Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Brak chłodzenia? - uszkodzona uszczelka pod głowicą!!!


Gość caMaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna mam problem z układem chłodzenia.

Naczytałem się na forum trochę o tym, ale nadal nie wiem co może być nie tak.

Aktualnie w chłodnicy znajduje się woda, gdyż nie wyrobiłbym w tym wypadku na ciągłe dolewanie boryga (teraz praktycznie i tak nie jeżdżę autem, a jak jeżdżę to na bardzo krótkie odcinki).

 

Problem tkwi w tym, że po przejechaniu nawet malutkiego odcinka ta woda wylatuje przez wężyk odprowadzający nadmiar płynu z chłodnicy. Dziś z papitem sprawdziliśmy jak to wygląda. Zalałem wczoraj chłodnicę wodą prawie pod korek i dziś rano, gdy ja odpalałem Micracza, zdjąłem korek z chłodnicy i papito patrzył co się dzieje. I już przy odpalaniu, gdy rozrusznik parę razy zakręcił silnikiem, wybulgotało kawałek wody z chłodnicy.

 

Na dodatek dziś rano autko nie chciało mi odpalić. A gdy odpalałem je po raz drugi po jakichś paru minutach jazdy, tez mi nie chciał odpalić, musiałem kręcić rozrusznikiem dobrych parę sekund.

 

Po przejechaniu się po mieścinie jakichś 10 minut wskazówka wskaźnika temperatury podniosła się na 75% skali. Włączyłem więc nawiew i ogrzewanie na max. Sprawdziłem ręką i okazało się że z nawiewów leci letnie powietrze, nie gorące (jak wtedy, gdy układ chłodzenia był sprawny), tylko takie leciuteńkie ciepło.

 

Uszczelka pod głowicą zmieniana była przy jakichś 60kkm a teraz auto ma przejechane 84kkm. Jak sprawdzałem olej, to był bez zabrudzeń. Ale porównałem olej z silnika - na bagnecie miał kolor karmelkowy a gdy sprawdziłem bagnetem olej z butelki (bo mi troszkę zostało po ostatniej wymianie) to miał kolor oleju rzepakowego, lub w podobie, w każdym bądź razie jaśniejszy niż ten z silnika. Może to normalne, nie znam się. Olej to: Elf 10W40, wymieniany jakieś 1300 km temu, czyli niedawno.

 

Korek od chłodnicy nie jest zaszlamiony, jest czyściutki. Wewnątrz chłodnicy też jest czysto bez żadnego "błotka", czyli olej się raczej tam nie dostaje (taki jest mój zamysł)

 

Zachodzę w głowę co to może być?

 

H E L P !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A droga jest taka uszczelka? i ile orientacyjnie mechanik zedrze ze mnie za wymianę?

Oprócz tego, to trzeba wymienić jakieś inne uszczelki typu - między kolektorami?

 

[ Dodano: Sro 04 Lip, 2007 17:08 ]

Tak więc mam możliwość kupienia uszczelek pod głowice takich firm:

1. Takoma (45pln)

2. Tokei (75pln)

3. KP-Japan (127pln)

 

Także, która teraz wybrać? Która ma lepszy stosunek jakość/cena?

Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka to uszczelka choćby była najdroższa to i tak strzeli jeśli przegrzejesz silnik albo źle go poskładasz :)

był okres że wymieniałem uszczelkę co 3 miesiące :) i teraz wiem że nie tyle liczy się cena uszczelki co jakość jej montażu :)

 

pierwsze o czym trzeb pamiętać to planowanie głowicy wystarczy dosłownie 0,1mm

 

drugie co trzeba zrobić to sprawdzić liniałem czy wszystkie tuleje cylindryczne są na tej samej wysokości - BARDZO WAŻNE

 

trzecie dokładne odtłuczenie głowicy oraz bloku silnika

 

no i po czwarte też BARDZO WAŻNE obowiązkowo należy drugi raz dociągać głowice po przejechaniu 500 km ja dociągałem nawet 2 razy :)

 

a co do ceny wymiany takiej uszczelki to musisz minimum liczyć 200 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snafu, WIELKIE DZIĘKI za pomoc!!! Teraz przynajmniej wiem co i jak :D

Teraz pozostaje mi zamówić uszczelki (głowica, dolot&wydech) i poszukać dobrego mechaniora, by to ładnie zrobił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. moja ostatnia uszczelka kosztowała coś koło 80 zeta ale nie pamiętam jakiej firmy pamiętam tylko że była czarna z cienkim silikonowym czerwonym paskiem :) przegrzałem ją już 2 albo 3 razy ale nic sie jej nie stało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel mial taki objaw i wina byla w chlodnicy, jakis kamien ja zapychal czy cos w tym stylu i jak cisnienie roslo pojawial sie problem i wywalalo wode do zbiornika i tez kazdy mu na 100% mowil ze to uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie banalne pytanie:

Jaki jest rozmiar klucza do świec w Micraczu?

Proszę o wyrozumiałość ;) Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziś wykręciłem świece, kluczem 21 ;)

I patrząc z kabiny w 2gim garze od lewej zadomowiła się woda :(: Ciekawe też było, że jak zdjąłem przewód WN ze świecy, to wokół niej na samym dole izolatora i na gwincie (który jest de facto wkręcony w głowicę!) było sobie takie błotko. Na pozostałych świecach z niezalanych cylindrów tego badziewia nie było.

Wypłukałem cylinder za pomocą rozrusznika, fajnie bryznęło z niego tym syfem :P

Teraz czekam na uszczeleczki i ogień do mechaniora :)

 

Wielki szacuneczek dla Ciebie Snafu!!!

Bez Twojej pomocy, to bym się motał jak zakręcony renifer ;)

Pozostałym forumowiczom-podpowiadaczom-pomagaczom także WIELKIE DZIĘKI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A droga jest taka uszczelka? i ile orientacyjnie mechanik zedrze ze mnie za wymianę?

Oprócz tego, to trzeba wymienić jakieś inne uszczelki typu - między kolektorami?

 

[ Dodano: Sro 04 Lip, 2007 17:08 ]

Tak więc mam możliwość kupienia uszczelek pod głowice takich firm:

1. Takoma (45pln)

2. Tokei (75pln)

3. KP-Japan (127pln)

 

Także, która teraz wybrać? Która ma lepszy stosunek jakość/cena?

Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

 

Ja za wymiane uszczelki wraz z planowaniem zaplacilem 300zl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zaprowadziłem swojego dragstera do mechanika i zaśpiewał ok 400pln (robocizna+planowanie głowicy+sprawdzenie czy głowica nie ma pęknięć) W sumie jeden z najlepszych zakładów mechanicznych w mieście ale zarazem i najdroższych. Także zobaczymy jak to będzie na finiszu ;)

A uszczelkę kupiłem Tokei (po cenie sądzę, że to ta sama co Snafu ostatnio zakładał u siebie)

 

[ Dodano: Sro 01 Sie, 2007 22:39 ]

No, dziś, po dwóch tygodniach odebrałem Micracza.

Koszt usługi to 340pln (250pln - demontaż i montaż głowicy wraz z wymianą uszczelek, 40pln - planowanie głowicy, 50pln - sprawdzenie głowicy pod kątem pęknięć).

Także pęknięć nie było i na dzień dzisiejszy fura bryka jak zła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...