Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] klimatyzacja


Gość larosa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś z kolegów mógłby mi powiedzieć gdzie mam szukać przekaźnika od włączania sprężarki klimatyzacji i czy pomiędzy nim a sprężarką jest czujnik termiczny a jeżeli jest to gdzie bo jak włączam klimę to nie mam prądu na sprzęgle sprężarki a jak wcisnę przycisk z gwiazdką to się świeci i coś pyka chyba ten przewkaźnik.Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem ten czujnik ale chyba jest zepsuty bo jak się zewrze końcówki to włącza się sprężarka a jak jest czujnik to nie chce chodzić .Mam jeszcze jedno pytanie czy to nie powinno tak być że jak włączam klimę to powinny załączyć się wiatraki od chłodnicy?.Czytałem wiele postów różnych i wiem z nich że wiele samochodów tak ma.W moim się nie włączają czy to znaczy że znowu jest coś zepsute?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
znalazłem ten czujnik ale chyba jest zepsuty bo jak się zewrze końcówki to włącza się sprężarka a jak jest czujnik to nie chce chodzić .Mam jeszcze jedno pytanie czy to nie powinno tak być że jak włączam klimę to powinny załączyć się wiatraki od chłodnicy?.Czytałem wiele postów różnych i wiem z nich że wiele samochodów tak ma.W moim się nie włączają czy to znaczy że znowu jest coś zepsute?
a jaki masz model ? w 1.6 wiatrak sie wlacza od razu... jak sie stoi na bank sie musi wlaczyc jak sie jedzie na chwile tez sie swlacza chyba ze ped powietrza jest na tyle duzy... ale wiatrak wiekszosc czasu chodzi u mnie... na bank zaraz po wlaczeniu :> nie wiem jak jest w dizlach... tam sa 2 wiatraki z czego wiem D:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0 benzyna gaz 2 wiatraki.trzeba powiedzieć że nie wiem czy to w ogóle kiedyś chodziło.pojechałem do warsztatu a tam wyszło że klima jest szczelna tylko nie ma gazu.no niby dlaczego nie ma - dwie możliwości albo sam uciekł albo ktoś spuścił.skoro szczelna to ktoś wypuścił gaz ? co za idiota?no w końcu u mnie wiatraki nie chodzą ale podłączałem tą klimę tylko na 5 ,10 sekund bo nie ma gazu i może się zatrzeć kompresor z powodu braku oleju.a może wiecie co steruje tym wiatrakiem [czy ten guzik od klimy] i czy powinny chodzić 2 wiatraki czy jeden.a może ktoś ma jakiś schemat bo ja cały czas podpieram sie tym od primery?

kiedyś miałem chevroleta i on miał klimę "na cały gwizdek" i " na pół gwizdka" taki był przełacznik albo chodził jeden wiatrak albo dwa w zależności od ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

to dziwne tylko diesle maja 2 wentyle ;> moze masz wiatraki z diesla wsadzone :> ?

 

jak mi przyszla sarna z niemiec tez nie bylo czynnika... a klima jest szczela po nabicu trzyma O_o nawidoczniej jak dlugo stoi to samo ucieka... :D

no w końcu u mnie wiatraki nie chodzą ale podłączałem tą klimę tylko na 5 ,10 sekund bo nie ma gazu i może się zatrzeć kompresor z powodu braku oleju
nic sie nie powinno stac jak nie ma czynnika to sie klima wogole nie wlacza...

 

//u mnie raz dziala wentylator jak sie silnik zagrzal jak brakowalo plynu chlodniczego jak nam gaz zalozyli... :D hehe tak po za tym to sie tylko wlacza jak sie odpali klime ;)

może wiecie co steruje tym wiatrakiem
jak nie ma plynu to sie nie wlaczy:) czyli jest jakis czujnik ktory tym steruje... jak szybko jezdziesz i sie plyn wychladza to sie ez wyalczy na chwilke...

 

 

//w programie autodata niestety nie ma schematu klimy do sereny:/

 

 

//tu masz linka jak dziala klima :D www.czopochrup.republika.pl/klima.rar ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w mojej serenie 2.0 benzyna+lpg mam tak samo jak larosa dwa wiatraki i włącza mi się napewno jeden np jak podczas upalów stałem w korkach a drugi to właściwie nie zauważyłem. Jutro jade poraz kolejny próbować uruchomić klime to może zaobserwuje co z tym drugim wiatrakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bYłEM W KOLEJNYM WARSZTACIE .pODOBNO JAK SAMOCHóD STOI TO gaz ucieka kompresorem?Nie będę dyskutował z tym stwierdzeniem.Niech i tak będzie.Problem po pierwsze wyniknął z tego że chcieli mi tą szczelną instalację uszczelniać za 1000 zł słownie:Tysiąc złotych.Dlatego zacząłem kombinować co z tym zrobić.Ostatnio znalazłem czujnik za schowkiem rozebrałem i ma 2 zimne luty i zerwaną ścieżkę.Chciałem kupić niewiem gdzie,a to takie maleństwo lutowanie przez lupę to nie dla mnie.No i jeszcze jeden problem czujnik ma trzy wyjścia a do działania kompresora potrzebne są dwa może ten trzeci jest do włączania wiatraka może podaje jakiś impuls?Choć troche to za małe na włączanie wiatraka.Może macie jakieś pomysły bo już obejrzałem wszystkie przewody i te wysokiego ciśnienia i te od niskiego i żadnego więcej czyjnika nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem ten czujnik bo miałem uszkodzony,podobno miały być takie same we wszystkich nissanach,ale niestety nie są. :/

