Gość pittekk Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Witam, Czy orientuje się ktoś może gdzie i jak regenerować zacisk hamulca ręcznego na prawym kole z tyłu. Nie działa mi ręczny jak należy (wyszło podczas przeglądu rejestracyjnego), więc wymieniłem tarcze i klocki bo były zużyte, ale dalej nic - zacisk nie działa. I w związku z tym nie mam podbitego przeglądu (kończy się dzisiaj) => w związku z tym moje pytanie: macie może jakieś propozycje lub wyjście z sytuacji. Z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A jak w ogóle wyszły tylne hamulce? W porządku, a tylko ręczny nie działa jak należy?Przyczyną słabych hamulców może być zapieczony tłoczek i/lub prowadnice, a ręcznego stojąca linka/ki. Trzeba rozebrać zacisk, wyczyścić, przesmarować i jeśli będzie chodził swobodnie, to przyjrzeć się linkom, czy podczas zaciągania dźwigni zaczep przy zacisku się rusza i klocki się schodzą. Jeśli nie, to raczej trzeba szukać przyczyny w linkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 A jak jest w P11? Ile jest linek od ręcznego? Jak jest podłączony ręczny? Czy są 2 czy 3 linki? Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat. Pytam, ponieważ jedno koło mi się blokuje na ręcznym a jedno ani troche. Czy jest jakaś regulacja, żeby wyregulować jedno koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 A jak jest w P11? Ile jest linek od ręcznego? Jak jest podłączony ręczny? Czy są 2 czy 3 linki? Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat.Pytam, ponieważ jedno koło mi się blokuje na ręcznym a jedno ani troche. Czy jest jakaś regulacja, żeby wyregulować jedno koło? Z tego co pamiętam linki są 2 , ale u mnie taki problem występował jak zapiekła się dźwignia w zacisku od ręcznego. Po uruchomieniu dźwigni ręczny dobrze trzyma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 u mnie dźwigienka chodzi. Nie wiem czy prawidłowo ale porusza się przy zaciąganiu ręcznego. A jak rozkręcić tą dźwigienke? Jest tylko jedna śruba którą przykręcona jest sprężyna. Trzeba ją odkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 w związku z tym moje pytanie: macie może jakieś propozycje lub wyjście z sytuacji. sprzedaj autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Jak dźwigienka się rusza musisz szukać dalej (u mnie jak dźwignia była zapieczona to linka waliła o podłogę samochodu przy każdym spuszczeniu ręcznego. Sprawdź prowadnice , i tłoczek czy się przypadkiem nie zapiekły. (Sprawdź czy koło trzyma po wciśnięciu hamulca nożnego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Prowadnice chodzą dobrze, tłoczek oczyszczony i wymieniona uszczelka (była przerwana w jednym miejscu). Po zaciągnięciu ręcznego lub zachamowaniu nożnym koło się blokuje i nie można obrócić ręką, ale nie blokuje się podczas hamowania (na żwirze). Nawet na lodzie nie mogłem obrócić samochodu w jedną strone bo nie łapał ręczny. Koło z drugiej strony blokuje się odrazu. Wymieniłem dzisiaj klocki z jednej strony. Poczekam troche niech się ułożą i zobaczymy. Jutro wymienie z drugiej strony, bo nie zdążyłem dzisiaj. Mam od początku wrażenie, że czasami gdy stoje np. na światłach i podjeżdżam pomału do samochodu przedemną, to samochód mi troszke hamuje. Ale nie zawsze. Z górki ztacza się do tyłu bez problemu. Co może być przyczyną? Blokuje się któryś tłoczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 a ty chcesz żeby ręczny blokował Ci koła na tyle jak masz z tyłu hamulce lucas/girling? hehe, to raczej niemożliwe. Możesz go wyregulowac przekręcając tłoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Wymieniłem dzisiaj klocki z drugiej strony. Hamulcem noznym koło się nie blokuje, ale ręcznym blokuje bez problemu. W tym kole co chodziło lepiej jedna prowadnica była troche zapieczona, ale oczyściłem, nasmarowałem i jest OK. Na tym drugim kole jak ręczny nie działał tak nie działa. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Sprawdź linkę hamulca ręcznego. Tylko ją wychacz z zacisku do tego testu. Przy okazji przyjrzyj się zaciskowi. Czy dźwignia od ręcznego pracuje (powraca do stanu początkowego) miałem taki przypadek w swoim powracała tylko do połowy i hamulca ręcznego na tym kole nie było prawie w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 A jak ją rozebrać przy zacisku? Jest tylko śruba która trzyma tą sprężyne. Trzeba ją odkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Jeżeli chodzi Tobie o linkę to zabezpieczenie wysuwasz, naciągasz obudowę linki i linka powinna wyjść. Jednak dla ułatwienia sobie pracy należało by odkręcić przewód hamulcowy (gumowy) i zdemontować zacisk. Jest łatwiej i nie ryzykujesz uszkodzenia przewodu. Niestety jest to ingerencja w układ i należy koło później odpowietrzyć. Montaż jest w kolejności: linka hamulca ręcznego, zakładasz korpus zacisku w miejsce jego pracy a następnie przykręcasz przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Jeżeli chodzi Tobie o linkę to zabezpieczenie wysuwasz, ziomkowi