Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Napinacz łańcucha.


Gość fir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chałasował mi łańcuch podczas rozruchu.

Zmieniłem napinacz na nowy i podczas rozruchu jest ok ale jak silnik się rozgrzeje to słychać że łańcuch jest luźny.

Czy miał ktoś z was taki przypadek?Czy może nowy napinacz może się ułożyć?

Olej 10w40 mobil a filtr mana.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch się wyciągnął i napinacz pomoże na chwilę. Teraz wymiana łańcucha.

Szkoda, że od razu nie wymieniłeś, bo drugi raz musisz rozbierać rozrząd - koszty!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może nowy napinacz może się ułożyć?

 

A krzywo go włożyłeś? Prawda jest okrutna - łańcuch się też dopomina wymiany. :(

 

Włożyć krzywo się go nie da. A łańcuch był wymieniany 30tyś km temu. I nie trzeba rozbierać rozrządu żeby się dostać do napinacza. Może jakieś inne sugestie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dolny łańcuch - masz 2 łańcuchy i jak przedmówca napisał, prowadnice mogły się wytrzeć.

 

Jaki łańcuch włożyłeś? Oryginalny czy zamiennik, jeżeli zamiennik to może już się zdążył naciągnąć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dolny łańcuch - masz 2 łańcuchy

 

Ma jeden.

Jak niedawno łańcuch był robiony, to prowadnice musiały być oglądane. A może coś zmontowano nie tak? No, ale jeśli ten łańcuch z tych rowerowych, co to go się spinką spina samodzielnie, to mogło mu te 30kkm. w zupełności wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że stary napinacz nie trzymał ciśnienia podczas rozruchu, a potem było ok. I to mnie wkurzało. Zmieniłem na nowy. A nowy trzyma podczas rozruchu a jak się rozgrzeje olej to słychać jak łańcuch churgocze. Prowadnice są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10w40 mobil

 

Zmień olej na lepszy, ja taki mobil wylałem z auta po 6 tyś km bo sie woda zrobiła, moim zdaniem mobil 10W40 to najwiekszy syf na rynku. Wlej np Valvoline MaxLife 10W40 i sprawdź czy pomogło.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Olej 10w40 mobil

 

Zmień olej na lepszy, ja taki mobil wylałem z auta po 6 tyś km bo sie woda zrobiła, moim zdaniem mobil 10W40 to najwiekszy syf na rynku. Wlej np Valvoline MaxLife 10W40 i sprawdź czy pomogło.

 

Pozdro

 

dokladnie = potwierdzam, przed kupnem wlasciciel mowil ze zmienil 2 tys temu olej - w bagazniku byla butelka mobil 10w40. jako ze dochodzily niepokojace glosy z okolic rozrzadu, srawdzilem najpierw czy ktores kolko lub pompa nie halasuja. po sciagnieciu paskow dalej to samo, kolejnym krokiem byla zmiana oleju - jak zlalem tamten - ciemny jak mocna kawa, wlalem teraz shell 10w40, poki co czysciutki jak zloty miod, odglosy dosyc oslably, ale jeszcze nie do konca, w przyszlym tyg bede probowal zerknac do lancucha - GA ma 2 lancuchy? z reszta zerkne w instrukcje:)

 

PS czy zna ktos marke BluePrint? bo taki mam teraz filtr oleju, duzo wiekszy nic mialem poprzednio zalozony

 

[ Dodano: Nie 03 Maj, 2009 00:29 ]

PS. ktos tam wczesniej prosil o nagranie audio...

http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1raT3naa2SX/01

silnik GA16DE 100tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter-urs

U mnie tak szeleści od 40tyś i się tym nie przejmuje olej SHELL HELIX 10W40 filtry testowałem różne obecnie TUTELLA-WEBER po zmianie oleju i filtra jakieś 1-1,5tyś cisza potem znów szelest.Mechanik z NISSAN-ODYSSEY powiedział że zmiana prowadnicy pomorze na krótko, zresztą szeleści na wolnych obrotach i ciut głośniej jak na nagraniu dmx81.silnik GA16DE 189.450km.Teraz wymiennie olej na LIQUI-MOLY moS2-LEICHTLAUF 10W40 i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. ktos tam wczesniej prosil o nagranie audio...

