Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sworznie - czy da sie uratować?


Gość Hooligan.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hooligan.

Witam - wiem, że chyba było, ale nikt nie potrafil udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Otóż jak to jest przy zmianie wahaczy - chodzi mi o te wzdłużne sworznie (śruby) które przechodzą przez przedni silentblok wahacza (tylna guma spox - siedzi w takim jarzemku przykręcanym dwiema śrubami do podłogi). Otóż czy mozna powtórnie wykorzystać ten sworzeń, czy trzeba kupić nowy? jesli tak to ile to kosztuje? (model k10) - na chłopski rozum powinno się dac wykorzystać - całą pracę wahacze wykonuje guma - wewnetrzna tulejka jest nieruchoma, nawet ma takie boczne ząbki ustalające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż czy mozna powtórnie wykorzystać ten sworzeń, czy trzeba kupić nowy?

A po kiego grzyba chcesz kupować nową?

Przecież przednia śruba mocowania wachacza (nie sworzeń, bo popularnie sworzeń, a właściwie przegub kulowy wachacza to jest to co wchodzi do zwrotnicy i od góry jest przykręcane nakrętką) ma za zadanie tylko i wyłącznie przykręcić wachacz do nadwozia. Oczywiście zdarza się, że i ta śruba "wyrabia" się np. na skutek ruchów w tulei metalowo-gumowej (np. była słabo przykręcona i "pracowała" robiąc przy okazji "jajo" z wewnętrznej tulejki) ) i jeśli ma bardzo duże luzy w wewnetrznej tulejce należy taką śrubę wymienić. Ale jeśli nie ma duzego luzu (wchodzi do tulejki z luzem tak na oko 0,5 mm) to jest wszystko O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...