Gość rudy Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 :shock: Wymieniałem olej w silniku i wlałem Mobil 1 15W/40 - mineralny. Kupiłem go bo mi sprzedawca polecił. Twierdził że dobry a ja jeszcze się nie zabardzo orientuję (choć pracuję już nad tym). Mam nissana diesla 1992 r., z przebiegiem 225 tyś km. A wy jak myślicie? Jaki olej byłby do takiego autka najlepszy? Co znaczą te cyfry przy nazwie oleju 15W/40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Tesh mam diesla i zalalem mineralny (takze mobil 15W/40), ale znajomi mechanicy, ktorzy zajmuja sie duza iloscia Primerek powiedzieli ze dopoki dlugo na mineralnym nie jezdzilem to zebym wlal polsyntetyk.Podobno na mineralnym szybko padaja hydrauliczne popychacze zaworow.Zrobilem jak mi polecili i wszystko jest oki.Tobie doradzalbym takze zmienic na polsyntetyk, ale tylko jesli dlugo nie jezdzisz na mineralnym.Jesli juz dluzszy czas jezdzisz na mineralnym to nie zmieniaj bo wtedy zacznie Ci przeciekac silnik.Dodam jeszcze ze ja mam przebieg 275tys km i rok 1995. POZDRAWIAM..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 3 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2005 myślę że sprzedawca dobrze Ci doradził. Wg mnie z takim przebiegiem bezpiecznie zalać silnik olejem mineralnym, zwłaszcza że obecne oleje mineralne takie jak Mobil są naprawde dobre i dla starszej konstrukcji diesla, takiej jak w P10 bez problemu wystarczą. 15W40 to klasa lepkości i gęstości określająca również zakres temperatur zewnętrznych w jakich powinien pracować olej w silniku. Najczęściej wraz z typem oleju zmienia się pierwsza cyferka (15) określająca dolny zakres temperatur (0 i 5 to syntetyk, 10 to półsyntetyk, 15 - minerał) Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 3 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2005 Z tego co kiedys rozmawiałem z moim mechanikiem to zmiana oleju z syntetyka na mineralny nie powinna powodować wycieków oleju w silniku. Jeżeli jednak takie wycieki pojawiają się to znaczy że silnik był kiedys rozbierany lub coś przy nim majstrowano. Silnik nierozbierany i sprawny powinien byc szczelny. Także zmiana typu oleju przy sprawnym silniku nie powinno byc wycieków. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudy Opublikowano 3 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2005 Hej,dzięki za rady .Wczoraj znalazłem starą naklejkę w aucie po oleju Mobil 10W/40,tak że chyba wcześniej tym był zalany.Ja zalałem 15W/40 to chyba będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 4 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 Tesh mam diesla i zalalem mineralny (takze mobil 15W/40), ale znajomi mechanicy, ktorzy zajmuja sie duza iloscia Primerek powiedzieli ze dopoki dlugo na mineralnym nie jezdzilem to zebym wlal polsyntetyk.Podobno na mineralnym szybko padaja hydrauliczne popychacze zaworow.Zrobilem jak mi polecili i wszystko jest oki.Tobie doradzalbym takze zmienic na polsyntetyk, ale tylko jesli dlugo nie jezdzisz na mineralnym.Jesli juz dluzszy czas jezdzisz na mineralnym to nie zmieniaj bo wtedy zacznie Ci przeciekac silnik.Dodam jeszcze ze ja mam przebieg 275tys km i rok 1995. POZDRAWIAM..... Dzodzo nie pali Tobie oleju przy tak duzym przebiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 4 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 Nic mi nie pali.Szczerze mowie.Wymieniam i przez okres 10000-12000 nic nie zagladam, bo nic nie ubywa.Zmienilem z mineralnego na polsyntetyk gdyz wole dac ciut wiecej za olej niz wymienic hydrauliczne popychacze. Z tego co kazek napisal ze zmiana z syntetyku na mineralny nic nie powinna popsuc to prawda, ale ja pisalem ze zmiana z mineralnego (jesli sie juz na nim dlugi okres jezdzilo) na syntetyk lub polsyntetyk, to w takim przypadku moga wystapic wycieki oleju z silnika. Mysle ze zostalem zrozumiany. POZDRAWIAM..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radek2109 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 posiadam p102.0d mój nissan ma 200000 i od 100000 jeździ na mineralnym a ja jeżdź od 150000km i nic sie nie dzieje, te silniki mają to do siebie że nie palą wcale oleju, a najlepszy olej na rynku to quaker dzisiaj nazywa sie micro oil, posiada oznaczenie dla diesla CJ najlepszy jaki jest sprzedawany do diesla, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.