turbina się wogule włącza??? [ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 09:12 ] tylko nie piszcie zebym słuchał odgłosu bo go nie słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 No i mnie przestraszyliście, jak sprawdzić czy turbina się wogule włącza??? [ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 09:12 ] tylko nie piszcie zebym słuchał odgłosu bo go nie słyszę Turbine dobrze słychac jak się np. wjedzie do parkingu podziemnego, lub w jakis tunel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.