Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Shell V-Power Racing - warto?


Gość benek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem szczęśliwym posiadaczem Sunnego z 92r. 1.4 16V z gaźnikiem, standardowo leje paliwo 95okt, jednak chciałbym spróbować zatankować V-Power Racing 100okt. Napiszcie, czy warto i czy mi silnik nie wybuchnie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie warto. W silniku przystosowanym do 95 okt wlanie paliwa o większej liczbie jest kompletnie bez sensu i na pewno nie podniesie Ci mocy, a wręcz może nieco ją obniżyć. Jedyne co może się zmienić to odgłos silnika na nieco "miększy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba oktanów czyli 95 lub 98 to "Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika." Więcej na http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa.

Czyli im więcej oktanów tym "płynniej" zachodzi proces spalania.

Raczej nie wybuchni. Staaaare silniki nedznych marek nie wytrzymywały. Nie sądze żeby zaszkodziło to "japończykowi" Wielu znajomych chwali V-Power. Ale ta cena :/ Czy warto? Sam nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w dieslu pomaga, ja na v-power diesel zamkłem licznik, a na zwykłym nie dał rady, no i wogóle lepiej się zbiera, chociaż ze względów ekonomicznych bujam się na zwykłym ON + OR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sunny wrocR

Ostatnio czytalem test paliw 95-98 i VPower nie pamietam dokladnie jakie seryjne auto ale paliwo bylo najpierw badane laboratoryjnie a pozniej przekladka na hamowni i najdrozsze paliwo wypadlo najgorzej... za to najlepszy wynik osiagnela 95 wiec mysle ze nie ma sensu lac drogiego i nic nie dajacego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sunny wrocR, fajne podsumowanie tematu wysokooktanowych benzyn. Warto raz na zawsze zapamiętać sobie, że benzyna o liczbie oktanowej wyższej niż wymagana dla danego silnika (tzn taka która przy danym stopniu sprężania/ustawieniu zapłonu i konstrukcji silnika nie powoduje spalania stukowego) nie daje żadnych korzyści. W najlepszym wypadku nic nie zmienia, a może nawet pogarszać, ponieważ benzyna o wyższej L.O ma zazwyczaj ciut niższą wartość opałową niż ta o L.O. niższej. No chyba że jednocześnie zmieniamy np wyprzedzenie zapłonu, wtedy tylko może to mieć sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem ze leje tylko i wylacznie na Shell i v-power95 :)

auto nie jest szybsze ale silnik pracuje lepiej i okolo 2l mniej mni pali

jestem przekonany co do stacji Shell i do paliwa v-power95

 

to sa oczywiscie moje wnioski inni nie musza ich podzielac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radek n14

ja leje cały czas normalne 95 i moja bestia sunny n14 1.6 lata jak dziki wiec dal mnie to nie ma sensu warto jedynie co zrobic jesli masz gaznik raz na jakis czas kupic plyngaznikow i wlac go z pelnym zbiornikiem paliwa to daaje roznice w spalaniu pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...