Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana tylniej lampy


Gość pablo1980r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo1980r

W zwiazku ze zblizajacym sie przegladem(NCT w Irlandii)musze wymienic tylnia lampe,problem jest taki ze jest tam taka czarna masa uszczelniajaca,a ze niechce czegos spieprzyc,mogly mi ktos podpowiedziec jak ta wymiane zrobic?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zerwij stara lampe, nastepnie nałoz silikonu na nowa i ja przykrec, jezeli masz jakis dobry zamiennik to powinna byc taka gabka uszczelniajaca wtedy silikon nie powinien byc potrzebny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że miałem dzwonek w tyłek więc to robiłem. Tak jak kolega mówi trzeba ją delikatnie rozerwać- tę masę uszczelniającą i lampę odkręcić i wyjąć. A silikonu bym nie polecał bo potem ciężko wyjąć w razie potrzeby. Ale taką masę która nie twardnie to trzeba dać , w moim przypadku była gąbka i puszczała wodę. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szok w N15 tez jest tak lampa uszczelniana, myślałem ze w N16 już coś lepszego wymyśli a jednak nie, ja delikatnie oderwałem stare potem palec do płynu do naczyń :D i odrywałem ta masę i uzupełniałem braki tego uszczelnienia w "nowych" lampkach, nawet sie udało po robiłem test "wodny" i nic nie cieknie.Jednak jak masz czas to poszukaj sobie gdzieś takiej masy uszczelniającej (takie coś używa sie tez do przyklejania foli ochronnej tej co widać po sciagnieciu boczków z drzwi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Panowie, mam problem z tylną lampą w N16 po lifcie. Nie muszę jej co prawda wymieniać, ale dostaje mi się do niej woda (na dnie jest kilkumilimetrowa warstewka) i, co oczywiste, bardzo mi ona paruje pogarszając wygląd auta. ;) Lampa była niedawno wymieniana na nową (bo ktoś cofał na coś wystającego :D;) ), a z Waszych postów wynika, że być może nikt nie dał tam żadnego uszczelnienia?

Jak to z tym jest? Może woda dostaje się w inny sposób?

A jeśli założono nową lampę bez uszczelnienia, to jak to uszczelnić? Silikonem, czy jakimś innym syfem?

 

Pytałem u mnie w serwisie, ale standardowo: "Nie mam teraz czasu, przyjedź pod koniec dnia". I tak od kilku dni... :/ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaje mi się do niej woda (na dnie jest kilkumilimetrowa warstewka)

Witaj

Przyczyną może być brak szczelności pomiędzy czarnym plastikiem lampy, tym najbliższym karoserii, na którym spoczywa uszczelka, a przezroczystym kloszem. Sprawdź czy uszczelka jest jednakowo ułożona z obu stron otworu wnęki bagażnika. Może woda ściekając po uszczelce nie spływa na sam dół klapy, ale poprzez nieszczelność lampy wpływa do niej. Jeżeli lampa była wymieniana to masa uszczelniająca dodawana jest w komplecie do każdej nowej lampy i stanowi uzupełnienie tej z lampy wymienianej. To tak w wielkim skrócie mogę coś podpowiedzieć. Pamiętaj również iż tylne lampy do Almer 3 i 5 drzwiowych różniły się konstrukcyjnie w zależności od roku produkcji ( Na pewno lampa produkcji ad. 2006 jest inna od tej z 2003 roku ). W nowej konstrukcji dołożono dodatkowe odpowietrzenie przestrzeni pod przezroczystym kloszem ( aby zminimalizować wadę jaką było parowanie ) w zamian za usunięcie jednej śruby mocującej lampę ( w nadwoziu ilość otworów do mocowania lampy tylnej nie uległa zmianie ) i w przypadku gdy ten niewykorzystany otwór jest niezaślepiony np. masą uszczelniającą woda może dostawać się do wnętrza auta i gromadzić się będzie na dnie wnęki koła zapasowego. Uff. To tyle.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaje mi się do niej woda (na dnie jest kilkumilimetrowa warstewka)