http://dmx81.wrzuta.pl/audio/1raT3naa2SX/01

silnik GA16DE 100tys km

Trochę daje. W 1.4 w większości przypadków pomaga wymiana górnego łańcucha z napinaczem. W 1.6 taka wymiana niewiele wycisza, bo dolny się więcej wyciąga. To ze statystyki. Jakby ci się chciało i jesteś w stanie, to zajrzyj do górnego napinacza. Jak będzie poorany przez łańcuch, to wypadałoby się za to brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, podsumowujac maly wywiad:

 

1. Maniek-ol Może być , że łańcuch dolny wali po obudowie pompy oleju

 

2. LegoWitam! ogólnie nie słyszałem takiego brzęczenia jeszcze w 1.6- hehe ale pocieszenie :P, ale jak sugerujesz dalej - obstawiam za prowadnicą górną...raczej będzie z nią marnie.Ogólnie bez żadnych obaw możesz ja wykręcić i wyrzucić na złom i nawet nie zakładać nowej...Obawiam się,że łańcuchy masz do wymiany. oby nie ... obejrzyj napinacze bo masz przynajmniej 2 i prowadnice,tych to jest ze 4-5 zależy jak dokładnie poskładali silnik.

 

3. B12 zajrzyj do górnego napinacza. Jak będzie poorany przez łańcuch, to wypadałoby się za to brać. ok zaczne od tego, ale jak sam napisales, moze niewiele pomoc, to wtedy co z tym dolnym?

 

 

Ok, poki co to chyba mam dosyc roboty? pozbieram teraz jakies instrukcje jak co odkrecic i jak sprawdzic, wszelkie porady mile widziane - no i wparcie duchowe :)

A moze da rade sprawdzic wszystkie te elementy za jednym rozkreceniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wtedy co z tym dolnym?

No co? Chcesz mieć cicho czy nie? To już grubsza robota. W warunkach serwisowych dzień roboty. Łańcuch do wymiany, reszta do weryfikacji, jak ma być oszczędnie i nie chcesz w ciemno za dużo materiałów kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, bede sprawdzal po kolei od najprostszych czynnosci, ktore moge sam wykonac, dysponuje czasem oraz garazem, zwyczajnymi narzedziami i instrukcja+forum jako encyklopedia wiedzy :) moge rozkrecic co trzeba,a pozniej np wklejac kolejne fotki, ewentualnie filmiki - taka operacja na odleglosc - oczywiscie co sie da. od czego by zaczac? rozkrecic pokrywe zaworow?

 

ok studiuje teraz instrukcje - sciaganie i zamontowanie pokrywy zaworow - przyda sie co do slizgacza, znalazlem, ze trzeba przesmarowac srodkiem uszczelniajacym pozniej przy montazu.. jaki konkretnie srodek uszczelniajacy uzyc? chodzi mi o rodzaj, a nie nazwe, bo tu za granica nazwa mi nic nie powie, ale wg rodzaju to juz cos dobiore, zdaje sie ze widzialem na stacji jakies pojemniki z narysowana uszczelka, moze to bedzie to

 

pozniej przestudiuje sciaganie i zamontowanie oslony lancuchow rozrzadu

 

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 11:39 ]

objawy odsluchowe ze wczoraj i dzis - wczoraj bylismy na niedzielnej przejazdzce,w koncu czarna primka dostala troszke wosku na lakier, wiec trzeba bylo blysnac na miescie;) ale poza efektem wizualnym martwil mnie glos silnika, bardzo wyraznie slychac przy nizszych obotach, gdy sie probuje przygazowac, lub jazda pod gorke - prawie jak diesel. dzis rano bylem zawiezc moja polowe do pracy, gdyz mam zamiar przynajmniej sprawdzic co pod pokrywa i oslona siedzi - dzwiek, ktory jest u mnie w podpisie - w duzej mierze umilkl (pare dni temu zmienilem olej), silnik troszke byl rozgrzany i nie bylo prawie slychac tego kolatania/grzechotania... ale po drodze dosc wyraznie bylo slychac wlasnie jakby diesel, podczas dodawania gazu na niskich obrotach lub pod gorke