chodziło o mechanizm ręcznego czyli tą dźwignię co uruchamia ręczny (tam jest właśnie zaczepiona linka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Sprężynę na tej dźwigni się tylko wypina. Dźwigni nie wyciągniesz sobie o tak posiada gwint . Musisz wtedy rozebrać cały zacisk na części pierwsze (wysunąć tłok). Ja sobie w imadle tą dźwignię rozruszałem przy pomocy wd40. Oczywiście próbowałem ją całkowicie wyciągnąć, ale bez efektu po tym jak stwierdziłem, że w taki sposób można coś uszkodzić, a czas mnie gonił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 OK. Jutro spróbuje. Ja tą dźwignie ruszałem żabą. Jutro napsiukam wd40 i się pobawie. A czy jest możliwość, że gdy ta dźwignia źle chodzi to tłoczek się blokuje i hamuje podczas jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Raczej nie, ale nie można wykluczyć takiej wersji. Większe opory toczenia koła są spowodowane zapieczonymi bolcami, zbyt ciasnym osadzeniem klocków i nie odbijaniem, lub zapieczonym tłokiem w zacisku. Pomaga tylko jego rozebranie, wyszlifowanie papierem wodnym lub całkowita wymiana. To są najczęstsze przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 No więc zostało mi rozebranie przednich zacisków. Długo mi się zchodzi z zakładaniem tych gumek przy tłoczkach. Ma ktoś na to jakiś sprytny patent, żeby poszło szybciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Ja to robię drucikiem zrobionym w haczyk daję dużo płynu i naciągam gumkę ) na tłok jak już przełamię pierwsze lody to później tylko delikatnie wciskam. Musi iść. Jak są za duże opory to robię do potrzątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Czyli zakładasz ją przy wykręconym tłoczku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Zakładam gumki: uszczelniająca, przeciwbłotna. Następnie przeciwtłotną zakładam na tłok tak do połowy (żeby nie wyskoczyła z rowka) i wciskam powoli tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ja ją wkładam przy wkręconym tłoczku. Tłoczka nie wyjmowałem. [ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 12:26 ] Problem hamulca ręcznego rozwiązany. Pobawiłem się i teraz dźwignia odbija do końca i ręczny blokuje koło. Mam nadzieje że to rozwiąże równierz mój problem z podwyższonym spalaniem. Dzięki wszystkim za pomoc. [ Dodano: Wto 23 Gru, 2008 13:00 ] Chłopaki, nie wiem co jest grane. Ostatnio ręczny łapał na dwa koła. Dzisiaj znowu coś się popsuło i na jedno koło nie działa. Co to może być? Mogła znowu dźwignia się przyblokować? Sorki coś mi się pokasowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Ja przerabialem kiedys ten sam problem nie trzymal mi reczny na jedno koloPodnioslem oring gumowy , ktory znajduje sie na swozniu dziwigni do ktorej zapieta jest linka recznego nastepnie podwadzilem dzwignie srubokretem uniosla mi sie okolo 3 cm do gory i co zobaczylem? Swozen byl na okolo skorodowany i poprostu niemiescil sie w obwodzie oringa i dlatego sie blokowal. Opukalem korozje, oczyscilem. Nastepnie rozcienczylem smar grafitowy z benzyna exstrakcyjna i nalozylem do strzykawki sredniej wielkosci i wpuscilem w glab tuleji gdzie obraca sie swozen i jeszcze nalozylem normalnego smaru grafitowego pod oring nastepnie go wcisnalem i jest ok jezdze juz dwa lata i mam nadzieje , ze bedzie dzialal dlugo . Pozdrawiam Nissan primera p11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 a ty chcesz żeby ręczny blokował Ci koła na tyle jak masz z tyłu hamulce lucas/girling? hehe, to raczej niemożliwe. a jednak .....też żyłem w takim samym przekonaniu dopóki nie wymieniłem linek ręcznego (właśnie między innymi linki winię za przyczynę niesprawności hamulca awaryjnego) tym bardziej również narzekam na nieefektywne działanie ręcznego jednakże po wczorajszym rozbieraniu tylnych zacisków absolutnie im nie mogę niczego zarzucić ponieważ wszystko chodzi swobodnie a nawet dla spokoju przesmarowałem tłoczek choć był i idealnym stanie) obejrzyjcie wolnym czasem pancerz linek czy nie jest on popękany przy zacisku - stąd linka się blokuje bo łapie rdza i rozciąga się a z czasem nawet sobie pęka po wymianie linek nawet bez konkretnej regulacji na oponach o szerokości 205mm po zaciągnięciu na suchym asfalcie koła popiskiwały lecz nie blokowały się choć do tego była niedługa droga gdyż wystarczyło podciągnąć bardziej linkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Powiedzcie bardziej doświadczeni użytkownicy Primer p11 z hamulcami tarczowymi z tyłu, jaka powinna być skuteczność ręcznego gdy wszystko jest z nim OK ? Mój ręczny przeszedł bez problemu przegląd, podczas jazdy na mokrej kostce czy mokrym asfalcie jestem w stanie zablokować tylne koła ale już na suchym asfalcie nie ma szans, jest za słaby nawet po zaciągnięciu do końca. Czy tak ma być ? Pytam bo wcześniej byłem przyzwyczajony do ręcznego w sunny, którym bez najmniejszego problemu blokowałem koła nawet na suchym asfalcie... ale tam z tyłu były bębny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.