Gość kaniucha Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Witam. Mam ALMERKE 2.0 D Z 1997. Moj problem dotyczy szarpania podczas jazdy na wolnych obrotach z wlaczonym biegiem, a mianowicie: w momencie puszczania sprzegla podczas ruszania slychac dziwne jakby stukniecie i podczas jazdy jezeli przyspieszam nic sie nie dzieje nie ma zadnych luzow i nic nie szarpie, natomista kiedy sie rozpedze i jade dotykajac tylko pedal gazu (nie przyspieszam) samochod zaczyna szarpac i to bardzo. Nadmienie, ze podczas przyspieszania wszystko jest ok (kiedy uklad napedowy "ciagnie" kiedy "nie ciagnie" szarpie) Moje pytanie brzmi: co moze byc przyczyna?? poduszki w silniku sa do kitu?? moze wieloklin w tarczy sprzeglowej lub na przegubach wewnetrznych, ale je sprawdzalem i nie ma luzu na przegubach, a moze cale sprzeglo do wymiany??? Dodam, ze moja Almerka ma przejechane ok 186 000 i nie wiem czy sprzeglo bylo wymieniane. Prosze o rade lub link gdzie problem jest opisany. Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Twój opis wskazuje na wybitą (zużytą) poduszkę silnika (dość częsta przypadłośc przy CD20). Weż latarkę (lub inne światło) poświeć i pooglądaj poduszki, pierwsze to po stronie rozrządu (jak stoisz przodem do silnika to lewa skrajna) i najlepiej kanał i poduszka na grodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 dzieki za pomoc. po naprawie dam znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skała Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Też to miałem-wymiana poduszki pomogła.Oby i tobie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Wymieniłem poduszkę za chłodnicą i tą pod za silnikiem /na grodzi/ niestety nic nie pomogło dalej szarpie. [ Dodano: Pon 25 Sie, 2008 21:09 ] PROSZE O POMOC RAZ JESZCZE!!! Podczas przyspieszania strasznie drga i dudni mi w układzie napedowy, albo gdzie indziej, dzwiek dobiega z przodu auta i slychac go od 3 biegu w zwyz i tylko podczas przyspieaszania oraz na łukach drogi, gdy przestane przyspieszac wszystko wraca do normy nic nie puka nie stuka. Wydobywający sie dzwiek jest podobny do stukania metal o metal. Co to moze byc czy to moga byc przegyby wew. albo zew.?? Poduszki w silniku wymienione jak pisałem wyzej. POMOCY!!! Jezdze juz tak prawie rok, zaden "mechanik" nie jest w stanie okreslic co to jest, a juz u nie jednego bylem i nie dlugo ch... mnie strzeli jak tego nie zrobie, bo sie juz powoli jedzic nie da. POMOCY Z GÓRY DZIĘKI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 wiesz co.. ja miałem fiestę taką sportową. miaa nastukane km w ciul. sprzegło było OK, przegubom nic nie brakowalo, poduszki też zmienione. jak jechałem na wolnych obrotach lub w czasie jazdy pusciłem pedał gazu, to zawsze coś szarpnęło. ponieważ to byldziadek już, to nic nie robiłem, ale wg moich obserwacji to byo coś nie tak ze skrzynią. nie bardzo wiem co, bo nigdy w rozbieranie skrzyni sie przeciez nie bawiłem. czy te tryby były już zużyte? fakt ze biegi zmieniam sportowo i na pewno skrzynia dostała w d... drugim pomysłem na to jaki miałem, to było cos nie tak z łożyskiem oporowym. jakby nie oddawało dokładnie i gdzieś tam tarcza nie była dokładnie docisnięta, tylko nie wiem czy to mozliwe, bo sprzegło nie slizgało nie wiem czy to ci coś pomoze, ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smigiel Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Szarpanie to u Ciebie jest efekt usterki a nie przyczyna. Wymiana poduszek itp. nic nie da. Ja stawiał bym tu na problemy z pompą wtryskową. Czy jak byłeś u mechaników to sprawdzali ustawienie rozrządu i ustawienie oraz kondycję pompy (początek wtrysku, ciśnienie itp.) ?? Dla mnie usterka wygląda tak, jakby siadł regulator konta wtrysku - co daje efekt szarpania i metaliczne stuki na niskich prędkościach obrotowych silnika. Polecam wizytę w dobrym serwisie silników diesla, a nie u "mechaników" młotkiem i przecinakiem walczących z przeciwnościami losu Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Pompa wtryskowa napewno sprawna. Silnik pali dobrze nie kopci, te dzwieki pojawiają się tylko podczas jazdy od 3 biegu wzwyż i tylko podczas przyspieszania. Mi się wydaje, że to coś z układem napędowym czytaj. przeguby wew. zew., skrzynia może tarcza sprzęgłowa. Co do pompy jak pisałem napewno jest ok od kupna silnik pracuje tak samo, natomiast te stukanie pojawiło się jakiś czas później. Dodam, że moja Alma maprzejechane 202000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Pompa z tego co tu widac to raczej nie jest poza tym nie tak łatwoą ją w tym silniku załatwić jak w 2.2 Di z N16 Byłeś gdzieś z tą skrzynią bo obiło mi się kiedyś o uszy ze to najsłabszy element w naszych autach i po przeczytaniu tego wątku od razu przypomniałem sobie o tym. Więc ja stawiam na skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Jezdiłem po mechanikach, ale powiem, że skrzyni biegów nikt nie sprawdzał, zwracali uwage niby to na przeguby niby na poduszki silnika. W końcu trzeba bedzie konkretnie sprawdzic. Co w skrzyni biegow tym modelu może najczesciej byc przyczyną awarii?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Luzy na wałku zdawczym skrzyni, lub mechanizmie różnicowym, który przy wyższych prędkościach wchodzi w drgania. Ale mogę się mylić. Podnieś przód samochodu i włącz napęd na każdym biegu, posłuchaj skąd dobiega hałas, sprawdź połączenie skrzyni z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruppp Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 a jak zdiagnozować konczące sie poduszki garażowym sposobem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.