Witaj

Przyczyną może być brak szczelności pomiędzy czarnym plastikiem lampy, tym najbliższym karoserii, na którym spoczywa uszczelka, a przezroczystym kloszem. Sprawdź czy uszczelka jest jednakowo ułożona z obu stron otworu wnęki bagażnika. Może woda ściekając po uszczelce nie spływa na sam dół klapy, ale poprzez nieszczelność lampy wpływa do niej. Jeżeli lampa była wymieniana to masa uszczelniająca dodawana jest w komplecie do każdej nowej lampy i stanowi uzupełnienie tej z lampy wymienianej. To tak w wielkim skrócie mogę coś podpowiedzieć. Pamiętaj również iż tylne lampy do Almer 3 i 5 drzwiowych różniły się konstrukcyjnie w zależności od roku produkcji ( Na pewno lampa produkcji ad. 2006 jest inna od tej z 2003 roku ). W nowej konstrukcji dołożono dodatkowe odpowietrzenie przestrzeni pod przezroczystym kloszem ( aby zminimalizować wadę jaką było parowanie ) w zamian za usunięcie jednej śruby mocującej lampę ( w nadwoziu ilość otworów do mocowania lampy tylnej nie uległa zmianie ) i w przypadku gdy ten niewykorzystany otwór jest niezaślepiony np. masą uszczelniającą woda może dostawać się do wnętrza auta i gromadzić się będzie na dnie wnęki koła zapasowego. Uff. To tyle.

Pozdrawiam :one:

 

Wielkie dzięki kolego. :one: Jak pogoda będzie lepsza (mniej mokra ;) ), a ja będę miał więcej czasu, to sprawdzę to, o czym piszesz. Moja Almera jest z 2005 roku, więc już sam nie wiem, czy mam tą nowszą konstrukcję lampy, czy starszą. :zdziw: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze, czy jak wyjmę całą lampę, to mi się jakaś uszczelka oderwie? Czy też ta uszczelka jest między tą przezroczystą częścią lampy, a tą ciemną przylegającą do blachy od strony bagażnika?

Bo obejrzałem lampę od strony bagażnika i nie widzę tam żadnej uszczelki, o której była mowa, więc nie mogę stwierdzić, czy to jest przyczyną przeciekania.

Chciałbym wyjąć całą lampę i ją na spokojnie obejrzeć, ale już sam nie wiem, czy nie będę musiał później ją czymś uszczelnić.

I jeszcze jedno pytanie: czy da się rozłożyć lampę na dwie części? Czyli, czy da się odłączyć tą przezroczystą część od tej czarnej co przylega do blachy od strony bagażnika? Czy też wiąże się to ze zniszczeniem lampy?

 

Mam Almerę Hb 2005 5 drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze, czy jak wyjmę całą lampę, to mi się jakaś uszczelka oderwie? Czy też ta uszczelka jest między tą przezroczystą częścią lampy, a tą ciemną przylegającą do blachy od strony bagażnika?

Witaj

Tylna lampa jest uszczelniana do kołnierza otworu w karoserii czarną plastyczną masą uszczelniającą, która wprowadzona jest w specjalnie uformowany kanał w obudowie lampy ( ta czarna część lampy ). Z tego co mnie jest wiadome to przezroczysta i czarna część lampy stanowią nierozbieralną całość. Przezroczysty plastik jest najprawdopodobniej nakładany na czarny i przyklejany do niego. Demontując lampę musisz po odkręceniu od środka bagażnika nakrętek śrub mocujących i odłączeniu kostki zasilającej lampę starać się wcisnąć palce pomiędzy karoserię, a czarną część obudowy lampy i ostrożnie ale równomiernie ciągnąć do siebie celem pokonania oporu uszczelniającej masy plastyczne. Lampa wychodzi w całości tj. czarna część podstawy wraz z przezroczystym kloszem.

To tyle w telegraficznym skrócie.

Pozdrawiam :one:

ps. a nie lepiej, szkoda palców, żeby zrobił to zaprzyjaźniony pracownik z serwisowej blacharni lub lakierni. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za wyczerpującą odpowiedź. :) Teraz już na pewno wszystko wiem. :D No i po delikatnym rabanie w serwisie nagle znalazła się masa uszczelniająca. :diabel2: Nie ma to jak konkretne argumenty. ;)

Generalnie mógłbym to komuś zlecić, ale przy swoim samochodzie chcę maksymalnie dużo rzeczy robić samemu, bo nie lubię jak się ktoś do mojej Amelii (określenie mojego teścia :D ) dotyka swoimi brutalnymi łapskami. :D;)

 

W piękny, wolny, słoneczny dzień się za to wezmę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość dariuszt
Pamiętaj również iż tylne lampy do Almer 3 i 5 drzwiowych różniły się konstrukcyjnie w zależności od roku produkcji ( Na pewno lampa produkcji ad. 2006 jest inna od tej z 2003 roku )

 

No wlasnie i tu pojawia sie moje pytanie, czy lampy tylne od N16 po FL bardzo roznia sie konstrukcyjnie od tych sprzed FL? Czy mozna te nowsze zamontowac do Almy sprzed FL?

