Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

podobno w n14 najczestszy mankament to laczniki stabilizator


Gość michalll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Slyszalem, ze najczestsza przyczyna nieprzyjemnych stukow zawieszenia sa laczniki stabilizatorow? Co o tym sadzicie??

U mnie zaczyna cos wlanie stukac.

Nie jest to jakies walenie, nie jest to metaliczny dzwiek, ale takie nie glosne gluche stukanie tak jakby gdzies z oddali. I slychac to tylko jak jade wolno po nierownej nawierzchni. Tak jak teraz na przyklad lezy pomarzniety snieg i droga jest nierowna to wlasnie slychac to pukanie. Jest to na tyle ciche, ze np. na bruku tego nie slychac bo ogolnie w samochodzie jest duzy halas. Nie slychac tez tego przy wiekszych predkosciach (gdzies tak powyzej 40 km/h). Czy to moze byc wlasnie lacznik stabilizatora?

 

A gdyby bylo to z przodu to wymiana nie pochrzani mi geometrii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... mam dokladnie ten sam problem. Tak jak mowisz jakies stukanie z oddali - mi to przypomina uderzanie drewniana lyzka w sciane :) . U mnie jest o tyle gorzej, ze slychac to bardzo glosno i na kazdej nierownosci.

Pytalem sie paru majstrow co to moze byc? Jedni mowili laczniki stabilizatora, ale sprawdzilem pozniej w serwisie i nie ma tam zadnych luzow. Inni mowili, ze moze byc jakis luz na mocowaniu McPhersona, ale ogolnie nikt nie byl na 100% pewny :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi jak narazie wszyscy mowia, ze na 90 % laczniki stabilizatora.

i podobno poza tym stukaniem nic sie nie dzieje. Lacznik dalej spelnia swoja role. Wiec jezeli komus to nie przeszkadza to mozna tak jezdzic...

 

Dobrze to okresliles: uderzanie drewniana lyzka w sciane... czasem ciezko zobrazowac rozne dzwieki dochodzace z zawieszenia. Ale to rzeczywiscie przypomina wlasnie takie uderzanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tylne tuleje wahacza przedniego, bo to one mogą tak postukiwać. Miałem kiedyś w N14 takie odgłosy i okazało się, że były do wymiany właśnie te tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam podobne objawy jakie opisujecie.We wrocku na długosza facet od japońców wspominał mi że to najprawdopodobnie jakieś gumy odbojniki na amorkach(nie chcę przekręcić)i szkoda amorki całe wymieniać.Jest tylko mały kłopot.Te gumy są razem z amorkami w komplecie.On podobno w swoim nismo wyciął sobie gumy z czegoś tam i jest o.k.100zeta to miało kosztować jak się dowiadywałem.Chyba z robocizna ,ale nie jestem pewien na 100%.To chyba tak stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam podobne objawy jakie opisujecie.We wrocku na długosza facet od japońców wspominał mi że to najprawdopodobnie jakieś gumy odbojniki na amorkach(nie chcę przekręcić)i szkoda amorki całe wymieniać.Jest tylko mały kłopot.Te gumy są razem z amorkami w komplecie.On podobno w swoim nismo wyciął sobie gumy z czegoś tam i jest o.k.100zeta to miało kosztować jak się dowiadywałem.Chyba z robocizna ,ale nie jestem pewien na 100%.To chyba tak stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo w moim N14. Gdy Kupiłem go z Niemiec zawieszenie w stanie dealnym ale podczas jazdy nieprzyjemne stuki z prawego koła.

Przy jeżdzie po gładkiem asfalcie -cisza i pełen komfort.

A przy małych poprzecznych nierównościach stykało.

Wymieniłem amortyzatory i wszystko ustało.

Czytałem też o tym przypadku na forum AC nissan Klub oraz miał to mój kolega. Stukają amorki. Są jeszcze w 70-80% sprawne ale zaczynają stukać bo wyrabiają się uszczelnienia w srodku.

