Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Check engine w 2.0 TD - rozwiązanie problemu


Gość adamm

Rekomendowane odpowiedzi

...po kilkunastu miesiącach od momentu zaistnienia problemu kilka dni temu odało mi się go rozwiązać. Pomoc zawdzięczam przede wszystkim Mastersowi, właścicielowi firmy tuningowej z W-wy (www.tdi-tuning.pl), który pokierował mnie w sprawie, co pozwoliło mi optymalnie kosztowo usunąć awarię.

Powodem zapalającego się checka był control sleeve position sensor, czyli umieszczony w pompie wtryskowej czujnik położenia siłownika sterującego dawką paliwa. Na początku objawy były dość łagodne; check się zapalał tylko wtedy gdy było zimno, zaś po następnym odpaleniu gasł i po rozgrzaniu silnika już nie zapalał się. Innych złych objawów nie było - ani większego spalania, ani kłopotów z rozruchem, ani spadku mocy.

Później temperatura silnika nie miała już praktycznie znaczenia -check się coraz częściej zapalał, a mało tego - silnik zaczynał gasnąć przy nagłym schodzeniu z obrotów.

Rola serwisu Nissana ograniczyła się jedynie do odczycie z diagnoskopu wskazania usterki. Ponieważ pompy wtryskowe przerastają ich kompetencje to musiałem bujać się z tematem sam.

Aby usunąć awarię należało wymienić cały moduł indukcyjnego nastawnika dawki (tzw HDK) a to nie jest tania sprawa. Nowa część w serwisie Boscha to koszt ok 3000zł, nie licząc wymiany. Można jeszcze próbować szukać i wymieniać całą pompę na inną używaną, ale za tą trzeba również dać ok 1500-2000zł, a jaki bedzie jej stan to inna niewiadoma.

I dziwne jest to, że wszycy fachowcy z którymi rozmawiałem nie widzieli innego rozwiazania sprawy niż powyższy. Jedynie Masters, bez większego namysłu stwierdził że do tego typu pompy śmiało można dopasować nastawnik dawki z pomp wstawianych do VW.

Dostałem namiar na kompetentnego pomparza w Nadarzynie k/W-wy. Ten przez pół dnia pochylił się nad tematem i uruchomił na nowo silnik. Jazda próbna: nie poznaje auta, silnik z chęcią wchodzi na obroty, jest o niebo elastyczniejszy niż przedtem, nawet w dolnym zakresie obrotów, gdzie turbina jeszcze nie wytwarza stosownego ciśnienia.

Dziś po przejechaniu ponad 200km widzę że spalanie jest praktycznie na tym samym poziomie, przy wyraźnej poprawie osiągów silnika. Nie chce mi się robić próby prędkościowej, ale jestem przekonany że gdy wcześniej ledwo udawało mi się rozbujać auto do max 170km/h to teraz spokojnie wyciągnąłbym 180km/h jak nie więcej.

I temat nie kosztował mnie ponad 3000zł, a 1/4 tej kwoty. I nie ma śladu po palącym się checku...

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo mi to slyszec bo mnie takze ten problem juz dlugo dotyczy i w serwisie Bosha w Bielsku wymienili mi (jak juz gdzie indziej na forum pisalem) cala obudowe i dali komplet naprawczy - kosztowlao mnieto bagatelka 2500 i nic sie nie zmienilo, jednak pismo wyslane do Bosha niec nie zdzialalo, bo odpisali ze widocznie tego wymagala usterka (swoja droga to ciekawe czy np w Niemczech tez by tak odpisali :lol: ), na kocu stwierdzili ze to faktycznie ten czujnik w pompie i kosztuje tez 2500 :P ,

wiec przede mna to co za Toba!!

 

pozdrawiam,

 

p.s. mowisz ze lepiej sie zbiera?? bo mnie meczy jazda moim dieslem - juz chcialem chipa wsadzac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach, zappomnialem przeciez zebys dorzucil namiar na tego speca - mam troche daleko z Bielska ale wole dac auto kompetentnej osobie!!

 

jeszcze raz pozdrawiam (pelen optymizmu) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach, zappomnialem przeciez zebys dorzucil namiar na tego speca - mam troche daleko z Bielska ale wole dac auto kompetentnej osobie!!

 

jeszcze raz pozdrawiam (pelen optymizmu) 8)

 

tel. 022 7298950 p. Bogdan Podkowiński, Nadarzyn/k. W-wy. Gdybyś się wybierał to nie dojeżdzasz do W-wy, bo Nadarzyn jest przy trasie W-wa - Katowice.

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Od którego VW ma być ten nastawnik? bo szukam na allegro takiego ustrojstwa i nie mogę znaleźć. Znalazłem za to nówkę do Nissana za 300 zł to dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastwnik z VW golfa 3 silnik 1Z (po przelutowaniu wtyczki), albo z BMW silnik 2,5 TDS (wtyczka taka jak u nas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik jest niby taki sam. Nie widać wtyki, musi być okrągła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...