Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Regeneracja zacisku hamulca ręcznego


Gość pittekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy orientuje się ktoś może gdzie i jak regenerować zacisk hamulca ręcznego na prawym kole z tyłu.

Nie działa mi ręczny jak należy (wyszło podczas przeglądu rejestracyjnego), więc wymieniłem tarcze i klocki bo były zużyte, ale dalej nic - zacisk nie działa. I w związku z tym nie mam podbitego przeglądu (kończy się dzisiaj) => w związku z tym moje pytanie: macie może jakieś propozycje lub wyjście z sytuacji.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w ogóle wyszły tylne hamulce? W porządku, a tylko ręczny nie działa jak należy?Przyczyną słabych hamulców może być zapieczony tłoczek i/lub prowadnice, a ręcznego stojąca linka/ki. Trzeba rozebrać zacisk, wyczyścić, przesmarować i jeśli będzie chodził swobodnie, to przyjrzeć się linkom, czy podczas zaciągania dźwigni zaczep przy zacisku się rusza i klocki się schodzą. Jeśli nie, to raczej trzeba szukać przyczyny w linkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A jak jest w P11? Ile jest linek od ręcznego? Jak jest podłączony ręczny? Czy są 2 czy 3 linki? Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat.

Pytam, ponieważ jedno koło mi się blokuje na ręcznym a jedno ani troche. Czy jest jakaś regulacja, żeby wyregulować jedno koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w P11? Ile jest linek od ręcznego? Jak jest podłączony ręczny? Czy są 2 czy 3 linki? Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo schemat.

Pytam, ponieważ jedno koło mi się blokuje na ręcznym a jedno ani troche. Czy jest jakaś regulacja, żeby wyregulować jedno koło?

Z tego co pamiętam linki są 2 , ale u mnie taki problem występował jak zapiekła się dźwignia w zacisku od ręcznego. Po uruchomieniu dźwigni ręczny dobrze trzyma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dźwigienka chodzi. Nie wiem czy prawidłowo ale porusza się przy zaciąganiu ręcznego. A jak rozkręcić tą dźwigienke? Jest tylko jedna śruba którą przykręcona jest sprężyna. Trzeba ją odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dźwigienka się rusza musisz szukać dalej (u mnie jak dźwignia była zapieczona to linka waliła o podłogę samochodu przy każdym spuszczeniu ręcznego.

Sprawdź prowadnice , i tłoczek czy się przypadkiem nie zapiekły. (Sprawdź czy koło trzyma po wciśnięciu hamulca nożnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice chodzą dobrze, tłoczek oczyszczony i wymieniona uszczelka (była przerwana w jednym miejscu). Po zaciągnięciu ręcznego lub zachamowaniu nożnym koło się blokuje i nie można obrócić ręką, ale nie blokuje się podczas hamowania (na żwirze). Nawet na lodzie nie mogłem obrócić samochodu w jedną strone bo nie łapał ręczny. Koło z drugiej strony blokuje się odrazu.

Wymieniłem dzisiaj klocki z jednej strony. Poczekam troche niech się ułożą i zobaczymy. Jutro wymienie z drugiej strony, bo nie zdążyłem dzisiaj.

Mam od początku wrażenie, że czasami gdy stoje np. na światłach i podjeżdżam pomału do samochodu przedemną, to samochód mi troszke hamuje. Ale nie zawsze. Z górki ztacza się do tyłu bez problemu. Co może być przyczyną? Blokuje się któryś tłoczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty chcesz żeby ręczny blokował Ci koła na tyle jak masz z tyłu hamulce lucas/girling? hehe, to raczej niemożliwe. Możesz go wyregulowac przekręcając tłoczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj klocki z drugiej strony. Hamulcem noznym koło się nie blokuje, ale ręcznym blokuje bez problemu. W tym kole co chodziło lepiej jedna prowadnica była troche zapieczona, ale oczyściłem, nasmarowałem i jest OK. Na tym drugim kole jak ręczny nie działał tak nie działa.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź linkę hamulca ręcznego.

Tylko ją wychacz z zacisku do tego testu.

Przy okazji przyjrzyj się zaciskowi. Czy dźwignia od ręcznego pracuje (powraca do stanu początkowego) miałem taki przypadek w swoim powracała tylko do połowy i hamulca ręcznego na tym kole nie było prawie w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ją rozebrać przy zacisku? Jest tylko śruba która trzyma tą sprężyne. Trzeba ją odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Tobie o linkę to zabezpieczenie wysuwasz, naciągasz obudowę linki i linka powinna wyjść. Jednak dla ułatwienia sobie pracy należało by odkręcić przewód hamulcowy (gumowy) i zdemontować zacisk. Jest łatwiej i nie ryzykujesz uszkodzenia przewodu. Niestety jest to ingerencja w układ i należy koło później odpowietrzyć. Montaż jest w kolejności: linka hamulca ręcznego, zakładasz korpus zacisku w miejsce jego pracy a następnie przykręcasz przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Tobie o linkę to zabezpieczenie wysuwasz,

