Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drążek czy maglownica


Gość Gringo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znawców tematu,

 

proszę nie pisać żebym użył opcji szukaj bo nie będe w stanie otrzymać tych informacji które potrzebuje

Kolega kupił sobie P11 SR20DE i ma pewien problem ,a mianowicie ma stuki w zawieszeniu, objawia się to tym że gdy auto stoji i on na odpalonym silniku ruszy kierownicą to jest jednorazowy STUK, był na stacji i powiedzieli mu że to maglownica. Maglownica natomiast jest sucha, nie ma nigdzie wycieków z niej, auto przywiezione z Niemiec na 15" kołach z niedużym przebiegiem. Na stacji diagnostycznej jak auto było na szarpakach to stuk był dokładnie w miejscu gdzie wchodzi drążek w układ kierowniczy, czy jest to wina drążka na końcu którego jest takie jabłko i to właśnie na nim może być ten luz? Pytam dlatego że koszt maglownicy jest dość duży,a auto jest naprawde dobrze utrzymane i z przebiegiem troszke ponad 100 tys. Jeśli się myle to mnie poprawcie,ale wg mnie to jak luz jest na maglownicy to stuka w miejscu gdzie zębatka chodzi po listwie a nie w miejscu gdzie wchodzi drążek! Do tego jeszcze problem jest tego wypu że auto ściąga w prawo, pomimo komputerowego usatwienia zbieżności problem nadal jest a kierownica musi być delikatnie w lewo aby auto jechało prosto.

 

Proszę o porade ludzi którzy mają lub mieli z tym doświadczenie, będe wdzięczny :P

 

Z góry dziekuje i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej N.

Witaj!

 

Najlatwiej to sprawdzic luzujac opaske na tej gumie ochronnej i ja zsuwajac (ta gume). Wtedy zobaczysz gdzie jest luz. Natomiast co do skreconej kierownicy, to najpierw upewnilbym sie czy wahacze gorne sa w porzadku, bo jak nie, to zadne ustawianie zbieznosci nic nie pomoze. Dodam jeszcze, ze ja mam luz na maglownicy tam wlasnie gdzie piszesz, luz jest ze tak powiem gora-dol, tzn chyba wytarly sie slizgi po ktorych chodzi listwa, i nie mam problemow z kierownica, jest prosto a autko jedzie jak po szynach, w ogole nie sciaga. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  peryskop napisał:
zaczołbym od weryfikacji zawiechy

 

Zawiecha została sprawdzona, wszystko jest OK, ma tylko pęknięte tylne poduszki wachacza, wyciekł z nich smar,ale tam nic nie pukało, puk jest wlaśnie na wejściu do maglownicy.

  Andrzej N. napisał:
czy wahacze gorne sa w porzadku

Wahacze były wymieniane w wg faktury jakieś 10 tyś km temu, mogłyby się juz zeszmacić?

  Andrzej N. napisał:
luz jest ze tak powiem gora-dol, tzn chyba wytarly sie slizgi po ktorych chodzi listwa

A u niego luz jest jak rusza się kierownicą prawo - lewo

 

Ale dzięki za naświetlenie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peryskop wszystkie końcówki, zwożnie itd są sprawdzone i są OK, jedyne co budzi wątpliwości to właśnie miejsce w którym drązek wchodzi do maglownicy, tam jest to pukanie, ale dzięki wielkie za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej N.
  Cytat
A u niego luz jest jak rusza się kierownicą prawo - lewo

 

Moze zbyt duzego skrotu myslowego uzylem - wlasnie przy ruszaniu kierownica lewo-prawo listwa oprocz normalnego ruchu lewo-prawo porusza sie w plaszczyznie gora-dol i powoduje stuk. U mnie to wystepuje od strony kierowcy, od strony pasazera jest OK. Zreszta nie ma co tak bardzo gdybac, auto na podnosnik, zsunac ta gume i popatrzec - najlepsza metoda. Zakladam, ze tak oczywista rzecz jak koncowki drazkow kierowniczych sprawdziles (link z postu kolegi peryskopa). Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  peryskop napisał:
nienadanżam za Twym tokiem rozumowania

 

Przecież cały czas mówie gdzie dokładnie jest to pukanie, końcówka drążka nie ma na to wpływu, to albo drążek albo maglownica, końcówka jest OK ;)

 

[ Dodano: Pon 02 Lip, 2007 13:41 ]

  Andrzej N. napisał:
Moze zbyt duzego skrotu myslowego uzylem - wlasnie przy ruszaniu kierownica lewo-prawo listwa oprocz normalnego ruchu lewo-prawo porusza sie w plaszczyznie gora-dol i powoduje stuk

 

tam jest dokladnie tak samo, wiec mowisz że to luzik jest na tych teflonowych tulejkach ? ja gdzies tu na forum wyczytałem że to może być na tym jabłku,ale przekaże twoje sugestje....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

a czy maglownica w P11 ma możliwość redukcji luzu poprzez jakąś śrubę ? Czu luz w maglownicy oznacza jej regeneracje albo wymianę ?

 

Dzięki z góry za odpowiedź

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...