Gość delongi Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Witam. Na początku chcę sie przywitac i pozdrowić wszystkich uzytkownikow forum. A teraz do rzeczy. Panowie w moim nissanie 97 1,4 16v od wczoraj zaczęły sie dziac problemy z biegami. Mianowicie po postoju przed sklepem odpalam silnik i zadem bieg nie chce wejść. Z trudem i silą wbijam kazdy bieg a bardzo często nie mogę. Od czasu do czasu słychać zgrzytanie przy wbiciu biegu. Zatrzymuje sie gaszę silnik biegi wchodzą idealnie. Zapalam znowu to samo. Zaglądam pod maskę ruszam mocno linką i uchwytem ptzy skrzyni. Odpalam auto broblemu nie ma biegi tak jak dawniej można wbijac jednym palcem leciutko i bez problemu. Ale już po przejechaniu kilku kilometrów biegi wchodzą ciężej z pewnym oporem. Podejrzewam sprzęgło ale proszę o sugestie. druga sprawa krótkie pytanie o olej Autko ma przejechane 205 tys km było serwisowane od poczatku do konca przez jednego wlasciciela w ASO Nissan Holandia. ostatnia wymiana oleju przy 200.0000 km. Zagladam do ksiązeszki serwisowej a tam informacje 15/40 syntetyk. Moje pytanie czy zalac go z pwrotem tym samym olejem czy może zmienic na półsyntetyk lub minerał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Może odpowiem fragmentarycznie.... olej 15W40 napewno NIE jest syntetykiem. Olej o tej lepkości to na 100% minerał. Może to marne podstawy ale wątpie by poprzedni właściciel serwisował autko w ASO. Do benzynowych Almer (N15) zalecany jest olej 10W40 półsyntetyczny. Jeśli zalali minerała 15W40 to ktoś zrobił krzywdę silnikowi albo silnik już gdzieś miał wycieki/palił olej. No chyba, że źle przeczytałeś o napisali 5W40 - o tej lepkości oleje to zazwyczej syntetyki. Moim zdaniem spróbuj zalać półsyntetyk 10W40 a w razie problemów (spalanie oleju, wycieki) wróć do mineralnego. Co do problemu ze skrzynią biegów nie czuję sie kompetentnym odpowiadać (aczkolwiek stawiam na sprzęgło, podobne objawy miał moj brat w Renault 19). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delongi Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 sorki wkradł sie błąd ni 15 a 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Art-B Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Może odpowiem fragmentarycznie.... olej 15W40 napewno NIE jest syntetykiem. Olej o tej lepkości to na 100% minerał. Może to marne podstawy ale wątpie by poprzedni właściciel serwisował autko w ASO. Do benzynowych Almer (N15) zalecany jest olej 10W40 półsyntetyczny. Jeśli zalali minerała 15W40 to ktoś zrobił krzywdę silnikowi albo silnik już gdzieś miał wycieki/palił olej. No chyba, że źle przeczytałeś o napisali 5W40 - o tej lepkości oleje to zazwyczej syntetyki. Moim zdaniem spróbuj zalać półsyntetyk 10W40 a w razie problemów (spalanie oleju, wycieki) wróć do mineralnego. Co do problemu ze skrzynią biegów nie czuję sie kompetentnym odpowiadać (aczkolwiek stawiam na sprzęgło, podobne objawy mieł moj brat w Renault 19). ale co ma piernik do wiatraka? delongi pisze o problemach ze skrzynią, więc jaki ma to związek z olejem w silniku? Moim zdaniem należy zwrócić uwagę na samą skrzynię biegów i sprzęgło. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą nawet bez użycia sprzęgła, podczas jazdy sprzęgło jest niezbędne. Skoro delongi pisze, że przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy jest problem, to ja bym skupił się szczególnie na sprzęgle, a konkretnie na naciągu linki. Może coś się poluzowało i jest za słaby (zbyt mały) naciąg? Kiedyś urwał mi się metalowy uchwyt przy skrzyni (urwały się śruby), efekt był taki, jakby zerwała się linka sprzęgła. Nieciekawe doświadczenie, dobrze, że akurat wyrzuciłem bieg i toczyłem się na luzie, więc mogłem bezkolizyjnie zjechać na pobocze. Wcześniejsze objawy były takie, że pedał sprzęgła słabo odbijał po wciśnięciu. Proponuję sprawdzić całą drogę linki sprzęgła, od pedała do dźwigni na skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 kolego ja mam 170 tys i jadę na 5 w 40 texaco! i jest suppppper!!!! polecam ten olej albo shell helix! a nie wiem skąd ta informacja ze do almy zaleca się 10w40. pytalem przed zalaniem oleju w ASO w opolu co wlać i powiedzieli że jak nie bierze to lać syntetyk, lepsze wlaściwości myjące i nie gestnieje zimą tak bardzo - stąd mniej energii na rozruch! Pozdro ALMA 1,4 55kw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A myślę, że to się skończy wyjęciem skrzyni i problem będzie na wierzchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 mialem podobnie , naciagniecie linki sprzegla pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 delongi, Ad 2. 5 W 40 to syntetyk czyli dobry olej na nasz klimat. Im niższa CYFRA na początku (czyli 5) tym niższa temperatura eksploatacji. Na warunki zachodnoeuropejskie 10 w 40 jest OK u nas 5 W 40 jest lepszy biorąc pod uwagę, że zimą temperatura jest niższa niż np w Holandii. Ja stosuję Texaco Havoline 5W40 od początku i zero problemów! Dobry olej sprawdza się w "praniu" czyli w ekstremalnych warunkach np -30 lub +40. Inaczej nie wiemy do końca, że jest dobry! Polecam Texaco Havoline 5w40! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.