Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drążek czy maglownica


Gość Gringo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znawców tematu,

 

proszę nie pisać żebym użył opcji szukaj bo nie będe w stanie otrzymać tych informacji które potrzebuje

Kolega kupił sobie P11 SR20DE i ma pewien problem ,a mianowicie ma stuki w zawieszeniu, objawia się to tym że gdy auto stoji i on na odpalonym silniku ruszy kierownicą to jest jednorazowy STUK, był na stacji i powiedzieli mu że to maglownica. Maglownica natomiast jest sucha, nie ma nigdzie wycieków z niej, auto przywiezione z Niemiec na 15" kołach z niedużym przebiegiem. Na stacji diagnostycznej jak auto było na szarpakach to stuk był dokładnie w miejscu gdzie wchodzi drążek w układ kierowniczy, czy jest to wina drążka na końcu którego jest takie jabłko i to właśnie na nim może być ten luz? Pytam dlatego że koszt maglownicy jest dość duży,a auto jest naprawde dobrze utrzymane i z przebiegiem troszke ponad 100 tys. Jeśli się myle to mnie poprawcie,ale wg mnie to jak luz jest na maglownicy to stuka w miejscu gdzie zębatka chodzi po listwie a nie w miejscu gdzie wchodzi drążek! Do tego jeszcze problem jest tego wypu że auto ściąga w prawo, pomimo komputerowego usatwienia zbieżności problem nadal jest a kierownica musi być delikatnie w lewo aby auto jechało prosto.

 

Proszę o porade ludzi którzy mają lub mieli z tym doświadczenie, będe wdzięczny :P

 

Z góry dziekuje i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej N.

Witaj!

 

Najlatwiej to sprawdzic luzujac opaske na tej gumie ochronnej i ja zsuwajac (ta gume). Wtedy zobaczysz gdzie jest luz. Natomiast co do skreconej kierownicy, to najpierw upewnilbym sie czy wahacze gorne sa w porzadku, bo jak nie, to zadne ustawianie zbieznosci nic nie pomoze. Dodam jeszcze, ze ja mam luz na maglownicy tam wlasnie gdzie piszesz, luz jest ze tak powiem gora-dol, tzn chyba wytarly sie slizgi po ktorych chodzi listwa, i nie mam problemow z kierownica, jest prosto a autko jedzie jak po szynach, w ogole nie sciaga. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczołbym od weryfikacji zawiechy

 

Zawiecha została sprawdzona, wszystko jest OK, ma tylko pęknięte tylne poduszki wachacza, wyciekł z nich smar,ale tam nic nie pukało, puk jest wlaśnie na wejściu do maglownicy.

czy wahacze gorne sa w porzadku

Wahacze były wymieniane w wg faktury jakieś 10 tyś km temu, mogłyby się juz zeszmacić?

luz jest ze tak powiem gora-dol, tzn chyba wytarly sie slizgi po ktorych chodzi listwa

A u niego luz jest jak rusza się kierownicą prawo - lewo

 

Ale dzięki za naświetlenie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peryskop wszystkie końcówki, zwożnie itd są sprawdzone i są OK, jedyne co budzi wątpliwości to właśnie miejsce w którym drązek wchodzi do maglownicy, tam jest to pukanie, ale dzięki wielkie za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej N.
A u niego luz jest jak rusza się kierownicą prawo - lewo

 

Moze zbyt duzego skrotu myslowego uzylem - wlasnie przy ruszaniu kierownica lewo-prawo listwa oprocz normalnego ruchu lewo-prawo porusza sie w plaszczyznie gora-dol i powoduje stuk. U mnie to wystepuje od strony kierowcy, od strony pasazera jest OK. Zreszta nie ma co tak bardzo gdybac, auto na podnosnik, zsunac ta gume i popatrzec - najlepsza metoda. Zakladam, ze tak oczywista rzecz jak koncowki drazkow kierowniczych sprawdziles (link z postu kolegi peryskopa). Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nienadanżam za Twym tokiem rozumowania

 

Przecież cały czas mówie gdzie dokładnie jest to pukanie, końcówka drążka nie ma na to wpływu, to albo drążek albo maglownica, końcówka jest OK ;)

 

[ Dodano: Pon 02 Lip, 2007 13:41 ]

Moze zbyt duzego skrotu myslowego uzylem - wlasnie przy ruszaniu kierownica lewo-prawo listwa oprocz normalnego ruchu lewo-prawo porusza sie w plaszczyznie gora-dol i powoduje stuk

 

tam jest dokladnie tak samo, wiec mowisz że to luzik jest na tych teflonowych tulejkach ? ja gdzies tu na forum wyczytałem że to może być na tym jabłku,ale przekaże twoje sugestje....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

a czy maglownica w P11 ma możliwość redukcji luzu poprzez jakąś śrubę ? Czu luz w maglownicy oznacza jej regeneracje albo wymianę ?

 

Dzięki z góry za odpowiedź

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...