Gość Bartecki Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 witam Panowie i Panie o ile sa szykuje sie wyjazd wakacyjny do chorwacji i tu moje pytanko ... czy mozna pościągać te tłumiki gumowe z półosi by sprawdzić w jakim stanie jest półoś, czy one sa jakieś ważne ???? - nie chcial bym jakiś nie spodzianek na wyjeździe a moze mozna jakos ocenić stan półosi bez ścigania tego ustrojstwa dodam ze mam przebieg 172000 pozdr Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 dodam ze mam przebieg 172000 Bart No to Chorwacje powinieneś jeszcze objechać, bo półosie pod gumą pękają przy 200 000 km. Bez ściągania tego tłumika nie ocenisz co jest pod spodem. Wałek półosi pracuje głównie w części zewnętrznej która jest utwardzana, rdzeń jest miękki. Korozja pod tą felerną gumą niszczy oczywiście najważniejszą część wałka i następuje jego ukręcenie. U mnie z 24 mm średnicy zostało pod gumą raptem 17 mm, nie licząc wżerów. W takiej sytuacji nie ma prawa to pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 ok spoko tylko wiedz jak sciagnie sie te gumy czy nie bedzie jakis dodatkowych drgan ? pozdr Bart dodam ze mam przebieg 172000 Bart No to Chorwacje powinieneś jeszcze objechać, bo półosie pod gumą pękają przy 200 000 km. Bez ściągania tego tłumika nie ocenisz co jest pod spodem. Wałek półosi pracuje głównie w części zewnętrznej która jest utwardzana, rdzeń jest miękki. Korozja pod tą felerną gumą niszczy oczywiście najważniejszą część wałka i następuje jego ukręcenie. U mnie z 24 mm średnicy zostało pod gumą raptem 17 mm, nie licząc wżerów. W takiej sytuacji nie ma prawa to pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Myślę, że nic się nie będzie działo. Nowe wałki półosi nie mają tego przeklętego wynalazku i nic nie drga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 oj oj nie polecam sciągać to jest też wyważenie ,popytaj dokładnie z mojego doświadczenia wiem że nie powinno sie tego ściągać ponieważ odpowiednią wagę półos musi mieć [ Dodano: Pią 29 Cze, 2007 19:16 ] nie jeden inżynier siedział po nocy by coś takiego wymyśli a ty chcesz to zdjąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yello5 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 No ladnie, kolejne ciekawe zjawisko. A moze ktos powie jak to sie sciaga, zeby ewentualnie nie uszkodzic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 nie jeden inżynier siedział po nocy by coś takiego wymyśli a ty chcesz to zdjąc. Bardzo chętnie bym porozmawiał z tym inżynierem. Może i siedział po nocy, ale chyba z flaszką, bo to jest efekt jego posiedzeń: To przewężenie na zdjęciu, to efekt korozji. Pierwotnie półoska miała tam 24 mm średnicy (jednakowa na całej długości), po ukręceniu okazało się, że było już tylko 17 mm. I jeszcze parę efektów "nocnej pracy: pana inżyniera z Nissana: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.