 

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 15:00 ]

http://picasaweb.google.pl/dd81aw85/Primer...CPT_vcamk5eDRA# tu zdjecia z dzis, z garazu, autko obecnie stoi rozebrane, nie wiem co dalej robic, bo dalsze rozbieranie to juz konkretna robota bedzie, ale jesli nie ma wyboru, to trzeba bedzie sie za to wziac - u mnie prag gornej prowadnicy, a slizgacz jak na zdjeciu - nieco zuzyty, ale nie jakos strasznie

 

jaki powinien miec luz poprzeczny lancuch na kole, chodzi mi ze jak ruszamy na boki lancuchem na zabkach, o ile max powinien sie przesuwac?mi o ok mm - pewnie to normalne, ale wole zapytac.

 

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 15:03 ]

poki co nie mam zadnych nowych czesci, sprawdzam tylko co ewentualnie do wymiany - wszelkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MISIU-BISI
Chodzi o to że stary napinacz nie trzymał ciśnienia podczas rozruchu, a potem było ok. I to mnie wkurzało. Zmieniłem na nowy. A nowy trzyma podczas rozruchu a jak się rozgrzeje olej to słychać jak łańcuch churgocze. Prowadnice są ok.

 

 

 

cześć, ja miałem to samo, zachciało mi sie profilaktycznie zmienić sam napinacz,a bo dostęp łatwy i napewno nie zaszkodzi. Kupiłem ZUIKO-HUIKO i na zimnym silniku miód już nie klepał przez te 2 sekundy od uruchomienia, ale jak silnik sie zagrzał..... myślałem że zawału dostanę zacęło chrobotać, walić łańcuchem po prowadnicy, wsadziłem stary napinacz i jest git-tzn przy rozruchu rano trochę postuka z 2 sekundy ale później oki-wniosek, może masz kijowy napinacz-polecam oryginalny, a jak nie chcesz sie bawić to poprostu włóż stary,napinacz ma prawo rano stuknąć, nawet z nowego Ci olej zejdzie po całej nocy stania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item625762682_rozrza...unny_100nx.html

 

ktos zna ta firme?

poki co pewnie nie zdecyduje sie na zakup, ale moze jak bede w pl latem...

 

http://picasaweb.google.pl/dd81aw85/Primer...CPT_vcamk5eDRA# jak widac, napinacz nie jest w zlym stanie. skrecilem wszystko do kupy, po odpaleniu po jakims czasie zaczyna sobie grzechotac troche... wzialem go przegonilem na prostej, wrocilem pod garaz, juz bylo ok, zadnych objawow na jalowym. za to kiedy pod gorke jade lub niskie obrotu+mocniej wcisnac gaz = bardzo glosno pracuje - jak diesel (pewnie sie powtarzam)

 

czy to wydluzenie lancucha?

czemu na jalowym moze od odpalenia chodzic dlugo, mimo gazowania, bedzie grzechotalo

a czemu po przegonieniu go troche po drodze, pozniej na jalowym chodzi cicho, prawie wcale nie slychac

czemu przy dodawaniu gazu przy niskich obrotach lub agresywniejszej jezdzie pod gorke - pracuje jak diesel

 

te zagadki musze rozwiazac - ciekawe, czy wszytskiemu moze byc winny dolny lancuch, bo jesli tak, to bym sie za niego wzial, jak bede mial juz w rece nowy:) pewnie do niego dokupic napinacze od razu itd

 

[ Dodano: Wto 05 Maj, 2009 00:55 ]

ps, po zalozeniu pokrywy zaworow, zauwazylem delikatny wyciek, mniej wiecej przy srodku (pomiedzy 2 a 3 cylindrem), staralem sie dokladnie oczyscic miejsca przy glowicy i pokrywie i sama uszczelke, chyba ze ona juz do wymiany? a moze pociagnac silikonem delikatnie (w odpowiednich miejscach nalozylem i tam sucho)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...