Ten który zamówiłem okazał się być inny tzn. inny kształt kostki to pokonałem przelutowałem ją ze starego ale okazało sie że trzeba jeszcze zamienić piny bo klima niezaskakuje ,po tych wszystkich zabiegach działa.

larosa, jak chcesz możesz podłączyć mase do kostki i włączać na krótko przez jakiś włącznik,niestety trzeba co jakiś czas wyłączać bo agregat napierdziela cały czas i klima zamarza :D

Ps za czujnik zapłaciłem 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz.

Dzisiaj pojechałem do warsztatu.Zrobili test szczelności azotowy wyszedł ok.Najpierw maszyna uzyskała próżnię w układzie przebadała czy w układzie nie ma dziury następnie nalała oleju i napełniła gazem.Wszystko było dobrze z 5 minut zaczęło chłodzić pasek od sprężarki trochę piszczał ale chodziło temperatura spadała coraz bardziej aż w pewnym momencie chmura dymu z okolicy chłodnicy i cały gaz spierdzielił w niebo.150 zł poszło się...

Czy to nie była moja wina że zwarłem czyjnik?Wentylator się nie włączył . Chyba rozerwało chłodnicę albo była dziurawa tylko czemu nie wykryło wcześniej? a może tylko puściło na łączach?Pytanie czy brak działania wentylatora może spowodować wzrost ciśnienia?Jak ktoś się na tym zna to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

larosa w dziale primera temat klimy jest rozbudowany może tam wrzuć swuj problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
Czy to nie była moja wina że zwarłem czyjnik?Wentylator się nie włączył . Chyba rozerwało chłodnicę albo była dziurawa tylko czemu nie wykryło wcześniej? a może tylko puściło na łączach?Pytanie czy brak działania wentylatora może spowodować wzrost ciśnienia?Jak ktoś się na tym zna to proszę o odpowiedź.
musilbyc nieszczelnosc znalesc... nie nalali ci kontrastu do ukladu ?O_o mi to w norauto zrobili... potem sie jezdzi jakis czas jak ci ucieknie to wracasz biora cie pod ultrafiolet i widz skad byl wyciek... jezli nicn ie ucieka /leci zimne powietrze/ to jezdzisz a kontrast sobie jest w ukladzie...

 

jezli masz dziurawa chlodnice to pol biedy... /nie wykrylo wczesniej bo nie byl dziurawa a mogla byc oslabiona i ja uszkodzilo po jakims czasie jak sie podcisnienie zrobilo.../

brak wiatraka nie powoduje wzrostu cisnieina... on ma za zadanie wychladzac chlodnice z klimy i zwykla bo z klimy jest przed zwykla i jak obie by sie grzaly to ped powietrza bylby z slaby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herezje!!!!

Brak chłodzenia skraplacza/chłodnicy powoduje natychmiastowy skok ciśnienia.

To się dzieje momentalnie!!!

Nie wiem dokładnie jak jest w serenach z klimą ale raczej jest jeszcze czujnik ciśnienia

np. w sprężarce.Przy zbyt małym ciśnieniu(brak lub resztki freonu)sprężarka nie dostaje zezwolenia na start.

Co do czujki temp.można opornik wstawić i też będzie śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
klimą ale raczej jest jeszcze czujnik ciśnienia
no jest czujnik jak mowisz w sprezarce... jak nie ma czynnika to nie wlaczy klimy albo jego obletosc jest za mala... O_o ale ze wiatrak ma cos wspolneog z tym... zauwaz fakt ze wentylator sie czasmi wylacza jak si jedzie i ped powietrz wychladza chlodznice... takze... jaezli ktos z zepsutym wiatrakiem by pojedzil troche i ped powietrza by wychlodzil chlodznice zklimy to klima poiwnna tak czy siak chodzic...

