Gość caMaro Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Witam! Od niedawna mam problem z układem chłodzenia. Naczytałem się na forum trochę o tym, ale nadal nie wiem co może być nie tak. Aktualnie w chłodnicy znajduje się woda, gdyż nie wyrobiłbym w tym wypadku na ciągłe dolewanie boryga (teraz praktycznie i tak nie jeżdżę autem, a jak jeżdżę to na bardzo krótkie odcinki). Problem tkwi w tym, że po przejechaniu nawet malutkiego odcinka ta woda wylatuje przez wężyk odprowadzający nadmiar płynu z chłodnicy. Dziś z papitem sprawdziliśmy jak to wygląda. Zalałem wczoraj chłodnicę wodą prawie pod korek i dziś rano, gdy ja odpalałem Micracza, zdjąłem korek z chłodnicy i papito patrzył co się dzieje. I już przy odpalaniu, gdy rozrusznik parę razy zakręcił silnikiem, wybulgotało kawałek wody z chłodnicy. Na dodatek dziś rano autko nie chciało mi odpalić. A gdy odpalałem je po raz drugi po jakichś paru minutach jazdy, tez mi nie chciał odpalić, musiałem kręcić rozrusznikiem dobrych parę sekund. Po przejechaniu się po mieścinie jakichś 10 minut wskazówka wskaźnika temperatury podniosła się na 75% skali. Włączyłem więc nawiew i ogrzewanie na max. Sprawdziłem ręką i okazało się że z nawiewów leci letnie powietrze, nie gorące (jak wtedy, gdy układ chłodzenia był sprawny), tylko takie leciuteńkie ciepło. Uszczelka pod głowicą zmieniana była przy jakichś 60kkm a teraz auto ma przejechane 84kkm. Jak sprawdzałem olej, to był bez zabrudzeń. Ale porównałem olej z silnika - na bagnecie miał kolor karmelkowy a gdy sprawdziłem bagnetem olej z butelki (bo mi troszkę zostało po ostatniej wymianie) to miał kolor oleju rzepakowego, lub w podobie, w każdym bądź razie jaśniejszy niż ten z silnika. Może to normalne, nie znam się. Olej to: Elf 10W40, wymieniany jakieś 1300 km temu, czyli niedawno. Korek od chłodnicy nie jest zaszlamiony, jest czyściutki. Wewnątrz chłodnicy też jest czysto bez żadnego "błotka", czyli olej się raczej tam nie dostaje (taki jest mój zamysł) Zachodzę w głowę co to może być? H E L P !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 uszczelka pod głowicą na 100% no chyba że samą głowice szlak trafił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 A droga jest taka uszczelka? i ile orientacyjnie mechanik zedrze ze mnie za wymianę? Oprócz tego, to trzeba wymienić jakieś inne uszczelki typu - między kolektorami? [ Dodano: Sro 04 Lip, 2007 17:08 ] Tak więc mam możliwość kupienia uszczelek pod głowice takich firm: 1. Takoma (45pln) 2. Tokei (75pln) 3. KP-Japan (127pln) Także, która teraz wybrać? Która ma lepszy stosunek jakość/cena? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 uszczelka to uszczelka choćby była najdroższa to i tak strzeli jeśli przegrzejesz silnik albo źle go poskładasz był okres że wymieniałem uszczelkę co 3 miesiące i teraz wiem że nie tyle liczy się cena uszczelki co jakość jej montażu pierwsze o czym trzeb pamiętać to planowanie głowicy wystarczy dosłownie 0,1mm drugie co trzeba zrobić to sprawdzić liniałem czy wszystkie tuleje cylindryczne są na tej samej wysokości - BARDZO WAŻNE trzecie dokładne odtłuczenie głowicy oraz bloku silnika no i po czwarte też BARDZO WAŻNE obowiązkowo należy drugi raz dociągać głowice po przejechaniu 500 km ja dociągałem nawet 2 razy a co do ceny wymiany takiej uszczelki to musisz minimum liczyć 200 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Snafu, WIELKIE DZIĘKI za pomoc!!! Teraz przynajmniej wiem co i jak Teraz pozostaje mi zamówić uszczelki (głowica, dolot&wydech) i poszukać dobrego mechaniora, by to ładnie zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 ps. moja ostatnia uszczelka kosztowała coś koło 80 zeta ale nie pamiętam jakiej firmy pamiętam tylko że była czarna z cienkim silikonowym czerwonym paskiem przegrzałem ją już 2 albo 3 razy ale nic sie jej nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 kumpel mial taki objaw i wina byla w chlodnicy, jakis kamien ja zapychal czy cos w tym stylu i jak cisnienie roslo pojawial sie problem i wywalalo wode do zbiornika i tez kazdy mu na 100% mowil ze to uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 jak ci poszła uszczelka pod głwicą to bedzie ci też dymił na biało i bedzie smród Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Mam jeszcze takie banalne pytanie: Jaki jest rozmiar klucza do świec w Micraczu? Proszę o wyrozumiałość Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 90 % świec jest na klucz 16 oraz 21 w K10 oryginalna świeca jest na klucz 21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 No to dziś wykręciłem świece, kluczem 21 I patrząc z kabiny w 2gim garze od lewej zadomowiła się woda : Ciekawe też było, że jak zdjąłem przewód WN ze świecy, to wokół niej na samym dole izolatora i na gwincie (który jest de facto wkręcony w głowicę!) było sobie takie błotko. Na pozostałych świecach z niezalanych cylindrów tego badziewia nie było. Wypłukałem cylinder za pomocą rozrusznika, fajnie bryznęło z niego tym syfem Teraz czekam na uszczeleczki i ogień do mechaniora Wielki szacuneczek dla Ciebie Snafu!!! Bez Twojej pomocy, to bym się motał jak zakręcony renifer Pozostałym forumowiczom-podpowiadaczom-pomagaczom także WIELKIE DZIĘKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marivsz Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 A droga jest taka uszczelka? i ile orientacyjnie mechanik zedrze ze mnie za wymianę?Oprócz tego, to trzeba wymienić jakieś inne uszczelki typu - między kolektorami? [ Dodano: Sro 04 Lip, 2007 17:08 ] Tak więc mam możliwość kupienia uszczelek pod głowice takich firm: 1. Takoma (45pln) 2. Tokei (75pln) 3. KP-Japan (127pln) Także, która teraz wybrać? Która ma lepszy stosunek jakość/cena? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi. Ja za wymiane uszczelki wraz z planowaniem zaplacilem 300zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Ja dziś zaprowadziłem swojego dragstera do mechanika i zaśpiewał ok 400pln (robocizna+planowanie głowicy+sprawdzenie czy głowica nie ma pęknięć) W sumie jeden z najlepszych zakładów mechanicznych w mieście ale zarazem i najdroższych. Także zobaczymy jak to będzie na finiszu A uszczelkę kupiłem Tokei (po cenie sądzę, że to ta sama co Snafu ostatnio zakładał u siebie) [ Dodano: Sro 01 Sie, 2007 22:39 ] No, dziś, po dwóch tygodniach odebrałem Micracza. Koszt usługi to 340pln (250pln - demontaż i montaż głowicy wraz z wymianą uszczelek, 40pln - planowanie głowicy, 50pln - sprawdzenie głowicy pod kątem pęknięć). Także pęknięć nie było i na dzień dzisiejszy fura bryka jak zła:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.