 

ziomkowi chodziło o mechanizm ręcznego czyli tą dźwignię co uruchamia ręczny (tam jest właśnie zaczepiona linka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężynę na tej dźwigni się tylko wypina. Dźwigni nie wyciągniesz sobie o tak posiada gwint . Musisz wtedy rozebrać cały zacisk na części pierwsze (wysunąć tłok). Ja sobie w imadle tą dźwignię rozruszałem przy pomocy wd40. Oczywiście próbowałem ją całkowicie wyciągnąć, ale bez efektu po tym jak stwierdziłem, że w taki sposób można coś uszkodzić, a czas mnie gonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Jutro spróbuje. Ja tą dźwignie ruszałem żabą. Jutro napsiukam wd40 i się pobawie. A czy jest możliwość, że gdy ta dźwignia źle chodzi to tłoczek się blokuje i hamuje podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, ale nie można wykluczyć takiej wersji.

Większe opory toczenia koła są spowodowane zapieczonymi bolcami, zbyt ciasnym osadzeniem klocków i nie odbijaniem, lub zapieczonym tłokiem w zacisku. Pomaga tylko jego rozebranie, wyszlifowanie papierem wodnym lub całkowita wymiana.

To są najczęstsze przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zostało mi rozebranie przednich zacisków. Długo mi się zchodzi z zakładaniem tych gumek przy tłoczkach. Ma ktoś na to jakiś sprytny patent, żeby poszło szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robię drucikiem zrobionym w haczyk daję dużo płynu i naciągam gumkę ;)) na tłok jak już przełamię pierwsze lody to później tylko delikatnie wciskam. Musi iść. Jak są za duże opory to robię do potrzątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja ją wkładam przy wkręconym tłoczku. Tłoczka nie wyjmowałem.

 

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 12:26 ]

Problem hamulca ręcznego rozwiązany. Pobawiłem się i teraz dźwignia odbija do końca i ręczny blokuje koło. Mam nadzieje że to rozwiąże równierz mój problem z podwyższonym spalaniem.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

[ Dodano: Wto 23 Gru, 2008 13:00 ]

Chłopaki, nie wiem co jest grane. Ostatnio ręczny łapał na dwa koła. Dzisiaj znowu coś się popsuło i na jedno koło nie działa. Co to może być? Mogła znowu dźwignia się przyblokować?

 

Sorki coś mi się pokasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabialem kiedys ten sam problem nie trzymal mi reczny na jedno koloPodnioslem oring gumowy , ktory znajduje sie na swozniu dziwigni do ktorej zapieta jest linka recznego nastepnie podwadzilem dzwignie srubokretem uniosla mi sie okolo 3 cm do gory i co zobaczylem? Swozen byl na okolo skorodowany i poprostu niemiescil sie w obwodzie oringa i dlatego sie blokowal. Opukalem korozje, oczyscilem. Nastepnie rozcienczylem smar grafitowy z benzyna exstrakcyjna i nalozylem do strzykawki sredniej wielkosci i wpuscilem w glab tuleji gdzie obraca sie swozen i jeszcze nalozylem normalnego smaru grafitowego pod oring nastepnie go wcisnalem i jest ok jezdze juz dwa lata i mam nadzieje , ze bedzie dzialal dlugo .

 

 

 

Pozdrawiam

 

Nissan primera p11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a ty chcesz żeby ręczny blokował Ci koła na tyle jak masz z tyłu hamulce lucas/girling? hehe, to raczej niemożliwe.

 

 

a jednak :) .....też żyłem w takim samym przekonaniu dopóki nie wymieniłem linek ręcznego (właśnie między innymi linki winię za przyczynę niesprawności hamulca awaryjnego) tym bardziej również narzekam na nieefektywne działanie ręcznego jednakże po wczorajszym rozbieraniu tylnych zacisków absolutnie im nie mogę niczego zarzucić ponieważ wszystko chodzi swobodnie a nawet dla spokoju przesmarowałem tłoczek choć był i idealnym stanie) obejrzyjcie wolnym czasem pancerz linek czy nie jest on popękany przy zacisku - stąd linka się blokuje bo łapie rdza i rozciąga się a z czasem nawet sobie pęka ;) po wymianie linek nawet bez konkretnej regulacji na oponach o szerokości 205mm po zaciągnięciu na suchym asfalcie koła popiskiwały lecz nie blokowały się choć do tego była niedługa droga gdyż wystarczyło podciągnąć bardziej linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiedzcie bardziej doświadczeni użytkownicy Primer p11 z hamulcami tarczowymi z tyłu, jaka powinna być skuteczność ręcznego gdy wszystko jest z nim OK ? Mój ręczny przeszedł bez problemu przegląd, podczas jazdy na mokrej kostce czy mokrym asfalcie jestem w stanie zablokować tylne koła ale już na suchym asfalcie nie ma szans, jest za słaby nawet po zaciągnięciu do końca. Czy tak ma być ? Pytam bo wcześniej byłem przyzwyczajony do ręcznego w sunny, którym bez najmniejszego problemu blokowałem koła nawet na suchym asfalcie... ale tam z tyłu były bębny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...