 

//imo jak wiatrak moze powodowac wzrost cisnienia ?O_o albo w sumie jego brak... to jak wsadzisz jakis opornik zamiast czujnika temp. to co ? oszuksz instalacje i ja moze szlag trafic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję że musze szukać dziury w chłodnicy klimy ale dlaczego nie włączyło sie jakieś zabezpieczenie na wysokim ciśnieniu , może nie ma tam żadnego zabezpieczenia choć ze skraplacza wychodzi jakiś czujnik - czy to może byc to?I powiedzcie dlaczego nie włacza się ten cholerny wiatrak ?co steruje tym przekażnikiem od wiatraka ,myślałem że ten czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
myślałem że ten czujnik temperatury.
prawdopodobnie tak... jezli temp na zewnatrz jest < 4*C bodjaze to klima tez ci sie nie wlaczy bo jest za zimno... [nie jestem pewien temp] ale ponizej pewnej temp ci sie nie wlaczy sprawdzone w zime...:>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem,że nieWŁĄCZONY WIETRAK powoduje wzrost ciśnienia!!!!

Przy szybkiej jeździe nie musi się kręcić bo skraplacz jest wystarczająco chłodzony.

Jak wstawisz opornik to układ będzie miał informację,że temp. jest np.20 stopni.

Nic się klimie nie stanie.

Czujka temp.i ciśnienia jest raczej w szereg wpięta i jak na którejś nie ma przejścia to klima nie wystartuje.

Przy skraplaczunp. w Primerce są 2 czujniki temp.

Jeden dla klimy a drugi pokazuje temp.otoczenia na descs rozdzielczej.

Jak jest w Serenie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety klimka w serenie jest najprostszego rodzaju a termometru na desce nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

larosa.Dokładniej przeczytałem i piszesz,że przy czujniku temp. masz trzy nogi.

To jakby pasowało,że jest jeszcze jedna czujka w szereg wpięta i może z tego powodu nie startuje wiatrak?

A jak go na krótko zepniesz to kręci?

Weź może kogoś do pomocy i podzwoń kable.

Będziesz wiedział co do czego.

Jak na chwilę zakręcisz sprężarką nic jej nie będzie-nawet jak freonu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe informacje.Czujnik temperatury udało mi się polutowac były tzw.zimne luty i pozrywane ścieżki na czujniku ale czy to cholerstwo działa to jeden bóg wie.Po fatalnym wybuchu i tak mam pewnie rozpieprzoną chłodnicę przepraszam to chyba nazywa sie parownik,ale nie ustaje w poszukiwaniach usterki która nie pozwala krecić sie wiatrakom.

Ostatnio zrobiłem tak:wpiałem na miejsce czujnik temperatury,zwarłem czujnik ciśnienia pod samochodem (nie mam gazu) to chyba ten co sie nazywa presostat i jeszcze znalazłem jeden czujnik, który się znajduje na pokrywie skraplacza(k..wa niedługo juz będe wiedział o ludówkach wszystko),zwarłem ten czyjnik i... dalej d*pa.(o przepraszam zapomniałem dodać że wcisnąłem przełącznik klimy w pozycję on,włączyłem silnik i włączyłem dmuchawę)

Te pieprzone wiatraki dalej nie chodzą a ja już pewnie napiszę bloga o serenie.Acha powinienem dodać że w trakcie zwierania czujnika za atrapą tego od wysokiego cisnienia właczał mi się przekaźnik i zaczynała tłoczyc spreżarka.Wnioskuję z tego iż chyba czujnik temp. jest ok.Ale co uruchamia te wiatraki dalej nie wiem.Bardzo prosze o nowe sugestie.Wszystkie dokładnie czytam i szukam dalej.Podziękowania dla tych którzy pomagają w tej walce z niewiedzą.

 

[ Dodano: Wto 26 Cze, 2007 17:30 ]

acha zwierałem czyjkę temperatury i jedyny efekt to włączanie się kompresora.wiatraki dalej nie chodziły.Boże daj mi cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chłodnicę /skraplacz roz..Jak zadymiło rozprężonym freonixem spod maski to skraplacz.Parownik chodzi na niskim ciśnieniu więc raczej nie.

Teraz tak jak nie masz freonixa to (znalazłeś czujnik wysokiego ciśnienia-on reguluje włączenie wentylatora)wentylator się nie załączy.Nie ma ciśnienia więc presostat(tak to się nazywa)nie daje startu na wentylator.

Nie wiem czy tak jest w Serenie ale zasada działania klimy jest raczej podobna.

Jest czujka temperatury parownika,temperatury skraplacza,niskiego ciśnienia freonu.

Spięte w szereg.Jeśli coś przekracza parametry klima nie startuje.

Sterowanie wentylatora skraplacza-ma włączyć wentylator po osiągnięciu określonego ciśnienia-chodzi o nie przechłodzenie freonu.

To że wywaliło chłodnicę to raczej coś gdzieś na rurce było przetarte i puściło.

Układy freonowe są testowane ciśnieniowo dużo wyżej od osiągów sprężarki-

Np.sprężarka ma wydajność do 25 bar,układ jest testowany do ponad 30 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...