Stuki są uciążliwe podczas jazdy ale z drugiej strony nic się nie pogarszaja warunki jezdne.

trzeba wybierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

no ale amortyzatory to spory koszt. :(

jezeli to jest jedyne wyjscie to ja rezygnuje. niech mi stuka.

mialem nadzieje, ze to te laczniki stabilizat. Jakis mechanik mowil, ze to w n14 najczestszy problem. sam juz nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer

Trza to zalatwic w ten sposob: zaczynajac od najmniejszych kosztow 8) Ja na wiosne wymieniam laczniki, a jak nie pomoze to tulejki, potem sprawdze czy nie ma luzow na mocowaniach amorkow a na koniec same amorki. Chociaz co do ostatniej rzeczy jako powodu stukania trudno mnie jakos przekonac - sprawdzalem amorki i sa oba w ok 87% sprawne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

no wlasnie, mi tez ciezko w to uwierzyc. amortyzatoryu mam prawie nowe. pozatym jak wpadam w dziure to powinno byc to slyszalne a u mnie stuka to niezaleznie. nie ma reguly.

wszystko przez te nasze pier..... polskie drogi. ja nie wiem, jakbym sobie kupil samochod za miliard albo dwa i mial zaliczac kilkaset jak nie kilka tysiecy dziur dziennie....

jezdzac po warszawie (poza nowymi trasami, np. siekierkowska) nie ma ANI JEDNEGO METRA JEZDNI BEZ DZIURY.

do tej pory tlumaczyli sie, ze nie ma pieniedzy na remonty, a teraz jak sa pieniadze z unii to sie tlumacza, ze nie umieja wszystkich wkorzystac i 70 % przepada. Problem bez wyjscia.

Tylko na co szly do tej pory wszystkie podatki i mnostwo innych oplat? Co za skur..syn to wszystko kradnie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja wam mówie, ze to tuleje na wahaczach. tez miałem ten problem i każdy mi mówił co innego: sworznie, końcówki drążków, łożysko mocowania McPersona w koncu w ASO Nissan powiedzieli mi, że to tuleje. Wymieniłem je (200 zł z wymianą) i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniego postu wymieniłem łączniki stabilizatora i dalej puka... Tak więc podpisuję się pod powyższą wypowiedzią, jako najbardziej prawdopodobną przyczyną tych hałasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll

ja wymienilem same gumy lacznikow stabilizatora (5 zl) i dalej to samo. Ale gumy i tak byly bardzo wyrobione wiec nie zaszkodzilo. Ale mechanik jak ogladal to pow., ze przydalo by sie tez wymienic gumy drazka stabilizatora z tylu. (1 sztuka - 45 zl) moze to cos da. a jak nie to na 100% te tuleje. Ale narazie olewam, nie jest to az tak uciazliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, jakieś 2kkm wymieniałem same tuleje na przednich wahaczach(no $) bo już waliły, szczególnie z prawej strony, po tym zabiegu jeśli chodzi o komfort jazdy jest dobrze, ale zaczęło sobie coś pukać z prawej, tak jak piszecie powyżej nawet na niewielkiej nierówności.

 

Czy może ktoś sobie już z tym poradził? Wahacz, amorek czy może łącznik stab.?

Narazie co robiłem w przednim zawieszeniu to tuleje i sworznie tylko.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po zimie zaczelo cos walic na dziurach. Okazało sie ze to z łącznika stabilizatora zsunela sie guma. Kupiłem nowe "gumki" zalozylem i ucichlo. Niestety zostal ten odglos ktory wy opisujecie. Jak drewnem w ściane.

Najprawdopodobniej beda to amorki, niech sie ktos wypowie kto sobie z tym poradzil.

 

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość fabiozo

podłacze sie do tematu, u mnie zaczeło coś skrzypieć od strony pasażera z przodu, stoi sobie autko i jak ktoś wsiada, wysiada jak jade też słychać skrzypienie. wiecie co to moze być ? z tego co mi mówią to tuleja wachacza .. . możliwe to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie soś skrypiało tłuklo się wymieniłem łącznik stabilizatora i gumy i jak reką odjął.Koszt niewielki komplet gum JC ok. 60 łcznik ok. 50 na stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

gumy JC czyli chinskie gowno no ale co zrobic ok 3-6 zl za sztuke, innych raczej sie nie dostanie, chyba ze ASO

laczniki stabilizatorw sa mankamentem... a czy w innych autach nie sa? na tych kur.wa dziurach nie ma bata wszystko leci, choc kupujac jakis zamiennik japonski dluzej wytrzyma niz ten syf z JC

co do skrzypienia to raczej laczniki nie skrzypia tylko stukaja jak sie wyrobia (u nie i z przodu i z tylu bo pukaly a jak wyjalem byly juz wyrobione)

 

z tytlu moga skrzypiec gumowe tuleje wachaczow, jak jest piasta i w wachacze i piaste wsunieta jest sruba trzymajaca to w calosc, ja dokrecilem nakretke z pol obrotu i jeki piski ustaly

 

 

pozatym stukac moga amorki rownie dobrze ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...