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

wlasnie szukalem przyczyn wody w bagazniku. Rozebralem tapicerke przy reflektorach i zaczelem polewac woda na reflektory przy otwartym bagazniku (hatchback). Okazalo sie ze w obu reflektorach brakuje jednej srubki z podkladka i przez ta srubke leci woda !

I Teraz pytanie - te reflektory tylne byly wymieniane na gwarancji w 2005 roku - czy w zwiazku z tym i zle mi je wymieniono - (teraz to trzeba rozbierac ponownie i uszczelniac zeby te srubki wkrecic) powinienem do nich isc i zadac naprawy tej fuszerki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być brak szczelności pomiędzy czarnym plastikiem lampy, tym najbliższym karoserii, na którym spoczywa uszczelka, a przezroczystym kloszem. Sprawdź czy uszczelka jest jednakowo ułożona z obu stron otworu wnęki bagażnika. Może woda ściekając po uszczelce nie spływa na sam dół klapy, ale poprzez nieszczelność lampy wpływa do niej. Jeżeli lampa była wymieniana to masa uszczelniająca dodawana jest w komplecie do każdej nowej lampy i stanowi uzupełnienie tej z lampy wymienianej. To tak w wielkim skrócie mogę coś podpowiedzieć. Pamiętaj również iż tylne lampy do Almer 3 i 5 drzwiowych różniły się konstrukcyjnie w zależności od roku produkcji ( Na pewno lampa produkcji ad. 2006 jest inna od tej z 2003 roku ). W nowej konstrukcji dołożono dodatkowe odpowietrzenie przestrzeni pod przezroczystym kloszem ( aby zminimalizować wadę jaką było parowanie ) w zamian za usunięcie jednej śruby mocującej lampę ( w nadwoziu ilość otworów do mocowania lampy tylnej nie uległa zmianie ) i w przypadku gdy ten niewykorzystany otwór jest niezaślepiony np. masą uszczelniającą woda może dostawać się do wnętrza auta i gromadzić się będzie na dnie wnęki koła zapasowego. Uff. To tyle.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumiec, ze te dodatkowe odpowietrzenie zrobili kosztem jednej srubki, a co za tym idzie wprowadzili tym samym nowa wade reflektorow - tj przeciek do bagaznika ? A jak sie zaslepi te otwory po brakujacych srubach to rozumiem, ze reflektory zaczna jeszcze bardziej parowac (w co watpie bo to juz bardziej niemozliwe) ? :D

Mam reflektory z 2005 - srubek brakuje - paruja jak diabli - dzisiaj i wczoraj mialem lod pod kloszem reflektorow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumiec, ze te dodatkowe odpowietrzenie zrobili kosztem jednej srubki, a co za tym idzie wprowadzili tym samym nowa wade reflektorow - tj przeciek do bagaznika ? A jak sie zaslepi te otwory po brakujacych srubach to rozumiem, ze reflektory zaczna jeszcze bardziej parowac (w co watpie bo to juz bardziej niemozliwe) ? :D

Mam reflektory z 2005 - srubek brakuje - paruja jak diabli - dzisiaj i wczoraj mialem lod pod kloszem reflektorow :)

Witaj.

Chyba nie zupełnie, gdyż w późniejszych nadwoziach ( tj. po wprowadzeniu zmienionych lamp ) usunęli także otwór w nadwoziu. Masz karoserię z 2003 roku, a lampy z 2005 więc się nie dziw, że mogą być różnice. Trzeba zaślepić ten dodatkowy otwór w nadwoziu np. masą uszczelniającą, której używa się przy mocowaniu tylnej lampy i powinno być OK. Sam tak zrobiłem i problem z głowy.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...