Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Błąd sondy Lambda


Gość athi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszyscy stwierdziliście, że padły wam sondy?

Czy wyświetla się check?????

 

Ja stwierdzilem to tak...Wyskoczyl mi check i pojechalem na diagnostyke:) zaplacilem 30zl i powiedzial ze mam blad ogdzewania drugiej sondy lambda P0141. Takze stad wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radek_N16
Jak wszyscy stwierdziliście, że padły wam sondy?

Czy wyświetla się check?????

 

Mi po odłączeniu pierwszej sondy w trakcie pracy silnika nie wywaliło CHECK ENGINE (N16 1.5B)

 

Czyli w trakcie usterki sondy nie wyświetli błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po odłączeniu pierwszej sondy w trakcie pracy silnika nie wywaliło CHECK ENGINE (N16 1.5B)

 

Czyli w trakcie usterki sondy nie wyświetli błędu.

 

I tu sie z Toba zgodzic nie moge...Mi wywalilo check'a gdy wracalem z pracy a nic innego nie mialem, tylko blad ogrzewania sondy......Ale moze to nie wspolmierny przypadek, bo mam 1.8 16v i blad dotyczyl drugiej sondy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po odłączeniu pierwszej sondy w trakcie pracy silnika nie wywaliło CHECK ENGINE (N16 1.5B)

 

Czyli w trakcie usterki sondy nie wyświetli błędu.

Jak samochód stoi to po odłączeniu sondy może nie wywalić checka - ale spróbuj się przejechać kawałek z odłączoną, a na bank zaświeci Ci się kontrolka ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli jakimś czasie wyświetli, a nie od razu... myślałem że od razu powinien

Na początku komp myśli, że jest zła mieszanka i próbuje to podregulować - po jakimś czasie jak nie jest w stanie tego opanować poddaje się i wyrzuca checka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale w takim razie czy to szarpanie między 3300-4000 na III i IV przy przyśpieszaniue na pełnym gazie może być z winy sondy. Nie pali się check?

 

Pytam jakie mieliście objawy w pracy silnika???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale w takim razie czy to szarpanie między 3300-4000 na III i IV przy przyśpieszaniue na pełnym gazie może być z winy sondy. Nie pali się check?

 

Pytam jakie mieliście objawy w pracy silnika???????

Na biegu jałowym silnik nie pracował tak równo jak powinien, spalanie 14-15l/100km - u mnie dawał za dużo paliwa. Jeśli mieszanka jest zbyt uboga może dawać takie objawy jak u Ciebie.

Podjedź gdzieś i podłącz pod kompa - można obejrzeć przebieg działania sondy - powinna być sinusoida w zakresie 0-1V dla pierwszej sondy i prawie stała wartość 0,6-0,8V dla drugiej (jeśli masz drugą sondę). Spalanie się nie zmieniło od kiedy szarpie? Jadąc do odcinki nie ma problemów na 3 czy 4 biegu powyżej 4000RPM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec mierzył spalanie i w cyklu mieszanym wyszło 7,6 - jemu wydaje się wysokie, ale nie mierzy regularnie. Powyżej 4000 raczej bez kłopotu, aczkolwiek denerwuje mnie obrotomierz, wskazówka nie idzie jednostajnie do góry, tylko bywa że skacze z 4500 na 4100 i wraca na 4600 znowu spada, a ja cały czas przyśpieszam.... nie wiem czy to brak dokładności i precyzji obrotomierza czy to usterka. Dodam, że wtedy pedał gazu w podłodze i cały czas przyśpieszam. Czasami wskazówka skacze jak w predkościomierzu w 30 letnim maluchu, ale tylko na wysokich obrotach i przy ostrym piłowaniu.

Macie też tak... w n15 obrotomierz szedł mi idealnie jednostajnie do góry.. az na 7000 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...